Már itthon is láttuk a legmerészebb Toyota hibridet

Üléspróbán a Toyota C-HR

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Itthon ismerkedhettünk a Toyota kicsi, de vagány crossoverével. Furcsaságai mellett kevés autó indít meg ennyi gondolatot az emberben.


A nagyközönség az idei Genfi Autószalonon láthatta először, a beltérről nem rég mutatták meg az első fotókat, mi pedig már itthon is ülhettünk a Toyota végtelenül vagány és akár hibrid crossoverében, a C-HR-ben. A kis crossover szakított minden szabállyal és extravagáns külsőt kapott, ami élőben ugyanolyan meghökkentő és megosztó, mint a négyes Prius. Sokan vádolták, hogy hondásak a vonalai és bizonyos szögekből valóban olyan, mint egy felfújt Civic, azonban a C-HR inkább a Prius kicsi és vagány kiadása. Ezt rengeteg apró részletén kívül a közös platform és hibridrendszer is bizonyítja.
A Toyota időben felismerte, hogy aki hibrid autóban utazik, az szereti is megmutatni, hogy ő különleges és tesz a környezetért. Talán ennek tudható be, hogy az új Toyota hibrid modellek ilyen külsőt kapnak. A C-HR első ránézésre úgy néz ki, mint egy tanulmányautó, túl sok vonalat és ívet küld ránk egyszerre. Ahogy a szegmensében szokás, nem túl magas a kasztni, tereptulajdonságokról itt nem beszélhetünk. A kis test ellenére belül tágas érzést ad, a 377 literes csomagtartó pedig a szegmens egyik legjobbja.
Toyota C-HR - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
4350 1795 1555-1565 2640 377

Legnagyobb ellenfele a Kia Niro lesz, ami vele szemben csakis hibrid hajtással hódít, és hamarosan kezdheti hazai eladásait, csakúgy, mint a C-HR. Méreteik hasonlóak, ám a Niro nagyobb csomagtartót ad. A C-HR mellett szólhat a tartósság, hiszen az e-CVT-vel osztóművel mellőzi a kuplungot, a Niro duplakuplungos automatája viszont kézzel is kapcsolható. Az említett hibrid konkurensén túl népes szegmens várja a C-HR-t. Például a hamarosan megújuló Nissan Juke, az idén minimálisan frissülő Opel Mokka, a Peugeot 2008, a Mazda CX-3, vagy a hasonló nevű Honda HR-V is. A C-HR viszont mindnél markánsabb, ráadásul számos vetélytársával szemben kínál összkerékhajtást, valamint persze a Toyota legújabb, teljesen egyedülálló hibrid hajtásláncát is. Igaz, utóbbival csakis fronthajtású lehet.
A beltér telitalálat, ahogy szerintem a külső is. Mindenhol szokatlan anyagok várnak, az ajtóborításon dombornyomott minta, melyet alul egy matt-kékre fújt csík zár, ami végighúzódik az egész műszerfalon. A könyöktámaszt ferdén csippentették le, és még a tetőburkolatba is került minta. A műszerfal látványos, mégis átlátható maradt, a középső 8 colos infotainment nem harap a szabad kilátásból. A műanyag- és bőr-részek jó tapintásúak, ám a Prius-gyökerekre utal a középkonzol zongoralakk kádja, amin egy vaskos váltógomb is helyet kapott. Nagyobb probléma talán, hogy a zongoralakk fekete az alapvetően jó fogású, jó tapintású bőrkormány alsó karimájának belsején is megtalálható, így borzasztó kiábrándító, mikor a kezünket lecsúsztatva egy idegen és rideg anyag vár. Hátul a fejtérből nem sokat csaptak le, viszont nyomasztó a hangulat. Ez annak köszönhető, hogy a hátsó ablakot korán felkunkorították, így a kilátás korlátozott, helyette egy nagy műanyag felület vár minket. A hatás sötét és szűkös tőle, pedig alapvetően normálisnak mondható a lábtér. Befértem magam mögé. Az ülések elöl és hátul egyaránt kényelmesek az első - a Toyota M5-nél megejtett gyors próba alapján.
Hirdetés

Az egyelőre a Prius IV-gyel közös, de az összes jövőbeli Toyota alapját is jelentő TNGA padlólemezzel a C-HR a Prius hajtásláncát is egy az egyben megkapta. Utóbbi 122 lóerőt ad, és tudjuk, hogy elképesztően takarékos. A C-HR belépő benzinese pedig a tavaly frissült Aurisból ismerős 115 lóerős és 1,2 literes turbós benzines. Alapáron hatfokozatú kézi, felárért hét programozott fokozatot is kínáló CVT automatával, utóbbival akár összkerékhajtással is
Alap Live felszereltséggel, az 1,2 literes turbómotorral, manuális váltóval és fronthajtással 5,995 millió forint az indulóára. Ugyanez az erőforrás CVT fokozatmentes automatával párosítva és az egyel jobb Active felszereltséggel már 7,345 milliótól indul. Az összkerekes változat csak Executive felszereltségben érhető el, indulóára 8,945 millió Ft lesz. Ami az igazi nagy dobásnak ígérkezik, az a Hybrid, természetesen e-CVT automata nyomatékosztással. Ez Active felszereltséggel 7,925 millió forintról indul, Executive szinten LED fényszórókkal és hátsó lámpákkal, Bőr és Prémium csomaggal 10,125 millióig extrázható. Minden felszereltséghez jár a Toyota Safety Sense biztonsági csomagja (adaptív tempomattal, koccanásgátlóval, sávelhagyásra figyelmeztetéssel és automata reflektorral). A LED-es nappali menetfény, az első-hátsó elektromos ablakemelő és az ugyancsak elektromos mozgatású fűtött tükrök. A jelzőtábla-felismerő, a tolatókamera és a kétzónás klíma már az Active felszereltség kiváltsága, míg a Dynamic és az Executive 18 colos könnyűfém felniket és zongoralakk betéteket ad. Ha valakit érdekel a teljes lista, innen letöltheti.
Mint a többi Toyota, alapból 3 év vagy 100 000 km garanciát kap a C-HR is. Árával nem lóg ki a sorból, 3,7 l/100 km vegyes értékével a kategória fogyasztásbajnokának ígérkező hibridként azonos felszereltséggel 100 ezer forinttal sem drágább a még a régebbi hibrid hajtásláncot adó Aurisnál, nagyjából egymillióval olcsóbb a nála nagyobb és torkosabb RAV4 Hybridnél, csaknem kétmillióval a Priusnál. Így aztán fiatalos és jövőbe mutató külsejével nyerő lehet a piacon. Az értékesítés jövő héten indul, az első példányokat viszont csak jövő tavasszal várhatják a vevők. Már az első teljes piaci évben, azaz 2017-ben is ezer példányt tervez belőle átadni a Toyota hazánkban.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Szerintem marha jól néz ki. Oké, hátul kicsit börtön feeling lehet, de előre kell nézni, nem oldalra! 🙂
    Ha venni kéne akkor inkább egy ilyen mint egy Audi, vagy BMW. Azt már láttak eleget és nem változik semmi évek óta.
    De ezzel megnéznek az utcán. “Ja, meg anyáddal is, mégse ülök bele!” – Aki nem tudná, üvegtigris idézet. 🙂

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Ez a hátsó ajtó megoldás teljesen kizárja, hogy valaha vágyjak egy ilyenre. Idétlen, és belülről nyomasztó. Ehhez elég volt a képeket látnom, a cikk csak megerősített. Szerintem a Toyota nem felismerte, hogy a hibrid vásárlók különbözni akarnak, hanem erőlteti. Szívesen vennék hibridet, ha autóznék annyit, hogy megérje, de Toyotát, amíg így néznek ki nem. (Persze van nekik is olyan, ami nem gáz, azt talán igen.)

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Én példaként a Bangle 7es BMW kontra 1est szoktam felhozni. Egyik sem “szép” (ahogy ez E39 vagy az F10), de az 1erben legalább van egy sajátos harmónia amitől az autó jól néz ki (de az utódja nem örökölte). Látszik hogy nem random dobták rá a vonalakat és a tervezőnek volt valami sajátos arányérzéke. Számomra ezt képviseli a Juke is. Meredek az orra, de direkt az.

    E C4 szokatlan de arányos és bár eredeti, a forma szándékosnak érződik.

    A CHR is olyan amire azt mondom, hogy a Toyota AKART egy merészet húzni és konzekvensen végigvitte. Kivéve a hátsó ablak megoldása. az olyan franciásan átgondolatlan.

    Ellenben a Prius IV. vagy a Mirai (vagy pl a Rodius) olyan mintha egy óvodásnak odaadnád a cerkát, hogy huzigáljon vonalakat. Lehet ezt jól is, de nem fordítottak különösebben rá figyelmet.

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    A Citroen is ezt csinálta a C4 Cactus-szal, a Nissan is a Juke-kal vagy említhetném a Ssangyong Actyont kb. 10 évvel ezelőttről vagy a Pontiac Aztek-et. Nincs ebben semmi különös. Azt pedig ne felejtsük el, hogy a legfőbb konkurensnek, a VW-nek nincs erre az autóra válasza…

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    A külsőben beelőzte koreát, és szerintem úgy az egász mezőnyt. Minden elismerésem a Toyotának hogy ezt kihozták. A Belsőn még lett volna mit dolgozni, Toyotásan kaotikus és igénytelen. A hátsó ajtóval nem tudok mit kezdeni, szerintem ezen megvételek fognak elbukni.

    Az sokat elárul hogy hosszú idő után az első toyota ami felvettem a kivánság-listámra…

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Nekem nagyon bejön, főleg fehérben…
    Bár, gondolom, hiába a csúcs-hibrid,
    Zöld rendszám nem tehető rá… (ingyen parkolás. stb…)

    Gyorsulási adatokat sehol sem találok róla,
    de sanszos ,hogy a Lacetti-m 9,8sec-ét nem tudja

    Vajon nyitható panorámatető lesz hozzá?

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    nem tok mit mondani erre a gépre vagyis igen, de neutral érzéseim vannak inkább. az alap, hogy mindenféle hobbiterepkombi vackot utálok személy szerint (még ha ez a “kupé” vonal inkább), de nyilván ez nem jelenti azt, hogy ne nézhetne jól ki.
    rá akartak menni erre a futurisztikus témára, ami szerintem részben sikerült, az orra és a b oszlopig tetszik a dolog, azt mondom, hogy zsír, de a hátsó traktusra elfogyott az ihlet én úgy érzem és túl lett tolva kicsit. az a síkból kibuggyanó lámpa…hát :D:D:D:D na mind1, az új civicé jobb.
    a belseje kicsit össze-vissza, de inkább kisautós. a hajtásról nem tudok nyilatkozni, a fékre remélem ügyeltek ( :D)

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Nagyon szeretem és tisztelem a márkát, de ez a mostani formavilág. Az új Corolla, az új Prius, és ez, komolyan mondom, hogy már a régi Ssangyong formavilágon is túltesz. Ott a Mazda, lehetne tőlük formatervezést tanulni.

  • 2017.10.28. at 01:59
    Permalink

    Ez tényleg merészre sikeredett és elég kicsi is! 377 liter csak a csomagtartó, abba nem sok mindent kell bepakolni. Amúgy a teknikai része szerintem elsőosztályú! A Toyota csinálja a legjobb hibrideket! Valószínű ez is megbízható tartósságot nyújt az ember pénzéért!

Vélemény, hozzászólás?