Elölről nincs újdonság, a B-oszloptól viszont lejtős far teszi különlegessé a Tiguant
Már polgárpukkasztásnak is kevés kupés farral befejezni egy szabadidő-autót, annyira megszokottá vált az elmúlt 14 évben. A BMW különleges megoldása jó pár évig egyedülállónak számított, a konkurens márkák csak jókora lemaradással készítették el a saját verziójukat. Lejtős hátú SUV modellek szinte csak a prémium gyártók háza táján fordulnak elő, ami alól ugyan kivételt képez a
Mitsubishi Eclipse Cross, a japán márka
napjai viszont meg vannak számlálva az európai piacon.
Egy árnyalatnyival hosszabb a BMW X4-nél, az Allspace változat hosszára is ráver 6 centit
Most a Volkswagen is elkészítette saját verzióját, amihez a Tiguant vették alapul, viszont a
Renault Arkana-hoz hasonlóan úgy tűnik, hogy a kupé VW-ről is lemaradnak az európai vevők. A kínai piacra szánt modell elejét már megismerhettük, ez megegyezik az Európában is kapható
frissített Tiguan frontjával, az érdekesség a B-oszloptól kezdődik. A gyorsan lejtő tetőről könnyen felismerhető az X változat, hátul pedig a hetyke kis szárny, illetve az összekötött hátsó lámpák jelentik a különbséget egy mezei Tiguanhoz képest.
Hátul összekötötték a lámpákat és egy kis szárnyat is kapott a Tiguan X
A BMW X4 méretű Volkswagen 476 centi hosszú, a tengelyek között pedig 279 centi a tér, azaz a kupé változat egy hajszállal felülmúlja a
Tiguan Allspace-t. A motorból -Kína számára - csak a 2 literes TSI kerül a géptető alá, ami 180 és 220 lóerő körüli teljesítmény leadására képes.
A modell még az idén elérhető lesz a kínai vásárlók számára. Európai forgalmazásról nincs hír, de nem lenne elhibázott ötlet az öreg kontinens vevői számára is elérhetővé tenni, mivel a prémium gyártókon kívül ilyen megoldással nem találkozni.