Már megint autót vettem, már megint vakon. Még nem tudom, milyen
Két évet sem bírtam ki új, persze használt autó vásárlása nélkül
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kezdem a történetet, ami még nagyon az elején jár, mindenesetre az autót már megvettem, ami egy Toyota Prius. Én pedig elindultam érte.
Mivel már két gyermekünk van, egyre gyakrabban jön elő a helyzet, hogy jó lenne, ha a kis család nélkülem is tudna önállóan autózni. Nyilván a nejem is meg tudna tanulni kéziváltós autót is vezetni, hiszen tudott, azon vizsgázott, majd azon tanult újra, ám utána az automata Chevrolet Sparkunkkal szerzett valódi rutint, ahhoz szokott hozzá, s bevallom, városban én is sokszor vágyódom egy automata váltós autóba. Eleve felvetődött a Toyota Prius a Spark lecserélésekor, ám akkor (uszkve két évvel ezelőtt) még a 2004-től gyártott Prius II is alsó hangon 2 millió forint magasságában kezdődött, és végül a helykínálat miatt is az öt üléssel óriási, de hattal, héttel is használható méretű, nem utolsósorban olcsóbb Grand Scénic győzött. Nem bánom, hogy 1.5 dCi-ként kézi váltóval, és nem 2.0 dCi-ként automatával. Így sokkal takarékosabb, meg persze a regisztrációs adó, a bekerülési költség is sokkal kedvezőbb volt. Viszont így - némi nagyszülői támogatással - ismét szükségessé vált egy újabb autó, egy automataváltós autó a család számára. Autókeresési függőségem kiújult. Nézegettem itthon és szerte Európában robotváltós és előző generációs 1.6 HDi Citroën Grand C4 Picassókat, mostani Renault Grand Scéniceket 1.5 dCi EDC hajtáslánccal, de nem volt olyan, amibe beleszerettem volna – áruk, vagy állapotuk miatt.
Megkérdeztem hát az autó rendszámáról a kereskedőt, ő a scannelt forgalmi engedélyt is átküldte, melyben már a kereskedés a tulajdonos, épp az autóra találásom napjától - tehát valószínűleg épp jókor kerestem rá, illetve paramétereire. A rendszámmal ismét hívtam a szervizt, amely már előre jelezte, hogy a személyiségi jogok miatt nem adhat majd ki túl sok információt. Annyit kértem csak, hogy árulják el, valóban náluk szervizelték-e, valóban idén januárban járt-e náluk utoljára az autó, s valóban 180 ezer kilométer volt-e benne akkor. Elárulták, hogy igen, illetve azt is, hogy a kötelezőkön kívül egyéb javítás nem volt, az utolsó visszahívási kampányban is részt vett az autó. Hibátlan!
Viszont a kereskedés egyértelműen közli, hogy előleg fizetése nélkül nem tesz félre autót. Márpedig eddigre már kellően beleszerettem a bordó Priusba, fejben már megvettem. Annak ellenére, hogy ezt nem szabad, nem szabad látatlanul rajongani egy autóért. Viszont közel 500 euróval volt olcsóbb, mint a környékében lévő másik szimpatikusnak, de messze nem ennyire vonzónak tűnő példány. A hazai áraknál is jóval olcsóbb a nem egész 1,3 millió forintos, 1,5 millióból hazahozatallal, a hibridség miatt jelképes regisztrációs adóval kihozható példány. Olyat tettem hát, amit az autóvásárlási kisokosunk szerint tilos, amit senkinek sem ajánlanék. Megvettem az autót látatlanul. Nem csak előleget fizettem rá, hanem a teljes vételárat átutaltam egy számla ellenében. Így ugyanis amire kimegyek érte, az autó már a nevemen lesz az érvényes ideiglenes rendszámmal. És csak így fogok beleférni a szombat délig tartó nyitvatartásba, kockáztatnom kellett, de ennél az autónál meg mertem tenni, annyira örökéletűnek mondták az ilyet hajtó taxisok.
Amikor ez a cikk megjelenik, én már épp úton leszek egy fapados repülővel Dortmundba, hogy onnan átvonatozzak a kereskedésig, ahonnan aztán irány haza. Röpke 1300 kilométer, remélhetőleg a gyárilag is ígért 5 liter alatti fogyasztással. Aztán majd meglátjuk, mi lesz belőle. A költségek lefaragására utamat több telekocsis oldalon is meghirdettem, s láss csodát, Frankfurt mellől egy ott dolgozó honfitársunk is velem tart. Ő jól jár, hogy lesz fuvarja, és én is, hogy megoszlik majd az üzemanyagköltség onnantól számított része. Persze ez is bátor vállalkozás, ahogyan a látatlanul autóvásárlás is az. De olyan ez, mint a tőzsde, nyerni csak rizikózással lehet. Fejlemények hamarosan, én is piszok kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz a Prius, hogy jól járok-e a külföldi vásárlással, vagy hatalmas bukta lesz-e az érdekes és nem kevéssé bátor, vakmerőnek is mondható kaland.
Úristen te szánalmas vagy 🙂 egyébként emg tanulja meg a faszom, hogy neked a Priusodhoz mi tartozik 🙂 én maradok a BMW e60 530d-nél az legalább autó 🙂 és igen remélem elszívod a kipufogóm végéből azokat a finom gázokat, amiket te úgy utálsz 🙂 csak tudnám, hogy hogy hívnak a szart kiverném abból a mocskos pofádból 🙂
[i]“A PRIUS-ban fokozatmentes automata váltó van.”[/i]
Nincs benne. Se fokozatmentes, se fokozatos, se automata se kézi se semmilyen másmilyen sem!
[i]“Ez azt jelenti, hogy egy számítógép…”[/i]
Az még véletlenül sem jelenti azt.
[i]“Azt azért ne felejtsük el, hogy ez a 2. generációs PRIUS, ami benzin nélkül csak 2-3 km-t tud elmenni. Tehát alapvetően benzinmotor hajtja, csak néha, városi dugókban fordul elő, meg viszonylag kis sebességeknél, hogy csak elektromos motor hajtja.”[/i]
[i]“A Toyotának nagyon nagy előnye a többi hibrid jármű gyártójával szemben, hogy ők vagy 30 évvel korábban kezdték a fejlesztést.”[/i]
Nem 30 évvel korábban. A Hondához képest pl. csak néhány év a különbség, a többiekhez képest 10-15 évvel korábban.
Ez így nem jó. Tud csak benzinmotorral, csak villanymotorral vagy a kettő kombinációjával is hajtani.
1. Nem lennének képesek megírni (jól).
2. Nincs benne váltó (soha nem is volt, soha nem is lesz).
[i]“Azt mondják, hogy nincs benne váltómű. Értem, szóval azt akarják mondani, hogy kb olyan elven működik mint 8 éves koromban a távirányítós kocsi?”[/i]
Nem, rohadtul nem érted, [b]kisgyerek[/b]! 😀
[i]“Legalább annyit írhatott volna drága látos s3000 kolléga, hogy nem váltómű van benne, hanem valami frekvencia váltó szerűség mint a Teslában.”[/i]
“frekvencia váltó szerűség” van benne ugyan, de annak az ég egy adta világon semmi köze sincs a villanymotorok és benzinmotor nyomatékainak összehangolásához. Aminek viszont van azt úgy hívják hogy PSD (Power Split Device), keressél rá, és tanulj, kisgyerek. És ezt most írom le már vagy ezredszer életemben, úgyhogy látszik qrvára figyelsz. Otthon az asszonnyal is ilyen figyelmes vagy, vagy már rég kitette a szűrödet emiatt? LOL! 🙂
Hagyd, nem érti. És neki nagyon kevés dolog van meg, ha megvan valami egyáltalán. 😉
[i]“Amúgy ez a 4,5 liter nem értem miért akkora durranás egy hibridtől.”[/i]
Ez egyáltalán nem csoda, hiszen Te SEMMIT sem értesz, se a bonyolult dolgokat se a trivialitásokat és természetesen gondolkodni sem tudsz amiket már rengeteg eseteben – gyakorlatilag minden egyes hozzászólásoddal – tökéletesen bizonyítottál. Azért nagy durranás mert semmi más AMI VELE ÉRTELMESEN ÖSSZEVETHETŐ nem képes ilyen alacsony fogyasztásara b+!
[i]“A feleségem a 11 éves Clioval 5,3 literből eljár vegyesben…”[/i]
Aha, tehát ha egy a Priushoz képest pöcsköszörű méretű szappantartó autó összehasonlíthatatlanul kevesebb és szarabb szolgáltatással lényegesen TÖBBET fogyaszt mint a Prius, akkor te nem érted hogy mi a nagy durranás a hibrid fogyasztásában? 🙂 Figyi, ilyen aggyal nem akarsz véletlenül jelentkezni az elmegyogyóba? Szerintem protekció nélkül is simán felvennének. 😛
[i]“A mai kis dízelek bármelyike elmegy 4 és fél literrel, és az új benzinmotorok is elég takarékosak.”[/i]
Aha persze, ha Te mondod akkor biztos így van, másképp nem is lehet. Sőt, egy bicaj 0 literrel is elmegy, úgyhogy teljesen érthetetlen mi a nagy durranás a hibridekben. Mondta nick, majd feltette képzeletbeli Napóleon kalapját és intett az ápolónak hogy jöhet a mai gyógyszeradag. 🙂
Te nagyon szereted rázni a pofonfát – ne izgulj nem vagy egyedül van már itt néhány egyed aki hozzád hasonlóan megkapta már ami jár neki 😉 -, úgyhogy ahogy a kedves ügyfél óhajtja, akkor ismét kapaszkodj meg. 🙂
[i]“”ne feledjük, hogy az elektromos áram előállításához is füstölő, kormoló szén, olaj, jobb esetben – valóban környezetkímélő – gáz kell. Tehát kormolunk akkor is, csak máshol. ”
Semmi tényt, vagy véleményt nem írsz. Nem fejted ki, hogy szerinted hogy történik a villamos energia előállítása, csak trágárkodsz, sértegetsz, stb., stb.”[/i]
Mégis mi az úristent kellene kifejteni? Aki annyira degenerált, hogy azt hiszi, hogy elektromos energiát csak szénből, olajból, meg gázból lehet előállítani azzal még álljak le vitatkozni? Azzal, aki az alapok alapjainak alapjaival sincs tisztában annyira idióta? Nem, ezzel a szinttel már réges rég nem állok le vitatkozni hanem egyszerűen elküldöm a halál műszerére ahova való!
[i]“Az alternatív megoldások -nap, szél, víz, bioenergia – az elektromos áram termelésének csak 1-2%-át adják, de az 5%-ot biztosan nem érik el.”[/i]
Ez a baj a hozzád hasonlókkal, hogy halálosan meg vannak győződve arról, hogy amit ők hisznek az van. Mondjuk az is igaz, hogy más lehetőségük nem is lehet, hiszen annyira tehetségtelenek hogy képtelenek utána nézni a tényadatoknak, pedig manapság ez néhány másodperc alatt megszerezhető:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_generation#production
Na az a 5%-ot szerinted biztosan nem elérő arány az a valóságban több mint 16% kisfiam!
De amúgy teljesen mindegy, hogy hány % mert ha nulla % lenne, akkor is egetverő baromságot állítottál azzal, hogy ” Tehát kormolunk akkor is, csak máshol.” (Persze lehet hogy úgy értetted, hogy a mérték nem számít, itt is van kormolás meg ott is tehát akkor ugyazan a dolog. Ez egyébként az ostoba embereknek egy nagyon tipikus “észjárása” csak az igen-nem, fekete-fehér dolgokat képes felfogni az egyszerű hálózatos idegrendszerük LOL! :), ilyen alapon neked az ugyanaz ha megszúrod az ujjad egy tűvel vagy levágja a fejed a vonat, hiszen ez is sérülés meg az is 😛 ). Ennek megértése viszont milliárdszorosan meghaladja a te képességeidet ezért nem is kezdtem el kifejteni hiszen csak magamat szivattam volna teljesen feleslegesen.
Házi feladat: nézz utána hogy egységnyi távolságot mennyi primer energia felhasználással képes megtenni egy olajalapú és egy elektromos jármű!
Mivel neked ez több milliárd év alatt sem menne, nagy kegyesen elárulom a választ a buta fejednek, durván négyszer annyi energiát használ fel az olajalapú szarod mint az elektromos, így még akkor sem lenne igaz a végtelenül hülye állításod ha 100%-ban szénből jönne az elektromos energia! És akkor még olyan finomságokat meg sem említettem, hogy a hőerőmű nem a fejedtől néhány méterre nyomja ki a szennyezését hanem több tucat, 100, 1000 km-re, valamint hogy néhány nagy szennyezőforrást sokkal hatékonyabb tisztítóberendezéssel lehet ellátni mint sok szármilliónyi kipuffogót.
Tehát aki azt állítja amit Te, az most a napnál is világosabban bebizonyosodott hogy akkora tudatlan, ostoba, a legalapvetőbb gondolkodásra is képtelen éjsetét ember mint ide a Plútó. Végre megkaptad hát amire vágytál! Most pedig a 40+ éveddel szépen menj be a fürdőszobába, keresd meg a tükröt, nézz bele, és azt a gusztustalan tagot akit ott látsz köpd szembe! Ha ez megvan, akkor egy gigantikus nagy lapra írd fel ezerszer, hogy soha többet nem pofázol bele olyanba amihez fingod sincs (azaz semmihez sem szólsz hozzá többet). LOL! 🙂
Ez nagyon lajk gyanus:)
Nincs bot, nincs váltó… ne fessétek essháromezret a falra:)
Szépen leírtad:[i] “hogy egy számítógép számolja ki, milyen áttétel legyen a motor és a kerekek között.” [/i]Ez O.K. Tudjuk. Zöld lámpánál ha erőteljesen rálépsz a gázra benzinmotor + elektromotor együtt dolgozik, és igen meglódul. Ez is O.K. ezt is tudjuk. Viszont a benzinmotor által működtetett nyomatékváltó mechanikai felépítéséről te sem beszéltél, mint ahogy eddig még senki sem…
A PRIUS-ban fokozatmentes automata váltó van. Ez azt jelenti, hogy egy számítógép számolja ki, milyen áttétel legyen a motor és a kerekek között. Ha nem akarsz gyorsulni, éppen csak sík úton a sebességet tartani, akkor olyan áttételt választ, hogy a motor alacsony fordulatszámon menjen. Ha egy kicsit jobban rálépsz a gázpedálra, akkor ezt észreveszi az automatika, és magasabb fordulatszámra kapcsol, hogy legyen ereje az autónak. Használat közben mindebből nem hallasz, nem érzel semmit, csak azt, hogy az autónak mindig van elég ereje, mindig a tökéletes nyomatékot kapják a kerekek. Azt azért ne felejtsük el, hogy ez a 2. generációs PRIUS, ami benzin nélkül csak 2-3 km-t tud elmenni. Tehát alapvetően benzinmotor hajtja, csak néha, városi dugókban fordul elő, meg viszonylag kis sebességeknél, hogy csak elektromos motor hajtja. Ha erősebben rálépünk a gázra, az elektromos motor nyomatéka hozzáadódik a benzinmotoréhoz. Ezért van az, hogy tisztelet a kivételnek (200LE fölötti motorok), de piros lámpa után a PRIUS mindenkit otthagy állva.
Ez a sebességváltó és az egész PRIUS vezérlés már elég régóta létezik, sokat tesztelték, a gyerekbetegségek már régen kijöttek rajta. A Toyotának nagyon nagy előnye a többi hibrid jármű gyártójával szemben, hogy ők vagy 30 évvel korábban kezdték a fejlesztést.
Javasolnám a főszerkesztő úrnak, hogy kanyarítson egy kis cikket a Prius hajtásláncáról, mert itt már olyan vad dolgokat lehet olvasni, hogy nincs benne váltó…
Én már megbántam, hogy válaszoltam neki. Semmi mást nem tud, csak sértegetni de fogadjunk, hogy autója meg nincs, de még nem is volt max egy matchbox. Elavult fostalicskázik mindent, de egy ódivatú Prius maga az atya ég számára… na és akkor engem kisgyerekez le 😀 elmebeteg barom.
Egyébként meg csak kérdezem: van ez a fentebb említett szerkezet Prius. Azt mondják, hogy nincs benne váltómű. Értem, szóval azt akarják mondani, hogy kb olyan elven működik mint 8 éves koromban a távirányítós kocsi? Legalább annyit írhatott volna drága látos s3000 kolléga, hogy nem váltómű van benne, hanem valami frekvencia váltó szerűség mint a Teslában. De hát normálisan válaszolni luxus számára. Asszony kibír otthon ilyen magatartással? Ha igen akkor sajnálom szegényt.
Észre vettem 🙂 túlságosan okos, mintha egy Prius használati útmutatót lapoznék.
Akinek írtam az érteni fogja. Amúgy igen,”megvan”.
Miért ne tudna?Csak nem mindegy,milyen sűrűn.Egyébként karbantartásról volt szó.
Tudod pl. légszűrőcsere,olajcsere,fékbetétcsere stb.Megvan?
Nocsak, ezek szerint egy Prius is el tud romlani. Cöhh:)
Ennyire naív nem lehetsz, hogy szinte végig autópályán ilyen jó fogyasztást várj el tőle!
Én egy hasonló korú priussal járok. A legnagyobb átlagfogyasztás, amivel tankoltam egy tele tank kihasználása után: 7 liter volt. Ez úgy jött össze, hogy a teljes tanknyi úton autópályán mentem, nyomtam neki, végig 130-cal, amennyivel lehetett (külföldön – nem akartam büntetést összeszedni).
Ha vegyesen használod városban + autópályán, akkor a teljes tankra átlagolva tudsz 5 liter alatti értékeket elérni. De autópályán a 6 liter alatti átlagfogyasztás már azt jelenti, hogy nem mész a megengedett maximummal, csak 110-120-as tempóval. Azért nekem nagy átlagban nem szokott 5,2 fölé menni, csak ha nagyon sokat kell dugóban állni, vagy sokat használom a klímát vagy a fűtést. A legkisebb átlagokat tavasszal és ősszel fogod elérni, amikor a teljes energia a kocsi mozgatására használódik el, és nem a benneülők komfortérzetére.
Azért ha megszokod, szeretni fogod. Én már 10 éve “szeretem”.
Van egy-két hibája, de ezekhez hozzá lehet szokni.
Szervizelni ne akard, minden nagyon el van rejtve benne. A szakszervízek viszont itthon is remekül értik a dolgukat. (Én találkoztam ilyennel.)
Kérünk egy összehasonlító tesztet Prius vs Grand Scenic 1.5Dci ne túl elvakultat, fogyasztás kényelem használhatóság városban (parkolás) városon kívül komfort rugózás útfekvés stb..
Igen fontos az a 3as tenyezo is.
En nem is gondoltam volna hogy egy Focus utan ilyen rossz vezetni a Skodat(bocsanat a fanoknak)
Tudom 2kulon kategoria de akkor is,a Ford befekudt a kanyarba elvezet volt minden km,magasan ulsz benne,jo meretu az utaster.
Skodrit valahogy ugy jellemzem mintha egy villanymotor vegere raksz egy konzervdobozt..
Zajos.Es nem tudod mikor esik le,mert ugy billeg.Es a foldon ulsz.
De viszont a fentartasa fele a Fordenek ami nem mindegy.Es az sem hogy majdnem a felet keri 100on.
Priust nem vezettem csak ultem benne,az tetszett kenyelmes jo meretu auto,es arra is keves itt
a fentartasi koltseg.
Szerintem meg jobban tennéd kedves s3000 hogyha a nem létező f@szodat veregetnéd inkább! Vagy tudod mit, ha szeretnéd akkor befizetlek egy k@rvához, egy pár órára, s végre túl leszel rajta….Lol:-)
Akkor talán nem fogsz ilyen perverz dolgokról nyilvánosan fantáziálni. ROLFMAO
Bovebben itt olvashatsz rola:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2011/03/30/magyar_fejlesztes_gazt_a_dizelbe/
De amig en ennyit hasznalom addig nem kell bele ilyen.
Igen a mai kis autok amik 1,3-1,5koruliek.De az enyem 1,9es…kombi…
De ha csak varosban hasznalni oket akkor tobbet esznek 5l-nel a 7sem kizart ha nem tud bemelegedni.
A benzines meg a masik fele.Karbinak volt focus ST-je eladta mert hat az a hang es a fogyasztas…
vett egy kombit 1,6b-est es azt mondja majdnem annyit eszik mint az ST.
Hosszu tavon jo csak rovid tavon,napi hasznalatban.Most a felesege vett Qashqa-t dizelt az nem tom milyen lesz.
Viszont a napi hasznalatra amire az emberek 70%-a hasznalja az autot a Hibrid a legjobb es tenyleg keveset eszik.
nick, ezt bizony rosszul tudod.
Tatabányán úgy 10-15 évvel ezelőtt a Vértes Volán kísérletezett autogázzal. Itt a turbó-diesel motor levegő helyett levegő-gáz keveréket szívott, és csökkentett mennyiségű gázolajat fecskendeztek be. A befecskendezett diesel öngyulladása gyújtotta meg a gáz-keveréket (a gáz igen jó kompressziótűrő!!) és a nagyobb energiát a gáz égése adta.
A kísérletek pusztán gazdasági okokból lettek befejezve, ugyan is a kormány akkor tömegközlekedésben csak diesel-t támogatott és nem tudták érvényesíteni ezt a kedvezményt az LPG árában.
Sajnos.
Egyébként én egy 1.9TDI motoron (illegálisan) egy sima Lovato gázrendszerrel próbálkoztam. A villanyadagolós TDI csökkenti a befecskendezett mennyiséget a Lambda szonda jelei alapján. Ajánlom kipróbálásra. Youtube.com-on keress rá, 1000 video van fent hasonló átalakításokról.
Szép napot!
….. már jönnek az ápolók …. :))))))))))))))))))))))
Legalábbis nagyon ideje lenne már!
Hogy neked mekkora mákod van hogy odaát a tengerentúlon, ahonnan nyomod a csak saját magad által LOL -t szöveget, a hatóságok vannak annyira megengedőek hogy még a zárt osztályokon lévők is internetezhetnek.
A Prius 2-ben 1.5-ös a benzinmotor…
[i]“A feleségem a Clioval 5,3 literből eljár vegyesben, … A mai kis dízelek bármelyike elmegy 4 és fél literrel, és az új benzinmotorok is elég takarékosak.”[/i]
Egyetértek az idézett mondatokkal.
Viszont furcsállom, ha autóról van szó, akkor 99%-ban mindig a meghajtó motor a téma.
Az autónak 3 fő egysége van, futómű, karosszéria és a motor. A használata során ez egyben fontossági sorrend is.
Gondoljunk bele, elemezzük végig tárgyilagosan, és rá kell jönni az előbbi sorrend helyességére.
Abszolút döntő a használat során, vezetéskényelem, aktív biztonság, kényelem stb. hogy egy kocsi milyen futóművel rendelkezik, stb.
A karosszéria milyenségének sokkal több a jelentősége mint sokan gondolják. Esztétika, megjelenés, használhatóság, kényelem, biztonság, sőt még üzemanyag fogyasztási tényező is stb. Van aki utál mélyen, úgymond az aszfalton ülni, köztük én is. stb. stb.
A motor a legkövetelőzőbb főegység, ezért érzéki csalódásként sokan teszik az első helyre. Messze nem ott a helye.
Úgy tudom a dízelt nem lehet gázosítani, csak a benzinest. Amúgy a gáz tényleg jó megoldás. Jelenleg 270 forint körül van az átlagára. Ha 8 litert fogyaszt a kocsi, az kb. 5 liter benzin vagy gázolaj árával egyenlő. Ráadásul a gáz elég tiszta üzemanyag.
Amúgy ez a 4,5 liter nem értem miért akkora durranás egy hibridtől. A feleségem a 11 éves Clioval 5,3 literből eljár vegyesben, igaz ha én vezetem kicsit feljebb ugrik a fogyasztá0 🙂 A mai kis dízelek bármelyike elmegy 4 és fél literrel, és az új benzinmotorok is elég takarékosak.
Micsoda buli van itt mar megint:)
Ezt tudom hozok haza popcornt is:)
Egyebkent kivancsi lennek hogy egy odivatu SDi-t megcsinalnanak Hibride az mennyit fogyasztana?
Nekem 5l tobbet nem ker sehol sem,es ha meg hibrid is lenne tuti h sohe el nem akarnam adni.
Mondjuk a gazositasa erdekelne hogy-hogy lehetne megoldani.Mert az meg a kivitelezheto kategoria.
Gratulálok! Remek választás! Én egy hónapja vettem meg a saját Priusomat. 2007 novemberi, már “facelift”-es IPA, Navi, 159e km-el. Eddig 5e km-t mentem vele. A fogyasztás viszont autópályán csak 120km/h-ig lehet 4,8l. Gps szerinti 130-nál 5,5l. Városban és országúton a taxisok által is írt 4,5l körül mozog.
A legkellemesebb meglepetés, hogy a sok “szakújságíró” által problémaként emlegetett “autópályán erősen dolgozó benzinmotor” egy téveszme! Csendes és nyugodt utazóautó a Prius, hatalmas utastérrel.
A kommentekhez inkább nem fűznék semmit, de mindenkinek javaslom, előbb próbáljon ki egy ilyen autót és olvasson utána tényeknek mielőtt véleményt alkot…
Már többször megfogadtam, hogy nem írok vissza, mert nem érdemes. Hiszen tények, és értelmes vita helyett nem tudsz mást, csak másokat alaptalanul sértegetni, még akkor is, ha ezzel magadról állítassz ki egy bizonyítványt, hogy mennyire kulturálatlan vagy. Úgy tűnik itt mindenki más megérti, hogy attól, hogy egyik embernek a dízel, a másiknak a benzines, a harmadiknak meg a hibrid szimpatikus, vagy felel meg jobban az igényeinek, attól még a másik nem hülye, nem buta, csak más véleménye van, és lehet, hogy mindenkinek igaza van.
Te a következőket írtad (engem is idézve):
“ne feledjük, hogy az elektromos áram előállításához is füstölő, kormoló szén, olaj, jobb esetben – valóban környezetkímélő – gáz kell. Tehát kormolunk akkor is, csak máshol. ”
[u]Na ezaz! Ezt már nagyon vártam! Ez felteszi végre a koronát a totális tudatlanság és a teljes sötétség valamint a gondolkodás teljes és tökéletes hiányának virtuális fejére! 🙂 Ezek után nem kérdés, hogy ha valaki ennyire buta és ostoba és ilyen elképesztően idióta, torz világképe van akkor az miért ragaszkodik mániákusan a minél elavultabb minél környezetpusztítóbb f*stalicskákhoz. :)[/u]
Semmi tényt, vagy véleményt nem írsz. Nem fejted ki, hogy szerinted hogy történik a villamos energia előállítása, csak trágárkodsz, sértegetsz, stb., stb.
Kíváncsi lennék, hogy szerinted akkor hogy történik a villamos energia előállítása? Szerintem a legnagyobb része – kb. háromnegyede – ma is szénből és olajból származik, igaz, hogy a szénerőműveknél vannak olyan megoldások, hogy már nem olyan környezetszennyezők, mint régebben. A szén és az olaj mellett jelentős a gáz is. Az áram egy részét atomerőművek termelik meg, de ez a rész világszinten kb. 15% körüli. Az alternatív megoldások -nap, szél, víz, bioenergia – az elektromos áram termelésének csak 1-2%-át adják, de az 5%-ot biztosan nem érik el. Ezeket én nem magam találtam ki, hanem egyetemi professzorok oktatták kb. másfél éve. Az adataik lehet, hogy pár évesek voltak, szóval lehet, hogy amit leírtam azok kb. 5-8 éves adatok, de az arány azóta csak pár százalékot változhatott, esetleg a fukusimai események hatására az atomenergia csökkenhetett pár %-kal.
Az tényleg úgy van, hogy az USA-ban sokan csak automata váltóst tudnak vezetni. Jópár éve olvastam, hogy egyik kosárlabdacsapatunk amerikai légiósa – szokás szerint – megkapta a klubtól az autót, amit itt tartódzkodása alatt használhatott. Igen ám, de a klubnak csak kézi váltós kocsik álltak a rendelkezésére. Az amerikai srác ilyet még nem vezetett soha, ezért az első napokban sokszor “ugráltatta” a kocsit, de aztán 1-2 hét alatt belejött.
Valóban ma már Magyarországon is van arra lehetőség, hogy valaki automata váltós kocsin tanuljon és azon is vizsgázzon. Ilyen esetben ezt bejegyzik a jogosítványába és csak automata váltós autót vezethet. Ha kézi váltósat is szeretne vezetni, akkor újra kell vizsgáznia. Ez a lehetőség elsősorban a mozgássérültek számára jelent könnyebbséget.
Eljátszátok a Predátor vs Allien remake_ ét?
USA-ban pl sokan nem tudnak kéziváltós autót vezetni.
Magyarországon is van már olyan jogositvány ami csak automataváltóra érvényes.
Priusnak nincs kimondott váltója,így 1000- gondja sem.
15000 km-ént olaj csere.100000 km-ént fékbetét csere.
Mielőtt írsz valamit nézz utána ha nem tudod!
Minden te vagy, még Münchausen báró is bazeg! 😀
Az utolsó sort manómanó alteregódtól csented huncut lány.
Ja persze, meg az Osztrák Toyota vezetője is én vagyok, meg a jocó bá, meg a nem tudom kicsoda is. LOL! 🙂
Esztelen kempelen pont olyan hülye vagy mint eddig. 🙂
Látom a szövegértelmezés az szintén nem megy neked. Nem, nem voltak kíváncsiak, hanem nem hitték el, csak a saját baromságaikat hajtogatták, pont mint Te. 🙂 Amúgy ez pont így volt jó, hiszen már egy évtizede tudok röhögni ezeken az elmebetegeken – akik igen szép népes táborához végre Te is csatlakoztál LOL! 🙂 -, és amint tehetem minden alkalommal emlékeztetem is őket arra mekkora nagy pofára esést is adtak elő annak idején. 🙂
Még egyszer, üdv a csapatban! LOL! 🙂
Nevezess néven kibaszták már az ország több honlapjáról. 😀 Hagyd a fenébe, ennyit tud a csóka.
Hé nevezess! Itt is bele fognak lépni a szádba mint a másik helyen. Aztán majd megint árulkodhatsz! 😛
Figyelj, ne csinálj magaból még nagyob hülyét, sehol nem volt leírva, hogy csak ennyi pénze volt rá! És te sem voltál képes kinyökögni egy csomó hozzászólás alatt sem, hogy neked ez a feltételzésed, csak nyomtad a süket mellédumát.
Nem nőnek készültél eredetileg? Aztán nem az lettél de az agyad már olyan maradt, ők szokták tipikusan előadni ezt az állandóan asszociálok mindenre – de legfőképpen baromságokra -, meg állandóan a sorok között olvasok – de a sorokat még véletlenül sem LOL! 🙂 -, de egy értelmes mondatot sem tudok kinyökögni típusú játékot. 🙂
Ezzel ellentétben ApciPG nem a jövőben, hanem már a múltban is a rettenetesen elvert, mindennel beukottak szép kövér táborát gyarapította. LOL! 🙂
[i]“Csak remélem, hogy 10-15 év múlva a hibridtechnika már lesz annyira kiforrott, hogy nem lesz nagy lutri egy ilyen autó “[/i]
Jaj istenem nem igaz! 10-15 évvel ezelőtt is ugyanezeket a marhaságokat hallgattam, hogy jaj jaj jaj, hát ez még nagyon új technika, nagyon bonyolult technika, nincs vele tapasztalat nagy a kockázat. Természetesen hiába magyaráztam el akkor is vagy ezerszer hogy éppen a kialakítása miatt nemhogy nagyobb hanem kisebb a kockázat mint a hagyományos hajtásláncé csak kántántálták tovább a hülyeséget.
Most viszont már nem csak elméleti hanem gyakorlati bizonyíték is van rá, hogy a hibrid technika – legalkább is a Toyotáé – nemhogy lutri hanem pontosan annak az ellentéte, a lehető legmegbízhatóbb következésképpen a legkisebb kockázatú megoldás, amit 15 évnyi statisztka bizonyít, az ostobábbja továbbra is lutrizik és további 10-15 évet akar még várni. LOL! 🙂
[i]“de aki hallott már hathengeres benzines BMW motort csendesen dörmögni, az vágyik rá, hogy egyszer kipróbálja…”[/i]
Pont ezt hívják végtelenül elavult begyepesedett agynak. Képzeld el hogy hallottam már ilyen sz*rnak a hangját és leginkább az okádás jutott eszembe róla de még véletlenül sem az hogy kipróbáljam azt a f*st. És hogy megelőzzem a kérdést, nagyon sokan vannak még ugyanígy ezzel. Mondjuk ők biztosan nem a Te fajtádból valóak. 😉
[i]“ne feledjük, hogy az elektromos áram előállításához is füstölő, kormoló szén, olaj, jobb esetben – valóban környezetkímélő – gáz kell. Tehát kormolunk akkor is, csak máshol. “[/i]
Na ezaz! Ezt már nagyon vártam! Ez felteszi végre a koronát a totális tudatlanság és a teljes sötétség valamint a gondolkodás teljes és tökéletes hiányának virtuális fejére! 🙂 Ezek után nem kérdés, hogy ha valaki ennyire buta és ostoba és ilyen elképesztően idióta, torz világképe van akkor az miért ragaszkodik mániákusan a minél elavultabb minél környezetpusztítóbb f*stalicskákhoz. 🙂
Miért, hányan vagytok? A Priius+-ba sem fértek be? Már írtam hogy egész jó áron lehet használt Prius-okat kapni, vagy Te is az őrült fillérbütykölő kategória vagy és 100 ezer forinttal akarnál nekvágni kocsit venni? 😀
Én meg tudod mit szeretek? Az ilyen kövület csákókat kivasalni egy hibriddel vagy egy teljesen elektromos autóval! 🙂 Csodálatos érzés amikor a halálos csendben hallod ahogy szépen egymás után roppanak el a kecseg csigolyái. És így a környezettel még duplán is jót tettem! LOL! 🙂
Rendben, elárulom, csak most csak Neked! 🙂
Attól avult el, hogy az imádott koromdízeled már önmagában egy súlyosan környezetszennyező hatalmas rakás f*s függetlenül a váltótól. Ha a váltóját nézzük, akkor nézzük meg mit produkálna a bombösöd váltó nélkül. Rossz esetben el sem tudna indulni, jobb esetben el tudna de a végsebessége kb. 60 km/h lenne a fogyasztása meg vagy 20 liter 100 km-enként ha a végsebességét kihasználnád, miközben majd beszakadna a dobhártyád. Váltóval meglepő módon pontosan ugyanez a helyzet, annyi különbséggel, hogy el tud indulni és lényegesen magasabb a végsebessége meg valamivel többet fogyaszt, de minden más ugyanaz. Azazhogy mégsem, hiszen a vezetőnek egy primitv botot kell őrülten rángatnia hogy ez a rakás szerencsétlenség ne fulladjon le vagy ne robbanjon fel. Elképesztően szánalmas, akinek csak egy pici műszaki érzéke van az azonnal kidobja a taccsot ettől. Az meg aztán különösen szánalmas, hogy a nemhogy nulla, hanem egyenesen negatív műszaki érzékű lények egyenesen egy kultuszt építettek fel a primitív bot köré és halálosan hiszik, hogy a teremtő így termetette a világot hogy márpedig egy járműbe mindenképpen kell egy ilyen primitív bot amit rángatni kell különben összeomlik az univerzum. 🙂
Amúgy édes drága Laci bá, áruld már el nekünk osztán Te mikor haltál ki a Kréta vagy a Jura időszakban? 🙂
Mert az a gyomorforgató történet amit előadtál nekünk egyértelműen mutatja, hogy a hüllőagynál biztosan nem fejlődhetett tovább az idegrendszered. 🙂
s3000 továbbra is ugyanaz a szórakoztató mitugrálsz akinek nincsenek poénjai, cserébe viszont ő maga a poén. Azt azért majd megnézem hogy amikor a hibrid technológia már túlhaladottá válik akkor mit fog tenni : továbbra is fröcsögve oltalmazza vagy szapulni kezdi .
Tudod nem mindenki olyan kapzsi hörcsög, hogyha lapul a zsebében ennyi elégetni való pénz, akkor rögtön egy dologra el is veri az egészet. Nagyon nagy genetikai mutáció kell hozzá, de néha előfordul, hogy valaki gondolkodni is képes, netán előre is tervez. 🙂
Tíz miskát én sem adnék egy Prius-ért, de ha nem feltétlenül nulla km-esben gondolkodik az ember akkor 4-6 misiért egészen elfogadható példányok is vannak, annyit pedig bőven megér. Úgyhogy nem kell feltétlenül tökig kitaposott példányokban gondolkodni aprópénzért.
Annyit nem várok tőle mert 5 litert elég nehéz kitaposni belőle, bár nem lehetetlen. 4-4.5 l/100 km az már igen, annyit lehet várni tőle tekintve hogy az elmúl 12 évben akárhányszor próbálkoztam, mindig ennyit fogyasztott ha én vezettem városon kívül.
A hibrid mindenhova való, most már neked is tudnod kell.
Nem én lennék, én vagyok, kisgyerek. 😉
Én azt blamálok akit csak akarok, felőlem az atyaúristen is lehet valaki, ha nem jól írta akkor kijavítom és kész, világos? 🙂
Aki egy kicsit is utánaolvasott a Toyota hibrid technológiájának, az tudja hogy nagy melléfogás nem lesz ebben az üzletben…
Gratulálok Mátyás, jó utat!
Az ember a korral kényelmesedik és a jót könnyű megszokni, ezért ma már klíma nélkül szinte nem is adnak el új autót, de még a használtat is nehéz klíma nélkül eladni. Az olajos bütykölgetés is alábbhagyott már, mint anno, de ez csak annak köszönhető, hogy jobbak, üzembiztosabbak lettek a kocsik. Régen, amikor gyerekkoromban Trabantunk volt, ha éppen nem lett főtengelyes, nem volt olyan gond, hogy apám ne tudta volna az út szélén megcsinálni. Ma ritka, hogy egy kocsi megáll az út szélén, de akkor nagy esély van a trélerre. Ezek a hibrid és elektromos autók pedig annyira bonyolultak és annyira öszefügg minden mindennel, hogy egy kis hiba miatt is jöhet a tréler. Én egyelőre tartok tőlük. Ha van egy jó benzinmotor, akkor mindek bonyolítsam még egy plusz elektromos meghajtással is. Ez egy plusz hibaforrás. Hiszen mindannyian tudjuk, hogy pl. egy elektromos ablak is egy plusz hibaforrás egy tekerőshöz képest. De mindenki maga tudja, hogy milyen kocsit szeretne.
Még soha nem volt BMW-m, de aki hallott már hathengeres benzines BMW motort csendesen dörmögni, az vágyik rá, hogy egyszer kipróbálja. Amúgy ha céges kocsinak automatát kapnék nem tiltakoznék, hanem járnék vele, de magamnak nem vennék. Az elekrtomos autókkal egyik gond a hatótáv, de ennél nagyobb gond a töltési lehetőségek – pontosabban lehetetlenségek – és a legnagyobb gond a töltési idő. He lenne kiépített infrastruktúra, vagy minden benzinkuton lehetne tölteni és a töltés nem lenne több 5-10 pecnél, akkor lenne bent ráció, persze nem a jelenlegi árszinten. De – ha már greenpeace-est játszunk 🙂 – ne feledjük, hogy az elektromos áram előállításához is füstölő, kormoló szén, olaj, jobb esetben – valóban környezetkímélő – gáz kell. Tehát kormolunk akkor is, csak máshol.
Nagyon jól megfogtátok mindketten az autózás lényegét/örömeit. Az s3000 által említett technika számomra is visszataszító. Mert szeretem a környezetromboló belső égésű motor zörejlesét hallgatni, és azt a primitív botot rángatni. A legjobban azt szeretem amikor emelkedőn kell elindulni finom kuplung-gáz játékkal megtartva az autót, s falra mászok az elektromos kézifék és társai használatának még csak a gondolatától is!!!! Ha hozzám vágnák se kéne a modern váltó mentes technológia, egy 2 milliós városba napi ingázásra még jó is lenne a villanyautó, ám vidékre a rövid hatótávval esélytelen. s3000 kapcsán meg két lesz@rom tabletta, oszt jó napot!
Ott a pont! Erről van szó!
Persze nyilván kisarkítva írtad le a mondandódat, mert én pl. – már 40 fölött – azért nem szívesen ülök klíma nélküli kocsiba, de lényeget megfogtad.
Az persze nem volt jó ötlet, hogy ezt S3000 fórumtársnak címezted, mert minden leszel, csak rendes ember nem. Valószínűleg megkapod a “bunkó, agyatlan, őskövület” jelzőket, a kocsid meg legjobb esetben egy “trágyás talicska” lesz. De ezekkel nem szabad foglalkozni, pláne nem szabad visszatámadni, mert a fórumtárs agyába be van égetve, hogy csak a hibrid, meg a villanyos a jó autó, váltóban csak az automata, vagy a “nincs is váltó” a jó, a szóhasználatából pedig lehet következtetni az intelligenciájára, így nem nyerhetsz ellene. Szerintem ezek a dolgok egyfelöl az ízlés kérdése. Szóval ha nekem a szőke nők tetszenek, attól még a szomszéd barna feleségét nem küldeném a máglyára 🙂 Biztos jó ez a Prius, ha jó állapotban van, akkor a gazdája nyilván elégedett lesz vele, de én magamnak soha nem vennék ilyet. A legfontoabb, hogy nem tetszik a formája, másrészt se automata váltós nem kellene, se hibrid. Ha választanom kellene, én is inkább egy 320d-t vennék. Hogy nekem is tetszen, klímás lenne és kombi. Ha a feleségem vezetné nem hiszem, hogy többet enne 5 liternél, de ha 6-ot enne, akkor sem lenne tragédia, nálam az autózás nem a fogyasztásról szól (ésszerű határokon belül).
Csak áldott volna meg engem az Isten annyi ésszel, hogy meg tudjam érteni , hogy mitől elavult ócska tajiga egy kézi váltóval szerelt, teszem azt új BMW 320 d. Amiben ugyebár megtalálható a kuplung és a váltókar. Elmondom szerintem mi az autózás lényege/szépsége. (lehet kissé idejétmúlt szemléletmód lesz, főleg s3000 szemében) Reggel kinyitod egy átlagos kulccsal a kocsiajtót. Beülsz. Elfordítod a slusszkulcsot. Nem történik semmi. Kiszállsz. Felnyitod a gépháztetőt, bütykölsz rajta 20 percet. Tiszta olaj a kezed, de van egy sokat látott kéztörlő rongyod, és beletörlöd. Kissé idegesen szállsz vissza újra, de nagy várakozással tölt el a következő “izzítás”. Beindul. Büdösen és zajosan kel életre a motor. Nehezen állsz ki a garázsból, mert nincs szervókormány. De útra kélsz. Vigyorogsz, mert azt csinálja az autó amit akarsz hogy csináljon. Te vezetsz, te döntesz. Nem csipog ha nincs bekapcsolva az öv. Nem csipog, ha elhagytad a sávod. Nem vált helyetted. Nem kapcsolja be az ablaktörlőt ha esik. Nem tartja magától az adott sebességet. Minden rajtad múlik, nem védenek meg a menetstabilizálók, és légzsák sincs. De vidáman kanyarogsz vele a hegyi utakon, mert jóindulatúan megindul a feneke, ahol csak akarod, amikor csak akarod. Élvezed hogy ahogy nő a fordulat, úgy lesz egyre inkább mérgesen hangos a motor. Aztán beérsz a városba. Dugó. Izzadsz mint az állat, mert nincs hővédő üvegezés. Szívesen bekapcsolnád a klímát, de az sincs. Letekered az ablakot, az erre a célra tervezett karral. Aztán egyszer csak megáll alattad újra. De most valami komoly baj van. Eltolod a sarki szerelőhöz. Hosszas várakozás után közli: ez 30 ezer lesz. Megelégedett kacajjal nyugtázod és elhajtasz. De valami pislákol a műszerfalon. Fogytán a tüzelőanyag. Káromkodás után ellátogatsz a legközelebbi töltőállomáshoz. Tankolsz bele jópár litert. Hazaérsz. És este elalvás előtt, megviselten azért vigyorogsz, mert akkorát autóztál a hegyekben, és úgy, ahogy ma már szinte senki más.
Én már hajnali 3 óta itthon vagyok, csak ma – egy napot a hétből – a családdal foglalkoztam. Remeknek tűnik az autó, de másra van, mint a Grand Scénic. A tervek szerint marad mindkettő. A 4,8-as fogyasztás meggyőző, de kedden következik egy átvizsgálás.
Ha ez beválik, a vaspina megy a kukába…………
Lassan mar Matyas is hazaer,varjuk a fejlemenyeket:)
De latom gyulekezunk megint:)
Az enyem az nagyon:)
A motorterben lehet vagy 40m kabel.
A kodlampaval egyutt…
Nem kell nekem tobb hibaforras.
Es tudom hogy a Prius jo en is azt akartam,marmint ilyet mint ez.
De a GM EV1-ese sem volt rossz,csakhat a Toyoyta batrabb volt.
Ma ő az ügyeletes észosztó . A társa majd később jön…
Pályán 5 litert vársz egy 1.8 benzinmotortól? Hát… optimista! (Hibrid városba való. Most már tudod.)
Szakújságíróként egy dízel izzítógyertyát indítógyertyaként aposztrofálni elég nagy blama.
Hallod nálad ez a felvágós duma… mintha te lennél a Miatyánkban az Ámen.. Az meg külön poén, hogy az oldal staffját is blamálod 😀 Ki vagy te ember?
Talán mert kedveli a koros, sokat futott szerkezeteket? 😉
[i]“Milyen világ ez, hogy szegény pára nem tud váltani de jogosítványa van… :D”[/i]
Egyáltalán nem biztos hogy nem tud, lehet hogy egyszerűen nem akar ilyen végtelenül elavult fo**al szórakozni.
[i]“Biztos jó a Prius, mert sokaknak kedvence, de legyen az bármilyen autó automata váltóval nem venném meg.”[/i]
Az egyéni szocpobléma hogy Te mit vennél meg vagy mit nem, de a Prius-ban nem automata váltó van, hanem NINCS BENNE VÁLTÓ. Olyan jó, hogy tizennemtudomhanyadik éve mondogatom ezt, de egyszerűen sokan még mindig nem képesek felfogni, beleértve sok magát autó újságírónak hirdető egyedet sem.
Ha számodra elegendő a kézi váltós tajiga is, akkor javaslom próbálj ki olyat amibe menet közben még a szenet is lapátolni kell és folyamatosan ellenőrizni a gőznyomást, meg egy kis olajos kannával szaladgálni a mozgó alkatrészek között és a kritikus helyekre lögybölni egy kis olajat is. Az való Neked! 🙂
[i]“Egyetértek, sajnos egyértelműen az a cél, hogy a sarkon a kis garázsban a Józsi (Tibi, Sanyi, Béla, stb…. 🙂 hozzá se tudjon nyúlni ezekhez a kocsikhoz…A hibrid autókra pedig mindez hatványozottan igaz.”[/i]
Hát ha valaki akkor Te már csak tudod hogy mi a cél, pláne a hibridek esetében, amikhez végképp hatalmas “szakértőnek” számítasz. A valóság persze teljesen más de az nem csak egyszerűen felfoghatatlan számodra, de még ha elmagyarázzák sem érted meg.
Igen ezek a gonosz emberek az összes elektronikát szándékosan úgy konstruálták meg, hogy azokat ne lehessen kőműves kapáccsal megjavítani így aztán mindenki arra kényszerűljön hogy a sarki Józsi helyett az elektronikai szervizbe járjon. Igazad van, más oka biztos nem lehetett! 🙂
Elképesztő, hogy állandóan ezeket a végtelenül begyepesedett, elavult dolgokat nyomatod. Ilyen alapon nyugodtan verhetnéd az asztalt azzal is, hogy minden kocsihoz adjanak ostort meg gyeplőt és marhaböfögés hangot adjon a gép, mert az az igazi.
Nem tudod azt sem felfogni, hogy a kuplung meg a váltóbot tökéletes jele annak, hogy valami végtelenül elavult, ócska tajigában ül az ember. Miért kellene ilyen hullaprimitív dolgokkal foglalkoznia az embernek vezetés közben, hogy az a rakás trágya ami ugyan hajtani alig tudja a járművet de cserébe az üzemanyag energiájának jó 2/3-át a környezet kinyírására meg az utca fűtésére fordítja ne fulladjon meg vagy ne robbanjon fel? Az automata váltó ezen lényegileg nem változtat semmit, csak beépít a rendszerbe mégegy részegységet ami még tovább növeli az amúgy is gigantikus veszteségeket és mégegy meghibásodási forrást ad az amúgy is borzalmas tákolmányhoz.
Az igazi megoldás, ha NINCS VÁLTÓ a rendszerben, mert vagy a meghajtómotor olyan tulajdonságú, hogy a 130 éves kőkorszaki belsőégésű motorral ellentétben önmagában is alkalmas jármű hajtására (lsd. villanymotor), vagy olyan zseniális szerkezet mint ami a HSD hibridekben van, ami VÁLTÓ NÉLKÜL képes a belsőégésű és a villanymotorok nyomatékait tökéletesen rángatásmentesen és hagyományos váltóknál sokkal kisebb veszetséggel összehangolni (lsd. PSD).
De az a lényeg, egyszer a messze múltban jogosítványt adtak neki! 😀 Érdekes eddig csajokat akiket tudom, hogy vezetnek manuálist vezetnek. Lehet, hogy földönkívüliek? Milyen világ ez, hogy szegény pára nem tud váltani de jogosítványa van… 😀 Egyébként ez is valami papucs pasi lehet, inkább vesz egy automatát, meg vele együtt 1000 gondot, mintsem azt mondaná, hogy asszony bameg megtanulsz váltani és PONT. Biztos jó a Prius, mert sokaknak kedvence, de legyen az bármilyen autó automata váltóval nem venném meg. Kis köbcentihez meg elég a manuál, IGEN MÉG VÁROSBAN IS 🙂
Azért kellett az automata váltós autó mert anyuka nem tudja a másik fajtát vezetni? Szomorú. 😀 Amúgy én nem szoktam toyotákat nézegetni, de a múltkor feltűnt hogy a yarisokban is valahogy így középen van a műszerfal mint ebben. Ami szerintem elég ocsmány, megszokni pedig kimondottan munka lenne. 😀
[i]“Egyebkent szornyu hova fejlodtunk,hogy-ha valaki napi 10km-re szanja az autot,akkor is egy agyon bonyolitottnak tuno autot kell vennie ha nem a 20eves kategoriabol valogat.”[/i]
Miért kellene? Vagy a “Skodrid” is agyon van bonyolítva?
Ráadásul a Prius nem agyon van bonyolítva, hanem pont fordítva, le van egyszerűsítve. Ugyanazt amit a Prius tud, egyelőre még senki sem tudott egyszerűbben ÉS megbízhatóbban megoldani.
Gratulálok az “új” jövevényhez, ez igen szép előrelépének számít a korábbi katasztrófálisan elavult, koromdízeles gyilkológéphez képest (persze az igazi az lenne, ha a koromdízeles borzalom most szépen beolvasztásra kerülne).
Azt mondjuk nem értem, hogy a Prius-ból miért a lassan mostmár 2 generációval régebbi és ilyen nagy futásteljesítményű példányra esett a választás, de biztos megvan az oka.
A 4,8 liter/100 km-es autópályás fogyasztást viszont nem kellett volna elárulni, mert mindjárt jönnek a tudálékos, mindenbe belekotyogó, de az ég világon semmihez sem értő megmondóemberek akik majd kikérik maguknak ezt és majd jól kioktatnak itt mindenkit hogy mert hát az nem lehetséges hiszen mindenki tudja hogy a hibrid az biza városon kívül meghal és hasonló elmebetegségek. 🙂
Egyetértek, sajnos egyértelműen az a cél, hogy a sarkon a kis garázsban a Józsi (Tibi, Sanyi, Béla, stb…. 🙂 hozzá se tudjon nyúlni ezekhez a kocsikhoz, még akkor se, ha tényleg csak minimális, percek alatt javítható problémával állunk szemben. Tehát a lényeg, hogy akármi gondod van mindenképpen szakszervizbe kelljen vinni az autót, ahol a Józsikhoz képest horror óradíjakért dolgoznak, vagyis a gyártó nem csak egy autót ad el neked, hanem drága szolgáltatást is hosszú évekre előre. A hibrid autókra pedig mindez hatványozottan igaz. Ilyenek esetében tényleg jobb, ha a sarki szaki csak méterekről nézi a kocsit 🙂 , de ezt a tulajnak kell megfizetnie.
A váltóval, kuplunggal bajlódás általában csak akkor jellemző, amikor vezetni tanul az ember, és utána még esetleg pár száz km-en. Aki már 1-2 éve vezet, annál a kuplungolás, váltás teljesen automatikus tevékenység, gyakorlatilag észre sem veszi. Ez még akkor is így van, ha nem egy ralliversenyző az ember. A feleségem is óvatos – modnhatjuk női – sofőr, aki – saját maga szerint – nem jól tájékozódik, és inkább csak olyan helyre szeret menni, amerre már ismeri az utat (igaz erre a problémára az utóbbi időben nagyon jó megoldás a Google Streetview, mert előre meg tudja nézni merre kell majd mennie), de vezetés közben semmiféle problémát nem okoz neki a kuplungolás, váltás. Azt aláírom, hogy nagyvárosban, dugóban kényelmesebb az automata váltó, de csak ezért nem vennék másik kocsit.
“Lehet, hogy végül váltja a Grand Scénicet?”
Hamar meguntad a Renaultot, én 5 év (rövid Scenic) használat után vagyok így vele.
Igazából én sem akarom, hogy kézi váltósat vezessen. Inkább koncentráljon a forgalomra, minthogy a váltóval, kuplunggal bajlódjon. Nekem a vezetett karbantartási napló sokat ér, a vezetett szervizkönyvesekhez képest nem 500 euró volt az árelőny. Amúgy igen, vannak apró esztétikai hibák, amelyekre nem számítottam, viszont a 4,8 literes autópályás átlagfogyasztás, a hibátlannak tűnő hajtáslánc és futómű miatt egyelőre teljesen elégedett vagyok az első 1300 kilométer után.
Tetszik a Prius meg minden de mikor ilyet olvasok hogy kis hijan a belso volagitast is egy egyseg vegzi
hogy be lehet-e kapcsolni akkor nagyon felertekelodik bennem a kis Skodrim:)
Egyebkent szornyu hova fejlodtunk,hogy-ha valaki napi 10km-re szanja az autot,akkor is egy agyon bonyolitottnak tuno autot kell vennie ha nem a 20eves kategoriabol valogat.
A lampakat en is eszre tudom venni ha kieg…
A feszabnak meg az a dolga hogy az ilyenkor adodo feszultseget elrendezze…Nem kell bonyolitani.
Hát sok szerencsét a tulajnak, ha ennyi esze van :). Lehet én vagyok más beállítottságú, de ki az a hülye aki lefoglalóz egy jó pár ezer km-vel arrébb lévő kereskedésben egy autót? Főleg ha használt! Az meg semennyire sem enyhítő körülmény, hogy Hollandiában van. Használt autót megnézni élőben, nem kép alapján. Nekem most a legjobb haverom csinált egy olyan bődületes baromságot, amit még a világon nem láttam: hasonló történet ő a hasznaltauto.hu-n nézett három Chrysler Voyager-t 1997-2001 között. Megkérdezte tőlem, hogy nekem okostelóm van e? Mondtam neki igen, gondoltam térkép miatt. Aztán mondta nekem, hogy azért kérdezi, mert ha nem találnánk autót, akkor tudunk e böngészni? Kb lehülyéztem volna, hogy bameg úgy mész el autót vásárolni, hogy megnézel három típust azt csókolom… ja Kisvárdáról ment Dunaújvárosba…. Én nem mentem vele, mert nekem is van autóm amit szerelni kell, másrészt meg ha valaki ilyen bizonytalan és elfogult úgysem lehet lebeszélni. Végül elment egyedül és vett egy 3.3 benzines (nem benzin/gáz) automata Voyagert és ő i képek alapján. Ez volt múlt héten, tegnap megállt az autó, mert rakoncátlankodott az automata váltó. :))
Nagyon rózsaszínben látod ezt a helyzetet. Bizony egy huzamosabb ideig használt (több tízezer km) eltérő teljesítményű izzó miatt is képes leégni a vezérlőegység. Ehhez nem kell Priusnak vagy hibridnek lenni az autónak, elég egy modernebb benzines, vagy Diesel is. Az persze nagy szemétség, hogy még egy világítást is ráköt a gyártó a vezérlőegységre.
Ez az egész elég hihetetlenül hangzik, és az életben valószínűleg kb. akkor fordulhat elő, ha a kocsit 50 évig nem viszik szervizbe (annyi idő alatt meg nagyobb az esélye, hogy egy garázstűzben leég az egész kocsi nem csak a komputer). Szóval nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy a sok hibejelzés miatt “leég” a központi vezérlő.
Javítás…
*”Nem végeznek önálló számításokat…”
*Nem végeznek működés közben a felprogramozott értékhatárokon túli, illetve külső program által indított kérésre történő sem egyszeri, sem párhuzamos számításokat, algoritmusokat.*
Az általad példaképp felhozott személyi számítógép, és az autókban használt moduláris fedélzeti vezérlőegység működését a hozzászólásodban vázolt párhuzamban nem lehet összehasonlítani.
Nézzük meg egy kicsit jobban az összefüggéseket, és a különbségeket.
Sajnos nincs spoiler lehetőség, ezért elnézést kérek a terjedelmes hozzászólásért.
Az autók fedélzeti vezérlőegysége felhasználói beavatkozástól mentesen, előre megírt protokollok alapján, operációs rendszer nélkül végzik munkájukat.
Nem végeznek számításokat, nincs beépített regenerációs platform, sőt nagyobb mennyiségű fizikai adattárolásra sincs lehetőség.
Pusztán egy futtatási környezet van biztosítva, ami arra való, hogy egy külsős számítógéphez csatlakoztatva egy szintén külsős egység (pl.: kódolvasó) használatakor a szükséges adatok kinyerhetőek legyenek, valamint a különböző márkánként, és típusonként eltérő tuning szoftverek segítségével a gyári értékek módosíthatóak legyenek.
Sajnos nincs lehetőség felhasználói részről otthoni karbantartásra (felesleges/visszamaradt adatok, adatsorok törlése) ezért a fedélzeti vezérlőegység a lehetőségeihez mérten folyamatosan tárolja azokat. Minél több a felesleges adat, (amiket egy egyszerű hibakód olvasáskor megejtett törlés nem tüntet el) annál lassabb lesz az egység működése.
Ez kezdetben nem jelent túl nagy gondot, csak pl. a megszokottól kicsit többet kell várni míg elindul a klíma, (amennyiben a fedélzeti vezérli) stb, majd ahogy egyre jobban lassul, úgy a főrendszerek működése is megváltozik.
A probléma tovább fokozódik abban az esetben is, ha pl. valamelyik egyszerű alrendszertől (pl.: világítás) többször is jön azonos alkatrésre (izzó) de különböző hibajel.
PL: Az első fényszóró valamelyik izzója kiégett. Jön a hibajel, felhasználó cseréli, vagy cserélteti. Hibajel megszűnik, de a hibához tartozó adatsor (dátum, hibakód előállása, és a megszűnés között eltelt idő, stb) tárolásra kerül.
(Ezek az adatok nem láthatóak, és nem is törölhetőek egy szimpla kódolvasás alkalmával.)
Aztán jön ismét a hibajel, hogy kiégett, stb, de társul mellé mondjuk egy zárlat.
Eddig van egy azonos alkatrészre két különböző hibajelünk, amihez az előbbiekben említett másodlagos adatok is tartoznak.) Ugyanaz a metódus mint az előbb….
Telik múlik az idő, majd a felhasználó úgy dönt, hogy a gyáritól eltérő fajtájú izzót tesz be az eredeti helyére, mert az mondjuk jobban világít. Erre majdnem biztos, hogy a vezérlőegységet nem készíti fel, (oké nem is mindegyik tudja, sőt sok felhasználó sem ismeri, hogy az autójában lévő vezérlőegység(ek) az autó mely rendszereit felügyelik / működtetik, de a példa kedvéjért tételezzük fel, hogy ilyen a vezérlő), ezért az egység nem tudja, hogy miért van nagyobb, vagy kisebb energiafelhasználás, stb a gyári protokollban felprogramozott helyett, ezért idővel hibajelet küld.
Mivel látszólag minden rendben, az izzók világítanak, a kocsi megy, a felhasználó téves riasztásnak veszi, majd törli, vagy törölteti a kódot, de a fedélzeti ettől függően még letárolja az adatokat. Az autós gondtalanul autózik tovább, viszont a vezérlőegység ismét a gyári protokoll szerint vizsgálja a folyamatokat
és bizony ismét hibaüzenetet fog küldeni.
Mivel a központi egység a felprogramozott hibahatárokon belül képes a működésbe beavatkozni, ezért a példában szereplő egyszerű esetben is meg fogja ezt tenni, ha erre fel van készítve, vagyis feladata a világítás vezérlése.
Ebből adódóan az új izzót figyelmen kívül hagyja (hiszen nem ismeri), majd a gyári értékeket emelve, vagy csökkentve, stb próbálja a gyári értékeket visszaállítani. Mivel az új izzó fogyasztása a példában eltér a gyáritól, ezért vagy ismét kiég, vagy leold a biztosíték.
Újból hibajel, új felesleges másodlagos/visszamaradt adatok, stb.
Itt jön a képbe a felhalmozódott azonos alkatrészre különböző hibajel, azonos forrásra hivatkozva.
A vezérlő a gyári felprogramozott értékeket hasonlítja össze a hibákhoz tárolt adatsorokban szereplő értékekkel.
Mivel az iménti egyszerű példában is több különböző adat lesz, ami a gyáritól eltér, ezért prioritásként a gyárit fogja használni, pontosabban megpróbálja az ahhoz legközelebbi, de még hibahatáron belüli értékeket beállítani.
Ettől az új izzó ahogy az előbb azt írtam jó eséllyel tönkre megy.
Ezek a folyamatok természetesen nem csak a világítás felől érkező adatokra, hanem a jármű valamennyi, fő, és alrendszereket vezérlő egységektől érkező adatokra is igazak, ezért igen sok “felesleges” adat tárolódik egy-egy egységen.
Ez megy így egy darabig, míg végül annyi adat halmozódik fel a vezérlőben, hogy egyszerűen túl nagy lesz az idő a parancs kiadása, és az indítandó rendszer, vagy funkció elindulása között, jön az érzékelőtől a visszjel, hogy nincs impulzus, amire ismételt indítási parancs indul, de már akkora a késés, hogy a vezérlő egyszerűen lefagy, vagy túlmelegszik, és egyszerűen “leég”
Ezt lehet megakadályozni egy frissítéssel, ugyanis minden frissítés alkalmával törlésre kerülnek ezek a másodlagos/felesleges adatok is.
Ezzel szemben az otthon használt számítógép valamilyen operációs rendszert futtat, ahol a felhasználó a rendszer által biztosított futtatási környezetben tud azzal kompatibilis programokat, alkalmazásokat, stb futtatni, használni.
Minden elindított művelet kivitelezése különböző számítások tízezreiből áll, amit első sorban a processzor, majd a grafikai megjelenítés szükségességétől függően a GPU végez el.
Minden program függ az op. rendszertől, és fordítva.
Az elődolgozott, illetve a program működéséhez szükséges adatokat a rendszermemóriában, valamint a Cash blokkokban tárolja a gép, és a működésről naplófájlokban leírásokat készít.
Ezek a műveletek rengeteg felesleges adatot generálnak, amik az adott program bezárása után a gépen maradnak.
Minél több ilyen maradvány fájl, kulcs, stb marad a gépen, annál több a betöltéskor beolvasandó adat, ami nemcsak a boot időt növeli, de működésbeli problémákat is okozhatnak, attól függően, hogy milyen jellegű adatokról van szó, ugyanis törr olyan program is létezik, ami rendszerszinten épül be, de egy szokásos törlés nem távolítja el teljesen (pl.: vírusirtók többsége) ezért egy azonos funkciókkal bíró alkalmazás működésében zavar okozhatnak, ami egy komolyabb rendszerprogram esetében simán okozhat fagyást.
Minél több ilyen “maradvány” van a gépen, vagyis minél jobban elhanyagolt egy otthoni gép, annál nagyobb az esélye, hogy gondok lesznek a működésében.
Ennek eredményeképp akár jelentősen is belassulhat egy gép, amin egy alapos “takarítás” jó esetben segíthet.
Konklúzió:
Bár a példában szereplő két platform egymástól jelentősen különbözik, mind üzemeltetés, mind vezérlés terén, azonban mégis van bennük egy közös pont.
Karbantartás, és hozzáértő használat nélkül nem bírják sokáig!
jónak tűnik,,de sajna kint is vannak szélhámosok,és erről mindenki tudna hosszan mesélni….
Hát,,,,legyen szerencséd….
Nálunk a csalàdban vettek úgy autót, hogy elmentek érte az orszàg màsik végébe és még csak be sem indítottàk. Természetesen hitelre… Hazafelé vették észre, hogy a műszeregység nem volt visszakötve, hiányzott a katalizátor stb.
Gratula hozza!
Ha korrekt az elado,segitokesz jo kepeket tesz fel akkor miert ne?
En is ilyet neztem,de a Skoda hamarabb felkerult a netre.
Az autóvásárlásról annyit, hogy nem értem az embereket. Hogy lehet egy használt autót megvenni több ezer km-ről csupán fényképek alapján. És nem is csak előleg vagy foglaló, hanem a teljes vételár kifizetésével. Lehet, hogy nem lesz semmi gond, de óriási lutri. Azt sem igazán értem, hogy miért kell kapkodni, azért, mert 500 Euroval olcsóbb, mint a hasonló autók. Nálunk sem a kerben terem a pénz, hanem megdolgozunk érte, de azért 150 ezer Ft egy ilyen árszintű autó vásárlásnál nem a világ. Inkább legyen jobb, mint olcsóbb. Másrészt egy autót meg kell nézni, hogy futnak az élek, milyenek az illesztések, milyen tiszta kívül-belül, motortérben, bele kell ülni, meg kell nézni a kopásokat, stb.
Éppen tegnap vettem egy órát. Kinéztem a neten, új óra, 40 ezer Ft körüli áron, két év garanciával, teljesen tiszta dolog, de mégis inkább elmentem egy szaküzletbe, ahol megnézhettem, kezembe foghattam, összahasonlíthattam az ugyanolyan csak más színű órával. Láthattam, hogy a valóságban milyen is a színe, stb. Ez még akkor is fontos volt, ha így 1-2 ezer forinttal drágább volt. És eszembe se jutott, hogy megnézzem a boltban, hazamenjek és megrendeljem a neten. Mindemellett természetesen én is sok mindent, sőt egyre több mindent vásárolok a neten.
Az is jó a cikkben, hogy az asszony nem tud kéziváltós kocsit vezetni. Szerintem inkább csak nem akar. Régi munkahelyemen volt egy kollégám, aki azért vett (azért kellett vennie) egy új autót, mert a feleségének nem tetszett a kocsi színe (a vásárláskor még nem volt feleség). A kollégám egy 3 éves kevesebb, mint 20 ezer km-es kocsit cserélt egy tök ugyanolyanra, csak más színűre, az nem számított, hogy ezen kb. másfél milliót bukott. Szóval jól lesz vigyázni 🙂
Nem ismerem a Prius központi számítógépét, lehet, hogy elromlik és drága a cseréje, de amit írsz, mint ok okozati összefüggés, az – már bocsánat – nagyon nagy hülyeség. A számítógép fizikailag nem romlik el annak okán, hogy a memóriájába milyen adatok kerülnek, a kettő között semmiféle összefügés nincs, nem lehet. Gondold csak el, otthon is előfordul, hogy valami hülye program kerül a gépre, ami rendellenes működést okoz, vagy esetleg valamilyen vírus kerül a gépre. Ilyenkor az ember legfeljebb újratelepíti az operációs rendszert és a programokat, de nem dobja ki a kukába a számítógépet, és nem fut el a boltba egy új gépért, hiszen magának a hardvernek nincs baja.
Tényleg jó az ára, főleg, hogy a szervizmúltja is egyezik a leírtakkal. Valóban csábító ajánlat azoknak, akik ilyen stílusú autót keresnek.
Kívánom, hogy sokáig problémamentesen működjön.
Sajnos a típus megbízhatóságát beárnyékolja a központi számítógép érzékenysége.
Nem túl gyakori a meghibásodása, de ha beüt a krach, akkor nagy a baj.
Az autó globális működéséjért egy központi számítógép felel. Minden alrendszert külön fedélzeti egység irányít, amelyeket szintén a központi számítógép felügyeli.
Rendkívül figyelni kell az üzemeltetésre, mert sajnos minden “mozzanatot” az előbb említett számítógép felügyel, és jó diákhoz hasonlóan szorgalmasan “jegyzetel”.
Ebből adódóan egy kitörölt szervizintervallum, elódázott csere, figyelmen kívül hagyott figyelmeztetések, stb hamar megbolondíthatják a gépet.
Ilyenkor előfordulhatnak olyan anomáliák, hogy minden előjel nélkül nehézzé válik a kormányzás, felkeményedik a fék, lemerültnek érzékeli az akksit, pedig nem az, random módon felvillannak különböző visszajelzők, stb.
Természetesen ezek nem minden esetben a központi számítógép hibájára utalnak, de sajnos elég nagy rá az esély.
Minél több a rendeltetésszerű üzemeltetéstől eltérő, a számítógép által észlelt, de a tulajdonos által csak “”sajátos / egyedi”” módon végzett karbantartás, javítás, annál több másodlagos hibakód kerül a számítógép memóriájába.
Ezek a hibák a felhasználó részére nem láthatóak, hiszen az autó látszólag rendben működik, az alrendszerek is ellátják a feladatukat, de a számítógép érzékeli, hogy az adott javítás, vagy csere után a gyári hibakód oldási protokoll nem valósult meg, csak törölve lett.
Ezek a másodlagos hibakódok szépen gyűlnek, gyűlnek, majd idővel túlterhelik a gépet, ami fagyáshoz vezet.
Mivel a központi egység árfolyamtól függően 600.000 Ft körül mozog, ezért érdemes odafigyelni a karbantartásra.
Amennyiben hozzávesszük a csere munkadíját, az újbóli rendszerhangolást, és egyéb járulékos költségeket, ingen közel lehet kerülni a milliós szervizszámlához.
Ennek elkerülése érdekében célszerű rendszeresen frissíteni a szoftvert, és karbantartatni a számítógépet.
Na erre kíváncsi leszek, 1,5 misiért egy Prius nekem is tetszene.
Ha a szervize tényleg így rendben van, akkor évekig szolgál majd.