Egyre több Peugeot-n tűnik majd fel a kis e betű
Bátor lépésre szánja magát a már a
Stellantis-csoport égisze alatt működő Peugeot. A 208 és a 2008 a márka legsikeresebb modelljei közé tartoznak, melyek legújabb generációit eleve úgy tervezték, hogy többféle vevőkört is meg tudjanak velük célozni, hiszen benzines, dízel és elektromos hajtással is elérhetők. Nos, Jean-Phillipe Imparato, a Peugeot leköszönő márkaigazgatója nyilatkozata szerint ez már nem sokáig lesz így.
Most is van elektromos a 208-asból, de lehetne igazi villanyautó is, ha nem kellett volna a belsőégésű motornak is helyet tervezni
A következő generációs 208 és 2008 nagy valószínűséggel csak elektromos meghajtással lesz elérhető. Elsőre talán meredek váltásnak hangzik, elvégre sok területen, például vidéken nem feltétlenül a villanyautó a legmegfelelőbb választás. Ugyanakkor figyelembe kell venni, hogy a következő 208 és 2008 csak 2025 után érkezik majd, addig pedig egyrészt a szükséges infrastruktúra is fejlődni fog, másrészt a villanyautók árai is mérséklődni fognak. Azt viszont a Peugeot sem tagadja, hogy az elektromos autók most is és a jövőben is főleg városi használat mellett hatékonyak, így feltehető, hogy a váltással potenciális vásárlókat veszít majd a Peugeot. Ezt azonban a költségekkel együtt kell mérlegelni: a 208 és a 2008 vevői, ha itthon nem is olyan nagy mértékben, de a nagyobb piacokon főleg városias környezetben használják az autójukat, azaz a döntés hatására a márkától elpártoló vásárlók száma talán nem is lesz olyan jelentős. Ráadásul az elveszített eladásokat a megspórolt fejlesztési költségekkel szemben kell figyelembe venni, hiszen sokkal drágább egy olyan platformot tervezni, ami belsőégésű és villanymotoros hajtást is be tud fogadni.
A hibridekről sem mond le teljesen a Peugeot, az 508 sportváltozata például konnektoros lesz
Ha már eleve kizárólag villanyosra tervezik a következő 208-ast és 2008-ast, akkor nagyobb lesz például a helykínálat is, nincs szükség többek közt kardánalagútra, illetve a motortér helyére egy kisebb csomagtartó vagy akár extra segédrendszerek is kerülhetnek. Így tehát a zéró emissziós autózás még több előnyét élvezhetik majd az e-208 következő generációjának tulajdonosai, ettől függetlenül azonban már most is népszerű a zöld kisautó. Tavaly év végére a 208-ra és a 2008-ra leadott rendelések 14%-a vonatkozott a villanyhajtású kivitelre, a hibrideknél pedig még nagyobb a kereslet, a 3008-nál például a vevők 27%-a választotta a konnektoros változatot. Ezen számok tükrében talán nem is annyira meglepő, hogy a Peugeot néhány év múlva már csak elektromos variánst készítene a 208-ból és a 2008-ból, Jean-Phillipe Imparato szerint viszont az A-szegmensben, a miniautók kategóriájában már nem érdemes ezt a stratégiát alkalmazni. Ott főleg fiatalok a vásárlók, akik technológiai újdonságokat, internetkapcsolatot, okostelefonos összeköttetést és ehhez hasonlókat keresnek, melyek eleve nem olcsók. Ha ehhez adódna még az elektromos meghajtás költsége is, akkor túl drága lenne az autó, így tehát feltehetően a miniknél maradnak a benzines motorok - ha egyáltalán még szeretné magát képviseltetni a Peugeot ebben a kategóriában, ami egyébként egyáltalán
nem biztos.