Gyártói LED-es menetfénnyel, átdolgozott lökhárítóval, hűtőmaszkkal, géptetővel és logókkal igyekeznek fenntartani az érdeklődést a törpetrió iránt
Az utastérről ez az egy, a Peugeot 107-es belsejét félig-meddig felfedő kép publikus
A 2012-es modellévre felfrissül a Csehországban gyártott Citroën C1, Peugeot 107, Toyota Aygo francia/japán koprodukcióban 2005 óta gyártott, 2009-ben már leporolt törpetrió, s bár utasterükről együttesen csak egy "fél" képet közölt a három márka, jobb, ha semmi különösre nem számítunk annak fényében, hogy egyszer, talán jövőre tényleg megújulnak a városi szuperminik. Amelyekért lássuk be, idehaza eddig sem tolongtak, ezután sem fognak a vásárlók, pláne nem a jelen gazdasági helyzetben.
Városi kis vagány kocsihoz vagány csajszi dukál. Még több, főleg a 107-essel kapcsolatos trendiség a galériában
Orr-részük átdolgozott lökhárítót, hűtőmaszkot, gépháztetőt, logót és nappali menetfényt kapott - az Aygóé nem meglepő módon az új
Yariséra rímel, a 107-esé a később érkező
208-asét harangozza be, a C1-é - kiváltképp a függőleges LED-sorral - a
DS3-at idézi meg. Kint még friss színek, felnik, sötétített hátsó lámpaburák jelzik a - visszafogott - változást. Hosszban - a lökhárító módosítása miatt - egyedül az Aygo nőtt 15 mm-t, annyit, hogy ugyanakkora, 3,43 méteres legyen, mint testvérei. A 3 vagy 5 ajtós csöppségek szélességéhez és magasságához nem nyúltak, miért is nyúltak volna - majd a talán jövő évi modellváltásnál fognak.
Rohangálós autónak nem kell jobb vagy nagyobb az Aygónál és társainál
A háromajtós kivitel ha lehet, még cukibb, de kevésbé praktikus
Természetesen csomagtartójuk is maradt akkora - pöttöm -, mint volt, azaz 130-139 literes karosszéria-változattól függően, utasterükben új színekről, anyagokról, új, akár bőrözött kormányról, opciós Bluetooth-kihangosítóról, USB- és iPod-csatlakozóról szól a facelift. Az 5 fokozatú manuálison túl mindhárom márka törpéje rendelhető lesz a volán mögül kézzel kapcsolható robotváltóval is - nálunk nem mind nyújtja majd ezt az alternatívát.
Motorfronton csupán annyi a nóvum, hogy a Toyota-féle 3 hengeres, 12 szelepes, 1,0 literes, 68 lóerőt és 93 Nm-t biztosító VVT-i benzines átlagfogyasztása manuális váltóval 4,5-ről 4,3 l/100 km-re csökkent, a CO2-kibocsátás ennek megfelelően 103-ról 99 g/km-re apadt. A "robotok" vonatkozó értékei 4,5 l és 104 g. A mini Citroën, Peugeot és Toyota hivatalos bemutatására a jövőheti Brüsszeli Autószalonon kerül sor, értékesítésük a márciusi, genfi mustra után indulhat.