Villanyautójuk már van a kínaiaknak, a képen a SAIC Sail Springo. Most a SAIC az Alibabával közösen készítené el okosautóját
A Google-nek már van önmagát vezető autója, de sokan mások is dolgoznak ezen a projekten. A Mercedes ugyebár már felruházta a sofőr nélküli vezetés képességével az aktuális S-osztályt, igaz, még az is csak kísérleti stádiumban van. Múlt héten a Nissan
jelentette be, hogy az évtized végére hozza ki okosautóját, most pedig itt az újabb hír az MTI tudósítójától: a legnagyobb kínai autógyártó, azaz a SAIC és az internetes óriás (már nem csak egy webáruházat jelentő) Alibaba jelentette be partnerségét. Az együttműködés értelmében a SAIC tesztautóiba próbaképp az Alibaba operációs rendszerét, a Jünt futtató, a cég zeneszolgáltató oldalával, a Hsziamival összekapcsolt, a szintén az Alibaba birtokában lévő Autonavi navigációs rendszerét használó fedélzeti számítógépet épít be. A rendszer az információkat az Alibaba felhőjében, az Alijünben tárolja majd, mely a fejlesztés későbbi szakaszában a más autókkal és felhasználókkal való összeköttetés csatornájaként is szolgálhat majd.
A cégek fő célkitűzése éppen ez: egymással és a külvilággal kommunikálni képes járművek kifejlesztése. Egy ilyen rendszer jobb közlekedésirányítást eredményezhet és biztonságosabb közlekedést hozhat, a cégek vélekedése szerint kiszámíthatóbbá téve az utakat. A hosszútávú tervek közt egy fenti rendszert használó, vezető nélküli jármű kifejlesztése is szerepel, melynek során kizárólag hazai fejlesztésű technológiát építenének be az autókba.
A napokban erősítette meg a "kínai Google"-ként is emlegetett keresőóriás Baidu is a korábban már a kínai sajtóban terjengő híreket, miszerint vezető nélküli autót fejleszt. A kiszivárgott információk szerint a jármű radart, lézert, kamerát és helymeghatározó rendszert is használ majd a minél nagyobb fokú biztonság érdekében. Az autó mesterséges intelligenciát és érzékelőrendszert alkalmazva képes lesz a közlekedési jelzések értelmezésére, hangalapú utasítások végrehajtására és az utak állapotának felmérésére. Szoftvere az összegyűjtött információk kiértékelése után maga dönt majd az útvonalról és határozza meg az optimális sebességet.
A vezető nélküli jármű várhatóan jövőre debütálhat, az első éles kísérletekre a tervek szerint idén év végén kerülhet sor mintegy három tucat járművel. A kínai sajtóban megjelent információk szerint az autót a cég kínai és Szilikon-völgyben (USA) lévő bázisain fejlesztik, s bár a beruházás pontos értékét nem erősítette meg a Baidu, kínai források szerint "több százmillió jüant", vagyis több ezer milliárd forintot fordítanak a fejlesztésre. Okosautójuk előtt jön önmagát vezető kerékpárjuk is, annak megjelenését már idén év végére ígérik. Utána talán már csak egy apró lépés a sofőr nélküli autó, hiszen annak még egyensúlyoznia sem kell.