Több levegő kell a dízelmotornak, ennek megfelelően alakult át a Murano megjelenése
Szép volt, de hogy jó is, arról
megoszlanak a vélemények még itt a szerkesztőségen belül is. Egyezzünk ki abban, hogy nagyon is az amerikai vásárlók ízlésére szabták a kétségkívül lendületes vonalvezetésű autó viselkedését, igaz még mifelénk is vannak olyan pillanatok, amikor a nagy lökettérfogatú benzinmotor és az észrevétlenül működő fokozatmentes automata remekel. Ez a jövőben változni fog, ugyanis nyakunkon a 2,5 literes dízelmotorral szerelt változat piaci bevezetése. A 190 lóerős négyhengeres erőforráshoz hatfokozatú, automatikus váltót társítanak, így annak finomsága vetekedhet a V6-os benzines-CVT váltó párosával, csak annál közvetlenebb reakciókra számíthatunk tőle.
Hátulról nem lehet észrevenni a változást, csak a dCi felirat árulkodik a motorról
Az új turbódízel egyébként könnyen belement a V6-osra szabott motortérbe, de a megnövekedett frisslevegő-igény – hűtésre és a motorműködéshez egyaránt – miatt át kellett alakítani az autó orrát. Nagyobb légbeömlők található a lökhárítóban, és ebből az alkalomból a hűtőrácsot is átalakították. Az autóhoz méltó kifinomult működés érdekében a korábban láncos kormányszervo-pumpa szíjjal hajtott lett, egy ötödik motorrögzítési pont pedig csökkenti a vibrációkat. A blokk kivételével teljesen áttervezett négyhengeres dízel finomságával egyébként az ilyen trükköket nélkülöző Navara esetén sincs baj. Az importőr tájékoztatása szerint jelen pillanatban nem tudni, mikor lesz az autó hivatalosan megvásárolható Magyarországon.