Már kijelenthetjük: ismét van autókiállítás Budapesten

Megnyílt, teljes fordulatszámon dübörög az Autó, Motor és Tuning Show

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tegnap reggel még csak alapjáraton ketyegett, nap végére már teljesen bemelegedett, hétvégén pedig teljes fordulaton fut az AMTS.

Noha az Európába is átgyűrűzött, és még most is alaposan nyögött gazdasági válság kezdetének 2008. tekinthető, itthon már 2006-ban sem nyitott ki az addig évente, pontosabban a nagyközönség számára inkább csak kétévente, a háttériparnak szólóval felváltva rendezett Budapesti Autószalon. Akkor azonban új irány vette kezdetét, 2006-ban nyílt az első Carstyling.hu Tuning Show, mely azóta is mind több érdeklődőt vonz. Az elmúlt három évben már látványos, élő autóépítéssel is fogadta a közönséget, idén pedig e hétvégén több mint 80 ezer négyzetméteren, nyolc különböző tárlattal, Autó, Motor és Tuning Show néven várja látogatóit.

Voltunk kint az építés kezdetén, s a nyitáskor is. A csütörtök reggel még gyakorlatilag üresen tátongó csarnokokat estére több mint 1000 jármű töltötte meg. Autók, motorok, quadok, de még villanybringák is vannak. A legfőbb attrakció - nem meglepő módon a Carstyling.hu Tuning Show, arénájában egy Ford Mustang átalakulásával, temérdek már átépített autóval. Magánkiállítók és profi műhelyek előadásában egyaránt temérdek különlegesség látható. Vannak a hifik számára átalakított demóautók, csodálható bőrbe varrt BMW, s a temérdek – az egyedi ízlést kifejező – tuninggép között vadonatúj, gyári autók is parkolnak, hiszen az Autó, Motor és Tuning Show a klasszikus, nagybetűs Autókiállítás világát is visszahozta. Vezérképviseletével van kint a még hazai premiert is tartó Citroën, a Hyundai, a Jaguar és a Land Rover, a Kia, a Mitsubishi, az Opel, valamint a Volkswagen, kereskedők által a Ford, a Nissan és a Volvo is.
Hirdetés

A kiállított autók zöménél az építésük hátterébe is bele lehet pillantani, így nem csupán a végtermék, a tuningolás folyamata, lépései is láthatók. Fóliázás, egyedi lengéscsillapító-gyártás, kipufogóhangolás, chiptuning, minden van. Sőt, nem csak a tuninggépek elkészülése, használata is látható. Itt kerül megrendezésre hazánk első fedett pályás gymkhanaversenye, a Ken Block által híressé tett autós sportágat a Hungexpo C pavilonjában 1500 fős lelátóról lehet szombat délután nézni, s nem kicsiny hab a tortán, hogy a versenyre még maga Ken Block is ellátogat.
Szabadtéren, az A pavilon mellett lesz megtekinthető a Hungarian Stunt Riding Championship, azaz a nagyteljesítményű motorokkal végrehajtott, látványos akrobatikus mutatványokra épülő bajnokság évkezdő versenye, látható továbbá a tetoválók kiállítását jelentő Budapest Tattoo Expo, a Hot Rod autó- és motorépítő bajnokságot is hirdető EMAT 2013, valamint a Magyarok a járműgyártás történetében című járműtörténeti kiállítás. Utóbbi nem csupán a kezdetekről emlékezik meg, például a Galamb József által tervezett Ford T-modell által, hanem a Kovács Miklós nevéhez köthető mai Kia cee’d és Kia Optima, a Bocsi Attila által dizájnolt Peugeot 508 RXH vagy a Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz B-osztály is szemügyre vehető, s látható, hazánk ma sem jelentéktelen az autók világában. Kint van persze a csakis Kecskeméten gyártott Mercedes-Benz CLA is, ám az az Autó, Motor és Tuning Show főcsarnokában, az A pavilonban.
Hogy parádé bőven lesz a hétvégén, az nem kétséges, nyitáskor még tréleren érkezve csíptük el az állólámpás, Pornó-Benz néven ismert, hidraulikus futóművével látványos mutatványokra képes Mercit, mely a Gymkhana Arénában a lowrider bemutatót fogja feléleszteni. Mindez – és nyilván még sok más – tehát ma és holnap, március 23-án és 24-én lesz megtekinthető, a Hungexpo területén, jegyek pedig nem csak a helyszínen, elővételben is kaphatók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

3 thoughts on “Már kijelenthetjük: ismét van autókiállítás Budapesten

Vélemény, hozzászólás?