Már megint egy etalon? Volkswagen Touran teszt
Volkswagen Touran Comfortline BMT 1.4 TSI DSG teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig a kompakt egyterűek legjobbjait a francia gyártóktól kaptuk, most viszont a Volkswagen mindenkit letaszít a trónról. Persze nem olcsón.
Jó tanuló. Bár a Volkswagen a francia konkurenseinél később szállt be a kompakt egyterűek közé, 2003-ban az első Touran rögtön elég nagyot durrantott azzal, hogy rögtön jött hétülésesként is. Akkoriban az amúgy 1996-ban debütált Renault Scénic és az 1999-ben érkezett Citroën Xsara Picasso még csak ötülésesként létezett, a Volkswagen persze nem volt forradalmár, szintén 1999-től elérhető volt a mindenképp hétüléses Opel Zafira. A Volkswagen inkább jó tanuló, nem hozott igazán forradalmit az első Touran és a mostani harmadik sem (aminek generációszámán persze lehet vitatkozni, de 2010-es frissítése, Golf V-ről Golf VI-alapúvá fazonírozása betudható volt egy generációváltásnak.
Már ez is MQB. Tavaly egyértelműen teljesen megújult a Touran. Immár ez a VW is a Golf VII-tel érkezett moduláris keresztmotoros, azaz MQB platformra épül. Mintegy 13 centivel hosszabb lett elődjénél, tengelytávja is nőtt 11 centit, utóbbi 2,79 méterével már egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, az autó 4,53 méteres hossza viszont még ma is nagyon kompakt.
Hely bőven van. A belső szélesség az első két sorban 1,5 méter feletti, ami viszont ennél is fontosabb, hogy a sofőr és az első utas ülése is magasságszabályzós, a tesztautó ráadásul az extraként adott ergoActive vezetőülést is megkapta, ami 14 irányban szabályozhatóságot, tényleg mesés kényelmet jelent. Ennek felára 182 880 forint, a kétoldali fűtéssel és a sofőr számára masszázzsal is. Azt kell mondjam, megéri. A második sorban felár nélküli a három független ülés, mindhárom Isofix-csatlakozós, a komoly belső szélesség miatt pedig valóban be is fér egymás mellé három isofixes ülés. Ez bizony bravúros és komoly vevőcsalogató lehet. A szabályozható támladőlésű, tologatható ülések közül a középső támlájából kartámaszt hajthatunk le, bár a szélsőknél az az ülés egy hajszálnyit keskenyebb, úgy is elég kényelmes. A hátsó lábtér tágas és szinte sík, opcióként háromzónás a légondi.
Gyerekülésbajnok. A Touran egy nagyon komoly ütőkártyával rendelkezik a kompakt egyterűek között, ez pedig nem más, mint a harmadik üléssora. Oké, hogy felnőttek számára itt sem az igaziak a székek, itt is gyakorlatilag a padlóra kell ülni, de a 194 310 forintért mért hatodik és hetedik ülés is ad Isofix csatlakozót, akár oda is rakhatunk kellő biztonságban gyerekeket. Ezzel a Touran variálhatóság kapcsán egyértelműen viszi a pálmát.
Csomagterével sem szerény. Az hétülésesen is elfogadható helykínálatú utastér magával hozza, hogy ötüléses "alapfelállásban" elképesztően nagy, 743 literes. Alapból is 1 méter hosszú, de a hátsó ülések előrehúzásával 1,2 méter a hossza, még a kerékdobok között is 1,05, amúgy 1,25 méter széles. Finom részlet, hogy a fedőroló padlórekeszbe tehető, amúgy még a hatodik, hetedik ülést kihajtva is van némi tér. Viszont az összes hátsó ülést lehajtva 1,8 méter hosszú, 1980 literes csomagteret kapunk. És akkor még ott az első ülés támlájának síkba hajthatósága, amivel 2,7 méter hosszú cuccokat is berakhatunk. Lehet, hogy fölöslegesnek tűnik, de egyszer-egyszer jól tud jönni. A csomagtérben felárért konnektor, kivehető elemlámpa is van, ha megrendeljük az elektromosan kihajtható vonóhorgot, azt is onnan nyithatjuk. A csomagtérajtó pedig lehet elektromos mozgatású, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel akár láblendítéssel is nyíló.
Jó ránézni, jó vezetni. Oké, hogy a Touran legfőbb erénye, hogy szinte minden és mindenki belefér, de az sem mellékes, hogy jó a megjelenése. A Volkswagen mai, élre vasalt dizájnja talán itt hozta a legnagyobb előrelépést. Mondhatni ugyanis, hogy a Golf és a Passat mindig is helyén volt a formájával, viszont
Kényeztető extrák, magas ár. Ha nem lenne elég, hogy nagyon jók az ülések (főként elöl), ha nem lenne elég, hogy a 205/60 R16-os kerekekkel egyszerre stabil és komfortos a futómű, még szinte végeláthatatlanul hosszú listáról rendelhetünk extrákat. Kellemes az 1,4 m2-es nyitható panorámatető, korrekt a gyári navigáció, felárért pedig akár araszolófunkciós távolságtartós tempomat, holttérfigyelő vagy sávtartó asszisztens is kérhető. Szinte a Touran is vezethet helyettünk, igaz, ezek az extrák a tesztautóból hiányoztak. Nem is baj, mert a Touran legfőbb előnye, hogy jó vezetni. Kellően élénk a kormánya, remek a futóműve, korrektek a fékjei. Megkockáztatom, hogy a legjobban vezethető mai kompakt egyterű, amihez társul a legjobb gyerekülés-elnyelési képesség. Hátránya az ára, ami alap (1.2 TSI, 110 LE) motorral és akciósan is 6 millió forint, a DSG-s, már eleve legalább Comfortline szintű 1.4 TSI DSG belépője 8 millió, a tesztautóért 10,2 milliót kellett volna fizetni. A kompakt egyterűek között így drága, de ne feledjük, hogy tudásával is kilóg. Aki megveheti, az sok nagyobb egyterűnél jobban jár vele, nem mellesleg parkolni is könnyebben fog tudni a csak kívül kompakt Tourannal.
Már ez is MQB. Tavaly egyértelműen teljesen megújult a Touran. Immár ez a VW is a Golf VII-tel érkezett moduláris keresztmotoros, azaz MQB platformra épül. Mintegy 13 centivel hosszabb lett elődjénél, tengelytávja is nőtt 11 centit, utóbbi 2,79 méterével már egy kategóriával feljebb is megállná a helyét, az autó 4,53 méteres hossza viszont még ma is nagyon kompakt.
A Touran mindig remek térhasznosító volt, ma is az. Városban is könnyedén el lehet férni vele, tágassága viszont meglepően jó.
Hely bőven van. A belső szélesség az első két sorban 1,5 méter feletti, ami viszont ennél is fontosabb, hogy a sofőr és az első utas ülése is magasságszabályzós, a tesztautó ráadásul az extraként adott ergoActive vezetőülést is megkapta, ami 14 irányban szabályozhatóságot, tényleg mesés kényelmet jelent. Ennek felára 182 880 forint, a kétoldali fűtéssel és a sofőr számára masszázzsal is. Azt kell mondjam, megéri. A második sorban felár nélküli a három független ülés, mindhárom Isofix-csatlakozós, a komoly belső szélesség miatt pedig valóban be is fér egymás mellé három isofixes ülés. Ez bizony bravúros és komoly vevőcsalogató lehet. A szabályozható támladőlésű, tologatható ülések közül a középső támlájából kartámaszt hajthatunk le, bár a szélsőknél az az ülés egy hajszálnyit keskenyebb, úgy is elég kényelmes. A hátsó lábtér tágas és szinte sík, opcióként háromzónás a légondi.
Gyerekülésbajnok. A Touran egy nagyon komoly ütőkártyával rendelkezik a kompakt egyterűek között, ez pedig nem más, mint a harmadik üléssora. Oké, hogy felnőttek számára itt sem az igaziak a székek, itt is gyakorlatilag a padlóra kell ülni, de a 194 310 forintért mért hatodik és hetedik ülés is ad Isofix csatlakozót, akár oda is rakhatunk kellő biztonságban gyerekeket. Ezzel a Touran variálhatóság kapcsán egyértelműen viszi a pálmát.
Csomagterével sem szerény. Az hétülésesen is elfogadható helykínálatú utastér magával hozza, hogy ötüléses "alapfelállásban" elképesztően nagy, 743 literes. Alapból is 1 méter hosszú, de a hátsó ülések előrehúzásával 1,2 méter a hossza, még a kerékdobok között is 1,05, amúgy 1,25 méter széles. Finom részlet, hogy a fedőroló padlórekeszbe tehető, amúgy még a hatodik, hetedik ülést kihajtva is van némi tér. Viszont az összes hátsó ülést lehajtva 1,8 méter hosszú, 1980 literes csomagteret kapunk. És akkor még ott az első ülés támlájának síkba hajthatósága, amivel 2,7 méter hosszú cuccokat is berakhatunk. Lehet, hogy fölöslegesnek tűnik, de egyszer-egyszer jól tud jönni. A csomagtérben felárért konnektor, kivehető elemlámpa is van, ha megrendeljük az elektromosan kihajtható vonóhorgot, azt is onnan nyithatjuk. A csomagtérajtó pedig lehet elektromos mozgatású, kulcs nélküli nyitó- és indítórendszerrel akár láblendítéssel is nyíló.
Jó ránézni, jó vezetni. Oké, hogy a Touran legfőbb erénye, hogy szinte minden és mindenki belefér, de az sem mellékes, hogy jó a megjelenése. A Volkswagen mai, élre vasalt dizájnja talán itt hozta a legnagyobb előrelépést. Mondhatni ugyanis, hogy a Golf és a Passat mindig is helyén volt a formájával, viszont
a Touran unalmasból karakán lett.
De még ennél is fontosabb, hogy a tömegcsökkentés elképesztően jót tett a vezethetőségének. Már a 150 lóerős, 250 Nm nyomatékát 1500-3500 1/perc között konstansan hozó 1.4 TSI (közvetlen befecskendezésű és turbós benzines) is nagyon jól viszi. A 100 km/órára gyorsítás szintideje 8,9 másodperc a villámgyorsan és finoman kapcsoló hétgangos DSG-vel. A motor ráadásul néma és rezzenéstelen alapjáratú, forgatva sem zajos. Forgatni persze nem nagyon kell, hiszen alul is nyomatékos. A futás így nagyon csendes, autópályán sem a motor, hanem a szél zaja jelenik meg 130 km/óra környékén, 120-nál viszont még némaságban 2000 1/perc főtengelyfordulattal autózhatunk. Úgy 6 liter körüli a fogyasztás, ami szenzációsan jó. 130-nál már közel 7, városban pedig 8-9, legfeljebb 10 literes étvággyal kell számolni. A tesztátlag úgy lett 7 liter, hogy többen is használtuk az autót, alattam 6,5 literes értéken is állt a hosszú távú átlag, de az is igaz, hogy egy-egy városi etap valóban 8-10 liter körüli értékeket mutatott. Ez viszont aligha nevezhető rossznak egy dinamikus és benzines egyterűnél.Kényeztető extrák, magas ár. Ha nem lenne elég, hogy nagyon jók az ülések (főként elöl), ha nem lenne elég, hogy a 205/60 R16-os kerekekkel egyszerre stabil és komfortos a futómű, még szinte végeláthatatlanul hosszú listáról rendelhetünk extrákat. Kellemes az 1,4 m2-es nyitható panorámatető, korrekt a gyári navigáció, felárért pedig akár araszolófunkciós távolságtartós tempomat, holttérfigyelő vagy sávtartó asszisztens is kérhető. Szinte a Touran is vezethet helyettünk, igaz, ezek az extrák a tesztautóból hiányoztak. Nem is baj, mert a Touran legfőbb előnye, hogy jó vezetni. Kellően élénk a kormánya, remek a futóműve, korrektek a fékjei. Megkockáztatom, hogy a legjobban vezethető mai kompakt egyterű, amihez társul a legjobb gyerekülés-elnyelési képesség. Hátránya az ára, ami alap (1.2 TSI, 110 LE) motorral és akciósan is 6 millió forint, a DSG-s, már eleve legalább Comfortline szintű 1.4 TSI DSG belépője 8 millió, a tesztautóért 10,2 milliót kellett volna fizetni. A kompakt egyterűek között így drága, de ne feledjük, hogy tudásával is kilóg. Aki megveheti, az sok nagyobb egyterűnél jobban jár vele, nem mellesleg parkolni is könnyebben fog tudni a csak kívül kompakt Tourannal.
Árak
Tesztmodell alapára
8 026 630 Ft (2016.04.06.)
Tesztautó ára
10 204 680 Ft (2016.04.06.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
Végsebesség:
209 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4527 mm
Szélesség:
1829 mm
Magasság:
1659 mm
Saját tömeg:
1403 kg
Össztömeg:
2100 kg
Tengelytáv:
2791 mm
Karosszéria-kivitel:
egyterű
Csomagtér:
743 l
Belső szélesség elöl:
1530 mm
Belső szélesség hátul:
1520 mm
Belmagasság elöl:
900-970 mm
Belmagasság hátul:
930 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
110-310 mm
Ülőlap hossza elöl:
510-555 mm
Ülőlap hossza hátul:
440 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1250 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1050 mm
Csomagtér magassága:
500-920 mm
Csomagtér hossza:
1000-1200 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800-2700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1090 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6
Hengerűrtartalom:
1395 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
duplakuplungos automata - 7 fokozatú
Nyomaték:
250 Nm 1500-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
110 kW (150 LE) 5000-6000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
209 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
8,9 s
CO2-kibocsátás:
126 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,4 l/100km
Fogyasztás a használónál:
7 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
56 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
68 dB(A)
mi a véleményetek a Volkswagen Touran 1.6 CR TDI Comfortline 7 sz 77 Kw 105 Le man. 6 sebváltó dizel 2012/11 hó forgalomba helyezel nem magyarországi jelenleg 158 e Km futott meg szeretném vásárolni a nejemnek kellene tőletek segítség előre is köszönöm alvázszám,rendszám megvan tudok e valamit kezdeni vele
Szerintem meg egy echte amerikai autó amit annak lehet hívni mondjuk egy izomautó vagy sportautó vagy egy pick up tapasztalatból tudom hogy mit kibírnak szervizelés nélkül is.
Ha szervizelik akkor meg pláne.
Nálam a motor favorit a Chevy LS széria (Corvette) LS9 meg a Ford motorjai közül is a V8-asok. Na nem azért mert amerikai hanem azért mert ezek az ősalapú motorok agyonteszteltek 50 év alatt, majdhogynem agyonvághatatlanok a korszerű technikákkal ötvözve több ezer lóerőig-ig fel lehet húzni őket TÖBB EZER!!!
nem 1500 mint a Bugatti korszerű ócskasága 16 hengerrel.
A Koenigseggnek is valaha Ford versenymotor volt az alapja. A Hennessey Venom GT meg pont Chevy motoros.
A Viper motorja is majdnem ezt tudja mint ezek.
Ha máshonnan nézem a Ford 1,0 literes motorja év motorja lett többször is, nem alaptalanul.
Az hogy milyen dizájnmarhaságok kerülnek köré ez európai legfőképp német hittérítés, semmi más.
Az önvezető rendszereket meg megint kivagyiság hirdetni még a nagyszájú Volvonak is hogy magasabb szintet tud mint a Tesla, de vajon tud-e olyan tapasztalatokra támaszkodni mint a Google auto. Nem és ott a pont.
A németmánia csak európába honos a tudatlansággal karöltve.
Kár, hogy mi európaiak, amerikai autó címszó alatt tulajdonképpen ilyen “öszvéreket” kapunk – Chrysler Voyager olasz dízellel, Jeep-ek VW és Merci-dízellel. Szerintem egy amerikai autó echte amerikai fődarabokkal, motorral, váltóval egy nagyon jó csomagot kínál, csak nem a high tech-rajongóknak valók, az tény + benzinkutat kell venni melléjük:)
Az amerikai autók jellemzően nem tartoznak a rohadósak közé. Biztos olvastad ezt a cikket – van az elméleti rozsdagarancia, de a gyakorlat mégis mást mutat:
[url]http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016/04/13/a_mercedes_rohad_a_kereskedes_harit/[/url]
Szerintem a Land Rovernek és a Jeep-nek is van egy nagyjából fix vevőköre, akik márkahűek, újra és újra ilyet vesznek, mert más gyártóknál nem találják meg azt, amit ez a két márka kínálni tud. Nagyon tisztelem ezt a két gyártót, amiért kitartanak a gyökereik mellett és nem mentek a divat után ész nélkül, mint sok más cég.
Valóban félreérthetően fogalmaztam, de nem csak a német autókkal szemben jó alternatíva, viszont VW motorral olyan szerelőt keresnék a helyében aki nem vetít a motorral kapcsolatban. Maga a Jeep jó sőt!!!! volt szerencsém AMC Wranglerhez már nagyon rég csak én keveslem a 6 év rozsdagaranciát amit ad.
A Land/Range meg fanatikus szerelőbarát autók, talán a Tata vezetése alatt ez megváltozik, hiába kínál luxust, persze lenne miből nekem is kellene.
Valóban félreérthetően fogalmaztam, de nem csak a német autókkal szemben jó alternatíva, viszont VW motorral olyan szerelőt keresnék a helyében aki nem vetít a motorral kapcsolatban. Maga a Jeep jó sőt!!!! volt szerencsém AMC Wranglerhez már nagyon rég csak én keveslem a 6 év rozsdagaranciát amit ad.
A Land/Range meg fanatikus szerelőbarát autók, talán a Tata vezetése alatt ez megváltozik, hiába kínál luxust, persze lenne miből nekem is kellene.
Ha Jeepről van szó, én leginkább a Land Roverrel tudok párhuzamot vonni. Kb. ugyanolyan szintű magyarországi elterjedtség(bár lehet, hogy a Defender miatt a Land Rover valamivel gyakoribb, de nem számottevően), hasonló modellpaletta, élmenő tereptulajdonságok. Én nem értek egyet azzal, hogy csak annak lehet jó, aki direkt amerikai terepjáróra vágyik – aki Land Rovert vesz, az meg angol terepjárót akar? Nekem ez eléggé szemellenzős gondolkodásnak tűnik így(ne érts félre, nem ellened szól, az egyik legértelmesebb kommentelő vagy itt). Én úgy mondanám, hogy annak jó, aki a német gyártókat kapásból kizárja, és más alternatívát akar, gyártó országtól függetlenül – ez most csak szigorúan Magyarországra érvényes, máshol nyilván máshogy van.
Lehet szapulni az amerikai autókat a viszonylagos igénytelenségük miatt, viszont a Land Rover európai, igényesebb is, mégsem tudott népszerűbb lenni. Ez azért elgondolkodtató. De én egyébként bírom mindkettőt.
Szia visszaolvastam amiket írtál és úgy veszem észre teljesen tanácstalan vagy mivel nem nagyon értesz az autókhoz.
A linkeden 1.6 benzin Meriva szerepelt, gondolom ezt vetted utána.
Teljesen más autók amiket használtál használsz és amit venni akarsz.
Az 1,6 benzin Opel egy olcsón fenntartható szervizelhető autó max nagy olajfogyasztással amit orvosolni lehet szint semmi, vagy kevés olcsó alkatrésszel egy nagyobb szervízzel.
A Jeep VW dízellel (gondolom csak 6 év rozsdagaranciával) Egy általam nem kedvelt márka nem kedvelt motorjával.
Szerintem a Jeep jó annak aki amerikai terepjárót akar.
Ha van VW szerelő ismerősöd vagy szimplán megkérdezel egy VW fanatikus szerelőt azok biztos tudnak tanáccsal szolgálni, meg lehet hogy elhallgatni vagy ki nem mondani pár hibát akár zsebbenyúlóst is.
Egy maszek olcsó VW szerelő biztos tűrhető áron szervizeli neked a motorját és jótanácsokkal is szolgál ha találsz tisztességes fajtát belőlük. Ezt a Pappas mellett is megnézetheted egy ilyen emberrel.
Ha mégis vennél egy 5008-ast az 1,6 HDI alapban nem olyan rossz motor, csak szarul szervizelik a legtöbb helyen, még márkaszervízben is.
Csak 4 liter olajtöltet megy bele ami kevés, ezért 10 ezer km-es szervizperiódusra érdemes átállni a 20 vagy több helyett.
Sajnos ha tekert órás szinte biztos hogy egy haldokló turbós nagy kartergázzal üzemelőt foghatsz csak ki.
Ha lekéred a km óra állását a közlekedésfelügyeletnél amit műszaki vizsgakor kötelezően rögzítenek ha jól tudom 2012 óta egy 2012 utáni újonnan hazánkba forgalomba helyezettét és garantáltan 100ezer futásteljesítmény alatti, de a gyári 20 ezrenként szervizelt, még jól is járhatsz vele. Ha megveszed 10 ezrenként cseréltess HOZZÁVALÓ olajat, olajszűrőt.
Akkor ez a motor kimegy a világból is.
Figyelj oda hogy kifollyon az összes 4 liter körüli olaj olajcserekor, ne csak 2,5 mert az dugulás végett lehet, jellemzően 100e-nél többet futott autóknál.
Ennek a motornak nem jellemző hogy hamar tönkremegy a 2 tömegű lendkereke mivel talán max 270NM-t könnyebben elvisel.
Használattól függően néha regenerálni kell akár szervízben is az adblue-hoz hasonló folyadékos részecskeszűrőjét, ha feldobja a jelzőlámpát. (jó drága folyadék)
Legyél ott minden szervíznél nehogy átXrjanak.
Ez a motor a kategóriája legjobb dízele volt vagy 15 évig, ez már a továbbfejlesztett típus.
Vitte ez a Partnereket, Berlingókat, V70 volvót, leverte a palánkról a ford 1,8 dízelét fogyasztásban szervízköltségben kultúráltságban, be is szüntették annak a gyártását.
mit szólnátok ha a Jeepet lecserélném Peugeot 5008 2011-12-13-ig 1.6 dizelre 114 Le EU 5-re tetszik,ezekről tudtok valamit mondani???
Mielőtt az autót megvetted, nem jártál utána, hogy mit veszel? Nekem ez furcsa – az ember a vásárlás előtt szokott bizonytalankodni, nem utána.
VW-dízel van benne, ez biztos. A rokon típusok: Dodge Caliber, Chrysler Sebring(a 2007-től gyártott), az első generációs Mitsubishi Outlander, Dodge Avenger(elég ritka mindegyik sajnos). Ezeknek kéne utánanézned, a 2.0 dízel, ami a Jeep-edben van, ezekben is megtalálható. A Patriotot úgy tudom, Amerikában gyártották, de készültek Jeep-ek Ausztriában is.
Nekem nincs amerikai autóm, így amerikai autós fórumokon nincs keresnivalóm – csak a rajongójuk vagyok. Neked viszont van, úgyhogy ide mindenképp regisztrálj, és írd le a dilemmádat:
[url]http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9190550[/url]
A Totalcar-on próbálj írni a Becsületesneppernek, hátha tud valami jó választ adni. Az Opeles kérdésedre sajnos nem tudom a választ. Sok sikert, ennél többet én sem tudok segíteni, nagyon ritka autód van. De szerintem nyugodtan tarts ki mellette, nem lesz azzal gond.
nagyon keveset használom az autót,nem vagyok már mai gyerek,kitűnően működik eddig semmi bej se volt vele,csak érdeklődtem valóban semmit se tudok az autóról,az írásaitokból kiolvasom,hogy ti legalább értetek hozzá,ezért is kértem tőletek segítséget,csalfaromeo,ha tudnál nekem egy pár amerikai oldalnak a címét megadni,előre is köszönném,
azt halottam az az Opel benzin cng-vel kapcsolatban,hogy a gáztartály feltőltése legalább nyolc órát vesz igénybe,igaz-e
Nem egészen értem, hogy mi a lényege a kérdésnek! Vásároltál egy Jeep-et, eddig rendben. Úgy tűnik, hogy nem ismered a típust, mert olyan kérdéseket teszel fel, amikből ez derül ki. Szerintem ezt a vásárlás előtt kellett volna. Másrészt, ha nemrég vetted, és eddig nincs vele gond, akkor miért adnád el ilyen hirtelen? Ha esetleg lesz vele egy – vagy több – nagyobb probléma, akkor érdemes elgondolkodni, hogy el kellene adni.
Az általam leírtakat persze überelheti, ha jobb áron el tudod adni és/vagy a Zafira jó vételnek tűnik.
Nézd, sikerült egy olyan ritka típust megvásárolnod, hogy szerintem érdemleges választ nem fog tudni adni Neked itt senki. Még ha pl. Grand Cherokee lenne, akkor talán, de egy Patriot… Én a helyedben egyrészt örülnék, hogy ilyen különleges terepjáróm(!) van, ami nem jön folyton szembe, és eszembe sem jutna lecserélni egy tucat Opelre, de nyilván én nem vagyok Te. Ha azzal jönnek, hogy cseréld le a Jeep-et azonnal, és vágj bele az Opelbe, azt azért írják, mert a Jeep-et nem ismerik, az Opellel meg sok kedvező felhasználói tapasztalat van.
Én a helyedben nem aggódnék: a Patriot rokon a Mitsubishi Lancerrel és az Outlanderrel, ez sok jót sejtet, de én az amerikai verdákért amúgy is rajongok. A dízelmotor benne meg német, ugyanaz, ami a Dodge Caliberben van.
Szerintem a Totalcar-on a Becsületesneppernek kéne írnod, de lehet, hogy ő sem tudna olyan választ adni, amit segít. Lehet, hogy ilyenekkel jönne, hogy “A Jeep túl amerikai, nem nekünk való…” és hasonló közhelyek. Ezzel nem lennél előrébb. Másrészt fel lehetne keresni amerikai autós fórumokat, talán ott jönne 1-2 hasznos válasz. Remélem, tudtam segíteni.
Jeep Patriot nem tudok se pro se kontra nem ismerem , de kettős tömegűt kuplunggal együtt kel cserélni, ajánlott ,legalábbis meg spórolsz egy szerviz költséget egy kuplungcserét. Nekem is nemsoká kuplung lesz de csere mindkettő szettbe olcsóbb is.
Leállásnál zörög meg ráz akkor valószínű a kettős tömegűben kezdnek elfáradni a rugók…..
Kommentelő társaim szeretnék kérdezni tőletek,vásároltam egy Jeep Patriot 2.0 dizel 140 LE 4×4 2010/7 hó magyarországi forgalomba helyezésű crossover autót, 2014/4 hó 25 e kilométerrel Pappasnál hivatalos leellenőrzéssel,vettem meg, eddig kifogástalanul működik,de érdeklődnék tőletek mire számíthatok,milyen problémák várható,úgy elektronikusan mint motorikusan,mik a sűrűn előforduló hibái,mire készüljek fel a közel jövőben PL:kettős tömegű lendkerék STB.,vagy minél előbb cseréljem le, Köszönettel: jeguska
Ha mégis csere lenne mondjuk egy Opel Zafira Tourer 1.6 T Selektion 150 LE CNG/Benzin-re 2012/11 hó forgalomba helyezés cserélném szívesen,külföldről behozott jelenleg 116 e KM mutat az óra,persze ezt is Opel márka szervizben leellenőrizve venném meg. Evvel kapcsolatban lenne-e észrevételetek,ezeknek mik a szörnyűségei vannak,
Köszönettel:jeguska Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket
Így van ahogy mondod ,és nem mindegy hogy használod meg tartod fent egy autót …Mert hogy egy 1 éves autót vezérműre vágsz ott szerintem a vezetés is kérdéses 120km/h visszaváltasz 2 vagy 3 ba és a legjobb vezérlést is szét vágod !!!
lqehdo
Nyilván mindenkinek vannak favorit márkái, meg van olyan, amit nem szeret. A belinkelt hibákat én is hülyeségnek tartom. Minden típusnál vannak hibák, de ezek azért nem minden tulajdonosnál jönnek elő. Nekem volt Picassom, kirpóbált motorral, mert az 1.6 8 szelepes benzines nem egy elromlós darab. Ennek ellenére szinte minden évben elromlott egy-egy komolyabb elem, kormányszervó, vízhűtő, klímahűtő, generátor. Szerettem a kocsit, de azért bosszantó volt, hogy minden évben volt valami (5-10 éves kor között, de kevés km-rel). Volt másik francia is, Clio, méghozzá abból 3 is, mind benzines 1.2-es, azokkal az ég világon semmi gond nem volt soha.
Az egyik belinkelt cikkben olvastam, hogy Skoda 1.2 HTP motorja is problémás. Erről most hallok először, több volt kollégámnak is van ilyen kocsija, sőt apámnak is egy 10 éves, ami 8 éve van nála. Soha semmi gondja nem volt. Olajcserén kívül egyszer kellett cserélni az elektromos első ablak mechanikáját és ennyi. Cégesként sok VW-t használtam (sajátom még nem volt), nekem az a tapasztalatom, hogy nagyon jó, megbízható autók. Ettől még lehet jó más típus is persze.
Linket dobsz ez a nagy hozzáértés én bármelyik márkáról dobok 5 linket hogy mi a hibája LOL te vagy itt a link megmondó …. 🙂 há há há
S vazze aki itt zagyvaságot ír az te vagy én nem is a tsi beszéltem ,talán el olvasnád miről is beszélünk nem lennél ilyen zagyva lol 🙂
S a legjobb az hogy “nincs típushiba”, vazze, 2 hiteles linket dobtam nemrég a VW hibás motorjai kapcsán (pl: elszakadó vezérműlánc), de azért továbbra is ez az etalon! 🙂 Szerintem szekely inkább etanolt akart mondani, amiből nyilván jócskán beivott, azért beszél ennyi zagyvaságot! Lol 🙂
SRÁCOK!!!
Ne vitatkozzatok “szekely”-el, mivel neki mint foswagen fanatikusnak a gondolkodásában van egy [b]egyenirányító, ezért fölösleges vele vitatkozni! [/b]
Nem tudom mit akartok itt bizonyítani ,de nekem 5 éve meg van ,más évjáratú vw touran tulajokat is ismerek meg osztjuk tapasztalatainkat van pár motor típus hiba…!!de írj egy márkát amelyik ekkora motor palettával rendelkezik és nincs típushiba ?? És itt nem csak motor típust kiragadva beszéljünk maga az autó egésze minősége, vezethetősége , szervizelés,funkcionalitás ,fogyasztás,stb , Nem újságra hivatkozok meg tesztekre …
Vw márkát nem rajongásba mérik, és ebbe beletartozik az összes vw típus MINŐSÉG és lehet fikázó tesztek az eladási szám az mindig az e talon …. 🙂
Ami abban a 20-as listában van, azok TÉNYEK és nem rémhírek. Ha akarod, nyugodtan dugd a fejed a homokba és ne vegyél róla tudomást, de attól ez még létezik. Ilyen fellengzős, über-dumával meg ne kábítsd már a jónépet, mint az utolsó mondatod…Ugyan, kérlek:)
A következő az lesz, hogy a Toyota meg a Honda is VW, ugye? Na, itt döntöttem úgy, hogy lépek és magadra hagylak…
Nem vezettél ?, és ilyen általános hibákra hivatkozol, RÉM HIREKRE ALAPOZOD AMIT HASONLÓ IDIÓTÁK ÍRNAK akik gondolóm fingjuk sincs az autókról …….És én nem dicsérem a vw ez egy tapasztalat van viszonyításom .És nem egy tesztre ami kiemel pár motortípus hibát ami egy vezető márkánál nem olyan rossz arány mert ők a fejlesztők ami ma a vw az lesz majd 4,5 év múlva a kiádban ………..
Szerencsét azoknak kívánj, akik használt VW-vásárlásán gondolkoznak, nekik szükségük lesz rá, hidd el:) A VW-csoporton belül amúgy a Skodát tartom a legtöbbre(meg nyilván a Porschét:), azt még vennék is, arról annyi rosszat nem hallani, mint az anyacégről – mivel ugyanazt a technikát használják, ezért ez furcsa, de így van. A Kia esetében meg lehet már olyan Cee’d-et venni, aminél a garancia már kifutott, és kiderült ezalatt, hogy a stabilizátorrudakkal és a gyári rádióval volt tömegesen probléma – egy Golfnál biztos jóval hosszabb a hibalista, emellett pedig jóval rövidebb a garanciaidő:)
Nem vitát akartam kirobbantani, csak azért legyél vele tisztában, hogy a német márkáknak amekkora rajongótábora van, kb. akkora ellentábora is.
Kiával kapcsolatban sokk szerencsét kívánok neked ,majd ha bemész a márkaszervizbe rájössz mit takar a kia 5 év garancia 🙂 nem beszélve a teherautós fogyasztásról és a téli -15 c alatt igazi kiás élményed lesz 🙂
Nem vezettem és nem is fogok, mert nem vonzanak a rizikós márkák. Épp elég a sok elrettentő cikk, ami szól róla + a Totalcar népítéletei. Tudod, amiről ennyi rémhír terjeng, azért normális ember pénzt nem ad. Ajánlom a figyelmedbe Zöld kommentjét alul, ha ennyire rajongsz a német márkákért, biztos németül is tudsz. Ha Neked bevált, akkor legyél boldog, de attól még használtként kockázatos marad. A Renault és a Fiat igaz, hogy rosszabb, de azt ne akard már bemagyarázni, hogy a Kia Carens rosszabb, mint a Touran. Ne akard már érinthetetlen és utolérhetetlen márkaként beállítani a német autókat, ha így lenne, nem lenne tele a sz*rul sikerült motorjaikkal ez a lista:
[url]http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/[/url]
Légyszíves írj már le pár típus hibát mert én nem találtam pedig 5 éve meg van és használtan vettem !! Nekem volt már renaultom ,fiatom kiam is attól szabadultam meg a leggyorsabban !! Egyáltalán veze
ttél vw márkát ?
“ami szar az szar is marad”
Ez igaz a VW termékeire. Megint a tipikus németautó-fan: megvan elégedve az autójával, de egyúttal leszólja az összes többit. Bottal nem piszkálnék egy típushibáktól hemzsegő német vackot, inkább a kockázatmentes Kiára szavazok. Mert szeretném a lelki békémet hosszú távon megőrizni.
Nekem egy 13 éves 2.0 touran van de nem cserélném egy francia 2,3 éves szarérára sem. Lassan 300 e km futott ,olajcserével és minden funkcionál nem kopog nem zörög !!Menet dinamikája is szerintem a legjobb a kategóriában , fogyasztás most is a legtöbb 7,5 ami a csövön ki fér, de pályán meg elégszik 5 és 6 között ami egy 2 literes tdi nél nem is olyan rossz . Ami az árát illeti igen is a minőséget meg kell fizetni.Lehet itt fikázni ami jó az jó ami szar az szar is marad aki olcsó autót akar az vegyen renault vagy kiat !!
Az óra a legjobb helyen a Golf I-III-ban (és a korabeli Polokban, Jettákban, stb.) volt. Amelyikben nem volt fordulatszámmérő, ott a km óra mellett egy rendes nagy mutatós óra volt. Egyébként ezt a jelenlegi VW-kben is simán elviselném, főleg azért, mert a mutatós km óra teljesen felesleges. Mivel középen ott a digitális kijelzés a mutatósra soha rá sem nézek (talán csak akkor ha épp telefonálok és középen a hívásadatok látszanak a sebesség helyett).
Ez az ora dolog inkabb kisautos hulyeseg lehet, nem Clio specifikus. A Renault Fluence-ben meg Lagunaban, folyton latod a kinti homersekletet, meg az idot a kozepso kijezon. Ez azert lehet igy mert a Clio kisauto es valamiben “hulyebbnek” kell lennie mint a nagyobb Renault-ok. Bezzeg hanyan szidjak a Casio orakat a regi japan kisautokban hogy hogy nez ki, pedig mindig ottbvan szemelott. En annyira megszoktam hogy mas autokban is jobbra fordulok es ott keresem legeloszor az orat aztan rajovok hogy ugy modern uj autoban ulok ahol minden bonyolult…
Szerintem manapság már nincsenek óriási különbségek a kocsik, motorok között. Nayon ritka, hogy egy-egy típus híresen rosszul sikerül. Amúgy meg minden nemzetközi kooperációban készül, az, hogy korai, meg japán, meg német, sok esetben értelmét veszti. Pl. mitől koreai egy Kia, ha németek terveztéka, akik az Auditól mentek oda (ráadásul ez a német csapat is vegyes, hiszen ott van pl. a magyar Kovács Miklós) és a kocsit amúgy Szlovákiában gyártják.
Nemrég jártam Németországban egy japán cég (nem autó, más iparág) európai központjában, ott az egyik felsővezető magyar volt (még a 80-as években ment ki), a titkárnője kanadai, a helyettese ausztrál. Ugyanakkor voltak ott a cég londoni és prágai képviselői is. Londonból egy pakisztáni úriember érkezett, prágából pedig egy szerb.
Szóal szerintem mindenki azt vegyen, ami szimpatikus neki és amire van pénze.
Amúgy egy ismerősömnek pár évvel ezelőtt egy Renault Kangoo 1.5 dci volta céges kocsija. Nagyon mérges volt,mert 320 ezer km. volt a kocsiban, de már minden kollégája kapott új autót, csak ő nem. Fejébe vette, ogy tönkreteszi, hogy új kocsit kapjon. Mindent megtett, ütötte-vágta, mindent ellentétetsen csinált azzal ami a motor élettartamát növelte volna. Fél év múlva mérgesen mondta, hogy nem tudja tönkretenni. Aztán amikor elkerülte a 450 ezer km-t (és a kocsi mégmindig ment) akkor kapott egy új autót.
Amit írsz, azt 100 %-ban meg tudom erősíteni. Én is gyakran vezetek franciát, a család második kocsijaként jelenleg harmadik Renault Clionkat koptatjuk. Volt 1-es, 2-es, most egy féléves 4-es van. Szép, jó kocsi, de megőrülök, ha beülök, ránézek a km órára, de nem látom, hogy mennyi idő. Nyomkodom-nyomkodom, majd leesik, hogy jobbra kell fordítanom a fejem, mert óra csak a központi kijelzőn (rádió + navi) van. Aztán szintén a km órára nézek, amikor azt akarom tudni, hány fok van kint. De éppen nincs odaírva, nyomkodnom kell a gombokat, hogy lapozzak a menüben, ha tudni akarom hány fok van. Kis dolgok ezek, de mindig belefutok. Ha beülök a céges VW-be, ott meg minden a helyén van, kézreáll, azonnal látom ami kell.
Miert, mondta valaki, hogy ültesd bele a gyerekeidet? Ugy mondod, mintha köteleztek volna ra.
Etalonnak en sem tartom a Tourant, attol sokkal ötletesebbek a franciak.
De az biztos, hogy volt 7 evig C4 Picassonk, es az összeszerelesi minösege meg sem közelitette egy Touran összeszerelesi minöseget. Ettöl függetlenül nagyon szerettük az autot, es gyakorlatilag problema nelkül hasznaltuk 7 evig.
Abban nem lennek biztos, hogy müszaki (motor, valto stb) szempontbol megbizhatobb-e egy Touran a franciaknal, valoszinüleg nem, de azert azok a nyikorgasok, nyöszörgesek, zörgesek, amik egy Peugeot-bol vagy Citroen-böl, akar mar 20.000 km utan elöjönnek, nem hiszem, hogy egy Touranban jelen vannak. A Renault egyterüihez nem tudok mit hozzatenni, mert nem vezettem es nem is ültem bennük, talan csak egyszer, egy 1.5 dci-ben, de az, mint egy traktor olyan hangos volt, valoszinüleg valami egyedi motorhibaval. Az egy 100.000-et futott peldany volt.
A funkcionalitásban, belső ergonómiában többnyire jók.
A lent említett Mazdámban vagy az órát látod, vagy a fedélzeti számítót. Vagy a külső hőmérsékletet, vagy a klíma beállított értékét. Ha nem elég óvatosan teszem hármasba, akkor a légbefúvó irányváltóját megérintem. De pl van egy bakancsom, amiben nem tudom az autót vezetni, olyan közel van a gáz a fékpedálhoz. Mostanában a VW ilyen bakikat nem követ el. Sokan szídják pl. a Grand Picasso menürendszerét is, mert logikátlan.
De semmi másban nem extra, amolyan átlagos kis szürke amiből kevésbé szállsz ki mosolygós arccal, mint egy konkurensből. De a híre meg a marketing eladja. Sosem lesz VW-em, főleg azért, mert ahol én élek, itt a frankó gyerekek, felnőttek, papák-mamák ezzek vagy audival járnak és aki nem, az kívülálló, de minimum különc.
Nekem a fő problémám az, hogy nem érzem Tourant semmivel sem jobbnak és többnek mint a konkurencia riválisait. Az előző generációját több alkalommal vezettem, s nem adott többlet élményt. Mitől etalon? Ezt sohasem fogom tudni megérteni. 🙁
Egyrészt a VW sohasem volt etalon ebben a szegmensben és most sem az.
Másrészt ha megnézem a jóval ötletesebb franciák árllistáit, pl. Citroen C4 Picasso vagy Peugeot 5008, akkor ennyi pénzért bőrkárpitos, xenonos, automata, full-full 150 LE-s dízelt tudok összerakni, ami azért több jót ígér mint az 1.4 TSi ebben a hatalmas kasztniban.
Soha nem ültetném a gyerekeimet egy ilyen kocka külsejű, a Golfból átemelt, baltával faragott szürke-fekete belsővel megáldott marhavagonba, ha szürkeséget akarnak látni akkor inkább kiviszem őket egy ködös januári reggelen a békásmegyeri lakótelepre…
Azért mert nálatok bevált, még közismert a Tsi motorok típúshibája. A totalcar 20 legrosszabb motorjai között ott van a Tdi több verziója és az 1.2 Tsi is. Persze sok márkának van ezen a listán szégyenfoltja, lásd: Toyota, Renault, Bmw s még sorolhatnám.
http://totalcar.hu/magazin/technika/2014/10/12/rossz_motorok_neveddmeg_tipushiba/
Az 1.4 Tsi-ről bővebben itt:
http://www.injektor.hu/10-hogyisvanez/108-hogy-is-van-ez-19-vw-golf-1-4-tsi-motor
Nem szeretnék általánosítani semmivel és senkivel kapcsolatban, csupán egy információ volt és nyilván a vezetés milyensége is befolyásoló tényező, főleg ha turbó autóról van szó. De az is egy plusz adalék, hogy amikor autót vásárlás előtt voltam és informálódtam szervizekben a tfsi motorok után, rossz tapasztalatokról számoltak be.
Megnéztem az árlistát, végigkattintottam a konfigurátoron, lehet azért “okoskodni”, hogy ne legyen 10 millió a vége. Ha az 1.4 TSI-t nézem a Comfortline felszereltséggel, az 7,45 millió Ft (nekem mondjuk nem kell automata váltó) és ez nem egy rossz felszereltség. A következő oldalon hozzáteszek egy metálfényt (140 ezer), így 7,591 milliónál vagyok. Alufelnit most kihagyom. Na és ezután jön a kulcsmozdulat, a következő lapon be kell kattintani a “Használtautó akció”-t ez – 850 ezer Ft-ot eredményez (gondolom ezt alapból adják mindenkinek), így a kocsi ára 6,741 millióra csökken. A nagy örömhírre még bekattintok egy 3 zónás digit klímát és 6,84 millióból van egy egész jól felszerelt kocsim (ami azért mégsem 10 misi, DSG-ért meg nem sírok). Ha kell a 7 személyes változat, akkor is éppencsak átlépem a 7 milliót.
Én céges autóként egy 1.4 TSI (122 LE) Volkswagent használok. A cégünknél kb. 50 db ilyen autó van. 10 db újabb, nincs még 1 éves, de 40 db elmúlt 4 éves, mindegyikben 90-150 ezer km van és a motorjával, vezérléssel még egyiknek sem volt gondja soha. Ami probléma adódott, az szinte kivétel nélkül balesetekből (kisebb koccanások) következett, de ezekért nem az autó, hanem a sofőr (vagy a másik sofőr) a felelős.
Nem csak a te köreidbe hibásodnak a Volkswagenek. És a mondás az úgy szól a Volkswagen jó,csak hajlamos a meghibásodásra. De ez mind csak részletkérdés.Ami etalon az etalon.
Nagyjából itt is érvényes a szabály: Új autónál VW – 10.000 Euro = Ford! Ez esetben járjatok az új Galaxyval:mindezt tudja magas színvonalon (a padlóba hajtogatható üléseket szerintem tőlük happolta el a VW) s a 2. üléssor is 3 teljes értékű ülésből áll, ahol elfér egymás mellett 3 standard gyermekülés!
Egyik barátomnak van egy 1.4 tfsi touranja, most 8 éves. Eddig 3-szor ment tönkre benn a vezérlés.
Másik barátomnak van egy 5 éves 1.2 tfsi poloja 3-szor cseréltek benn turbót.
Csak az én köreimben esnek meg ilyen meghibásodások, vagy igaz megállapítás lehet, hogy ezek a tfsi motorok jók csak hajlamosak a meghibásodásra?
Mazda5 ADAC mérőszalag szerint: 1,02m hosszú, 1,035 széles, szóval az alapterület kerékdobig hátra tolt középső ülésekkel a következő:
Mazda5: 1,0557 m2, Touran: 1,0500m2.
Felkaptam a fejem a csomagtartó méretén :O
A Mazda 5-öm csomagtartója is 1 méter hosszú, előre is lehet tolni a hátsó két ülést, és akkor az is lesz 1,2 méter. A kerékdobok több helyet elvesznek ugyan, de 1,025 méter belül, ez pedig 1,05. A két pótülést kihajtva a Mazdánál még nagyobb hely is marad egy kicsivel. A Touran 743 literes, hivatalosan, a Mazda5 426 literes. Ezekből az következne, hogy a VW az övvonalig 60-70%-kal magasabb csomagtartóval rendelkezik, de a képeket elnézve nem.
Valakinek valami tippje???
🙂
Mennyit mentél ilyen autóval? A cikkíró legalább ment veled ellentétben. mennyit mentél a konkurenseivel, hány száz megtett kilométer alapján ítélsz vagy vonsz kétségbe bármit?
Ne legyél olyan h….. mint csalfapupu meg az a sínolajozó enkór
Ennyi ostobaságot összehordani, mint te, gyerek!
Ez az autó egy lélektelen doboz a francia egyterűekhez képest. A franciák valóban az ember és a család köré tervezik az autót(ezt a múltkor Te írtad és igazat adok) és ennek a filozófiának itt a nyomát sem látni. Túlzásnak érzem, hogy az egyterű-vonalat felfújt Golfokkal elintézi a VW, és ráadásul etalonnak is vannak beállítva. Szerintem Németországban fogalmuk sincs, mitől lesz igazán ütős egy egyterű.
Jó meglátásaid vannak. 🙂 A cikkíró is tövig benyelte mély torokra a VW szerszámát ezzel az etalon szöveggel…., csak tudnám hogy mitől etalon??? Na mindegy, ezt sohasem fogom tudni megérteni!
“csigazabáló siemens pd elem beszállitóknak is…” tudtommal a franciák a csigazabálók, s siemens meg egy német cég. Érzek némi zavart az erőben…
Te pl. ostobaságban vagy etalon putyuszka. Itt b.d a rezet jó ideje, elvisel mindenki, pedig felérsz egy atomtámadással.
H…. vagy fiam, mint szódás a lovát!
A csigazabalo es a Siemens, hogy kerul egy mondatba?
Masfelol annak a 2.0 TDI motornak nem a pd elem a legnagyobb baja.
Az a SD kártya olvasó rész az nem egy kicsit már a mult??Vagy csak nekem tünik régimódinak.
Mikor beleül megcsapja a minőségérzet szele.
Érzet semmi más de az is csak azoknak akik nem ismerik hogy a valódi dizájn az milyen.
Igazi szemfényvesztő ez is a gruppen bandájában.:))))
Feltűnt már másnak is, hogy miközben időről időre jönnek ki különböző új VW-modellek, a Polóról már milyen rég hallottunk? Elbírna már egy modellváltást(bár tudjuk, hogy az VW-éknél mit takar:)
Azért a dátum sem mellékes,meg nem is egy legenda az a 2.0 TDI sem a kezdeti DSG.
Volt hozzá közük a csigazabáló siemens pd elem beszállitóknak is…
Nem az én világom pláne nem ennyiért, de biztos van, akinek ez bejön.
A beltér viszont tetszik, kíváncsi vagyok, hogy fog atomjaira hullani és kinézni 6-8-10 év múlva és hányszor mókolták már a DSG-t, amikor ezek viszonylag nagyobb számban megjelenhetnek a hazai utakon.
Ez a kocsi (illetve a modellvátlás előtti elődje) etalon minden idők egyik legrosszabb Autobild tartóstesztjében.
[url]http://www.autobild.de/artikel/dauertest-vw-touran-2.0-tdi-58765.html[/url]
Ajánlom azt a főképet ahol az újságíró sátort vert és kévézik a VW stervíz előtt…
Ez biztos jobb, de gondolom nem is annyira nehéz….
“Már megint egy etalon?”
Persze, ez nem is lehet kérdés. A legjobb. Mindenben. Aki mást állít, hazudik. A többi gyártónak ideje lenne már lehúzni a rolót:)))