Néhány hete még csak Németországban vezethettük, most viszont már itthon is elérhető: íme a teljesen új, személyautó alapú Multivan
Az új Multivan modellt az elsőtől az utolsó milliméterig újraalkotta a Volkswagen, ezzel egy új korszak vette kezdetét a gyártó szerint. Nemrég még csak
Frankfurt mellett próbálhattuk ki az új családi kisbuszt, ma viszont már itthon is elérhető, bárki konfigurálhat egyet magának a Volkswagen hivatalos oldalán. Sőt, ha tényleg tetszik a végeredmény, akkor akár meg is rendelheted az összeválogatott autót.
A hajszálnyival 13 millió alatti indulóár igen barátinak mondható, ez a Multivan csomag rövid változata. Ugyanez hosszúban, azaz 20 centivel nagyobb hátsó túlnyúlással minimum 15 milliót kóstál. A Life csomag 16,5, a Style 22,2, az Energetic pedig 23,1 millióról indul, a hosszabb változat felára ezen modellek esetében egyaránt körülbelül félmillió forint. 14 színárnyalatban választható, amelyek közt megtalálhatók a régi szép időkre emlékeztető kéttónusú fényezések is.
Íme az alapváltozat a konfigurátorban: ne tévesszen meg senkit az alacsony ár, így is korrekt ellátmányt kap a Multivan
Az alapmotor 136 lóerős, a nagyobbik benzines pedig 204 lóerős: mindkettő négyhengeres, turbós, TSI benzinmotor, az előbbi az 1,5 literes, az utóbbi pedig a 2,0 literes változat. Dízel jelenleg nincs, van viszont eHybrid rendszer, amelyben a 116 lóerős villanymotor és a 150 lóerős, 1,4 literes TSI dolgozik össze. Ennek a változatnak az összteljesítménye 218 lóerő, ami alapján ez tűnik a csúcsmotornak, de fontos megjegyezni, hogy nem csak érzetre, de a gyorsulási és végsebesség-adatok szerint is a nagyobbik benzines erőforrás a fürgébb. Ennek oka lehet az utastér padlója alatt megbújó, 10,4 kWh kapacitású lítiumion-akkumulátor, amivel az eHybrid Multivan akár 40-50 kilométert is képes tisztán elektromos üzemmódban megtenni.
A már itthon is elérhető modellben a személyautós alapoknak hála a felhőbe is kapcsolható vezetéstámogató asszisztens rendszerek is bekerültek
A hátsó rész még praktikusabb és kényelmesebb, akár kivehető fűthető üléseket és hatalmas panorámatetőt is kaphat, így ellensúlyozzák a valamivel kisebb teret a németek
A Multivan és a Life felszereltségi csomagoknál érhető csak el az alapmotor, a Style már kizárólag 200 lóerő feletti összteljesítménnyel rendelhető, az Energetic pedig csakis eHybridként érhető el (részleteik a cikk elején linkelt menetpróbában!). A konfigurátor szerint az 1,5 literes TSI-hez képest a 2,0 literesnek kb. 1,7 millió forint a felára, a konnektoros változatnak pedig további kb. 2 millió.
Kétszínű fényezéssel és Energetic csomaggal az igazi, így a konfigurátor szerint 24,5 milliót kóstál