Nettó 9,7 millió forinttól kapható a már hosszú karosszériás Vivaro-e
Már tavaly bemutatkozott az Opel Vivaro-e és személyszállító változata a Zafira-e Life (
lásd itt). A PSA építőkészletét használó furgon és kisbusz 50 és 75 kWh-s akkumulátorral egyaránt választható, 130 lóerős, 260 Nm nyomatékú villanymotorjával akkukapacitástól függően 230-330 kilométeres hatótávot ígér. Maga a Vivaro nem mellesleg az Év Haszonjárműve díjat is elnyerte, a 24 tagú zsűri magyar tagja, Boncsér Sándor múlt héten, a forgalmazás kezdetekor adta át a kitüntetést Dalos Attilának, az Opel márkaigazgatójának. Az Opel hazai vezetője elmondta, hogy az első itthoni visszajelzések nagyon pozitívak, határozottan érdeklődnek a flottaügyfelek a Vivaro-e iránt és már a hivatalos értékesítés megkezdése előtt befutott több előrendelés is. Hozzátette:
„A nemzetközi szakmai zsűri elismerése fontos jelzés, bízunk abban, hogy a szakújságírók véleménye összecseng a potenciális vásárlókéval. A városi és város környéki szállításokhoz ideális partner a Vivaro-e, amely igénytől függően több, mint 200 vagy 300 kilométeres hatótávot tud megtenni teljesen emisszió mentesen.”
Dalos Attila, az Opel hazai márkaigazgatója az Év Haszonjárműve kitüntetéssel
A Vivaro-e legnépszerűbb verziója a márka szerint a már hosszú karosszériás, sok más mellett légkondicionálóval, tolatóradarral, elektromos ablakokkal, távirányítós központi zárral, tempomattal és sebességhatárolóval, valamint elektromos rögzítőfékkel, visszagurulásgátlós ESP-vel Edition felszereltsége lesz, ez a kisebbik akkumulátorral nettó 9,7 millió forintról indul. Az év folyamán érkezik az új, már Stellantis alapokra épülő Movano és egy újabb elektromos haszonjármű, a Combo-e Cargo kisebb méretű furgon is.
Bruttó 14,799 milliós alapárával (egészen 17 milliós vételárig) 1,5 millió forintos állami támogatásra is jogosult a Zafira-e Life
Van azonban újdonság a személyautóknál is, a Zafira-e Life a közepes, M hosszúsággal, Business Edition kivitelben, 9 személyes utastérrel és az 50 kWh-s akkumulátorral 14,799 millió forintos listaárral debütált a hazai árlistán. Az
új villanyautó-támogatási rendszer alapján már ez is 1,5 millió forintos állami támogatásra jogosult (amihez a nagycsaládosok további 2,5 milliót igényelhetnek), de ha lesz 14 millió forint alatti, legalább 7 üléses Opel (akár a Combo alapjain), az természetesen 2,5 (+a nagycsaládosoknak további 2,5) milliós támogatásra lesz jogosult, s az esély még erre is megvan, az új támogatási rendszer szerint ismét több márka is átdolgozhatja árlistáját, hogy a határösszegek alá tudjon lőni.
majdnem vettem egy zafira life-ot. nagycsaládos támogatással 6,5 M Ft-ból megáll, gondoltam annyit megér. aztán kipróbáltam és leesett az állam.
az első dupla ülések jobb oldalon FIKSZEK. és ráadásul valami teljesen lehetetlen 90 fok körüli szögben vannak. 5 percet ültem benne, de az is kínszenvedés volt. teljesen használhatatlan.
hogy a jó élet szájában lehet egy 9-15 M Ft-os árú autóba ilyen szutyok ülést rakni???
ki veszi ezt meg?
(ugyan ez a helyzet a toyota proace-nél is, mivel csak az embléma más, az is ugyan arról a francia sorról gurul le mint az opel. pedig az még olcsóbb is lett volna.)
komolyan mondom nem hittem el. egy pofás, elfogadható árú autó, és egy szar üléssel – kb. 200 € spórolással – használhatatlanná teszik. hihetetlen.