Már megint mindent visz a Volkswagen?

Loeb nélkül Loebbel, Ford nélkül Forddal - WRC 2013

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kezdődik a WRC-szezon, és izgalmasabbnak ígérkezik, mint az elmúlt években. Loeb lelépett, de mégsem, a Ford kiszállt, de mégsem, és itt a Volkswagen, sikerre éhesen.


Ma kezdetét vette a 2013-as WRC-szezon, szerdától szombatig Monaco környékén mérkőzik a ralielit. Az az elit, ahol idén két gyári és egy félgyári konstruktőr szerepel, s amely 9 év után jó eséllyel új világbajnokot avat. De erre ne vegyünk mérget.
Hirdetés
Történt ugye, hogy tavaly a 2004 óta egyeduralkodó Loeb bejelentette visszavonulását, majd jött a hír, hogy 4 futamon azért csak részt vesz... Jelesül most a Montén, majd Svédországban, Argentínában és végül Franciaországban. Hogy miért ennyin és ezeken? Azért ennyin, mert az első három az évad első felében lesz, s aztán inkább - egyéb programjai mellett - már a Citroën 2014-es WTCC-projektjére gyúr. A Francia ralin meg nincs mit magyarázni, hazai pályán muszáj megörvendeztetnie szurkolóit.
Csakhogy ezen a 4 futamon 112 pont szerezhető (4x25 az abszolút győzelemért, 4x3 pedig a ralikat záró bónuszpontos Power Stage-eken), és ez a Loebnek könnyűszerrel összegyűjthető mennyiség már közel elég lehetne a zsinórban tizedik trófeához. A tízszeres világbajnok meg csak jobban hangzik a kilencszeresnél, nem? Szóval ne zárjuk ki annak a lehetőségét, hogy a Citroën nem csupán 4 ralira nevezi be a mestert, minden idők messze legeredményesebb pilótáját...
A fogadóirodák szerint amúgy a trónra Loeb egykori fordos vetélytársa, tavalytól már kollégája, Hirvonen pályázik a legkomolyabb sansszal, és rutinja, illetve megbízhatósága valóban mellette szól. Ugyanakkor aszfalton nem elég gyors, és talán már az a tűz sincs meg benne, ami a csúcsra repíthetné az "örök másodikat". A Citroënhez visszacsábított Sordo hasonlóképp remek sofőr (főleg betonon), azonban ő sem az a fajta allrounder, mint Loeb.
WRC 2013 - a főszereplők
Citroën Total Abu Dhabi WRT
  1. Loeb, Elena (francia, monacói, Citroën DS3 WRC)
  2. Hirvonen, Lehtinen (finn, Citroën DS3 WRC)
  3. Sordo, Del Barrio (spanyol, Citroën DS3 WRC)


Volkswagen Motorsport
  1. Ogier, Ingrassia (francia, Volkswagen Polo R WRC)
  2. Latvala, Anttila (finn, Volkswagen Polo R WRC)
  3. Mikkelsen, Markkula (norvég, finn, Volkswagen Polo R WRC)


Katar M-Sport WRT
  1. Otsberg, Andersson (norvég, svéd, Ford Fiesta RS WRC)
  2. Novikov, Minor (orosz, osztrák, Ford Fiesta RS WRC)


Katar WRT
  1. Hänninen, Tuominen (finn, Ford Fiesta RS WRC)
  2. Neuville, Gilsoul (bega, Ford Fiesta RS WRC)


Nézzük a riválisokat, először is a fordosokat, akik a címvédő Citroënt szponzoráló Abu Dhabira (vagy magyarosan, de csúnyábban Abu-Dzabira) kontrázva egy másik arab emírséget, Katart tudják maguk mögött támogatóként. Amit tudni kell, hogy a Ford gyárilag, teljes mellszélességgel már nem ralizik, de a WRC-programját eddig is irányító M-Sport nem vonult ki, s viszi szépen tovább a Fiestákat. Pilótái közül a 2012-es negyedik Ostberg a legfényesebb csillag.
És a Volkswagen? A Dakart kipipáló, azaz a Mitsubishi-érát követően azt megszálló és 2009-től 2011-ig agyonnyerő, majd jó étvággyal és temérdek pénzzel a WRC-be invesztáló VW akár már első szezonjában is megverheti a régieket. Elképesztő, mennyit tesztelték a Polo R WRC-t, a pályákról meg minden létező infót eltároltak a konszerntestvér Skoda segítségével. Mert ászuk, Ogier tavaly egy Fabia S2000-essel csapatta, éspedig szédületes tempóval, raliról ralira nem egy topautós legénységet is maga mögé utasítva.
Hogy Loeb az őt azonos technikával két éve többször is megleckéztető Ogier plusz a VW elől menekül? Van is benne valami, meg nem másnak, mint mókás összeesküvés-elméletnek is titulálható. Ami tény, hogy a 29 esztendős Ogier éhes a sikerre, olyan, mint Loeb (38) volt fiatalon, s ugyanazt a pályát is futja, mint az extornász... A Citroëntől a Red Bullt átcsábító Volkswagen nem mellékesen a rettenet gyors, de nem keveset hibázó Latvalát leigazolta a Fordtól, sőt a közelmúltban az IRC-ben vitézkedő Mikkelsent is bedobja majd néhány meccsen.
Kit, mit vesztett el a ralivébé és a rajongótábor? A 2003-as világbajnok showmant, Mr. Hollywoodot, azaz Petter Solberget, és hát a Mini ahogy jött, ment is, hirtelen. Egy-két Countryman WRC azért fel-feltűnik majd - színezve a mezőnyt. A mérleg másik serpenyőjében a Hyundai figyel, de a visszatérésüket már rég bejelentő, német bázisú koreaiak csak jövőre mutatják és mérettetik meg magukat. Minden bizonnyal párhuzamosan a Citroën elbúcsúztatásával.
WRC 2013 - versenynaptár
1. Monte-Carlo rali január 16-19.
2. Svéd rali február 7-10.
3. Mexikói rali március 7-10.
4. Portugál rali április 11-14.
5. Argentin rali május 2-5.
6. Akropolisz rali május 31.-június 2.
7. Szardíniai rali június 20-23.
8. Finn rali augusztus 1-3.
9. Német rali augusztus 22-25.
10. Ausztrál rali szeptember 12-15.
11. Francia rali október 3-6.
12. Spanyol rali október 24-27.
13. Brit rali november 13-17.

Ami a szezonnyitó 81. Montét illeti (468 km szelektív, 18 szakasz inkluzíve háromszor a méltán híres Turini hágó), havas-csúszós versenyt jósoltak a meteorológusok, a csapatok meg a változó út- és időjárási viszonyok okozta trükkösséget-nehézséget, a lutris gumiválasztást emelték ki a versenyt megelőző nyilatkozataikban. A többi futammal szemben itt Rally 2 sincs, tehát aki kiesik, nem indulhat másnap. Bombameglepetést fog jelenteni, ha nem Loeb győz. A háttérben az SWRC-t és a PWRC-t váltó WRC2, illetve a kétkerékhajtású gépeknek kiírt WRC3 is belecsap a lecsóba.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?