Már jövőre áttörést hozhat a Toyota szilárdtest-akkumulátora
10 perc töltési idővel 500 kilométeres hatótávot ígér új akkumulátorával a Toyota
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egy jelentés szerint a Toyota már jövőre hozhatja - a világon elsőként - az áttörést ígérő, extrém gyors töltést és kellően nagy hatótávot adó, maximálisan üzembiztos szilárdtest-akkumulátorát.
A technológia lényege – ahogy neve is jelzi –, hogy a szokásos folyékony elektrolit helyett szilárd anyag tölti ki az elektródák közötti teret.
Mindez megoldást jelent a villanyautózás szinte minden jelenlegi problémájára: akár kétszer-háromszor nagyobb energiasűrűség, kisebb méret és tömeg, kisebb hőérzékenység, fokozott tűzbiztonság, villámgyors tölthetőség, valamint extrém hosszú élettartam jellemzi a szilárdtest-akkumulátorokat a hírek szerint.A legfrissebb hírek szerint egy átlagautónak 10 perces tölthetőséggel 500 kilométeres hatótávot adhat majd a szilárdtest-akkumulátor. Ez a belső égésűekhez hasonló használhatóságot ad majd, szerényebb sűrűségű töltőinfrastruktúrát igényel, ráadásul a jelentősebb energiasűrűség által az autóknak kevesebb plusz súlyt kell cipelniük, csökkenhet a fogyasztásuk, de még méretük is, az egységnyi méretű autók kényelmesebbek lehetnek.
“…voltaképp megszokhattuk, ha valamibe a japánok belefognak, abban komoly eredményt mutatnak fel…”
Zöldike: dirr-durr, csitt-csatt, piff-puff 😀
“A Toyota és a Honda nem gyárt értékelhető autókat (a Honda 20 éve), egyedül a Mazda állja a sarat a japánok közül. A Toyota csak a marketinget nyomatja. ” (copyright : zöld)
Érdemes elolvasni a cikk facebook kommentjeit, ott komoly, írástudó emberek fejtegetik, hogy miért lehetetlen még az elképzelés is. Hát hogy lehetne eccerre csillió kilowattal tölteni az összes nullára merült villanyautót, ahhoz kéne még egy raklap Paks, utcánként kettő.
Egyszerűen fel nem foghatom, hogy miért csak nagyon kevés embernek jut eszébe, hogy hoppá, hiszen meg lehet nézni az éves benzin eladást, abból pedig jól ki lehet számolni, mennyit is futnak az autók. Aztán csodálkozni, hogy alig napi 20 km jön ki átlagosan. Ez kb. 3,5 kWh, 2,5 millió kocsinál évi 3,5 TWh, aminél egyetlen paksi blokk többet termel. Tényleg ennyire nehéz ez?
nem akarlak elkeseríteni, de nem lett jobb a te hozzászólásod sem a többi facebooktudósétól ‘:D az pedig elég valós, ha brutális az áramfelvétele az új akksiknak, ahhoz tényleg valami brutálcombos hálozat kell, ha sokan cuppannak rá egyszerre.
de leginkább én azoknak a vezetékeknek még a közelébe sem szeretnék lenni, amiken ez átfolyik ‘:DDDDD
és itt nem a fővezetékekre kell gondolni, hanem amit a kocsiba beledugsz…..
Ha az összes kocsi rácuppan a benzinkutakra eccerre akkor is brutál átfolyás kell…
De ugye nem eccerre cuppannak, hanem egymás után…