Nem nehéz belátni, hogy nem tolonganak minden reggel a vásárlók az
"újjáélesztett" Capri példányokért a Ford szalonok előtt, és olybá tűnik, hogy ez nem csak Magyarországon van így. Mindez annyira világos, hogy még Kölnben is látják, éppen ezért már most visszavesznek a tervezett gyártási számokból, lényegében megfelezik a kapacitást. Elbocsátások egyelőre nem lesznek, de a munkások innentől heti váltásban dolgoznak majd, egészen az év végéig csak minden második héten kell megjelenniük a futószalag mellett a Kölner Stadt-Anzeiger névre hallgató helyi lap értesülései szerint.
Mindez még nagyobb probléma a Fordnak, ha a döntés komolyabb céges környezetét is figyelembe vesszük. A gyártó ugyanis kétmilliárd dollárból húzta fel a gyártósort Kölnben csak ennek a két modellnek, így pedig szinte esélytelenné vált, hogy időben visszahozza az árát a befektetés. "Sebaj, majd a belsőégésű motoros modelleken visszajön a kiesés!" - gondolhatnánk, ám abból már alig maradt a Ford háza táján. A Fiesta városi kisautót például konkrétan ez a két villanyautó bevezetése miatt vezették ki a kínálatukból, de nem sokkal korábban a Spanyolországban gyártott Mondeo is végleg nyugdíjba vonult. A márka utolsó reménysége a haszonjármű-ágazata, amely az EU-ban, az Egyesült Királyságban és az USA-ban is az élmezőnyben szerepel. Ha nem sikerül kitalálni valami hatalmas durranást a Fordnál, akkor talán még az sem kizárt, hogy a teljes Európai részleget a melósfurgonoknak kell majd eltartani a jövőben.