A negyedik generáció sem marad szívómotor nélkül
Másfél literes háromhengeres szívó benzinmotor (120 LE) tölti be ezentúl az alapmotor szerepét a Ford Focus kínálatában. Az új erőforrás mindhárom karosszériaformához elérhető (ötajtós ferdehátú, kombi és sedan), az öt felszereltségi szintből az első három kérhető ezzel a motorral, ez alól a sedan képez kivételt, amelynél csak a legalacsonyabb felszereltségi szint (Technology) társítható az atmoszferikus motorhoz.
A kombi karosszéria felára 200 ezer forint
A motor alapját az 1,5 literes EcoBoost adja, de ebben az esetben a bonyolultabb technikát leegyszerűsítették. A hengerenkénti négyszelepes egység szívócső befecskendezésű (ezért részecskeszűrőre sincs szükség), a vezérlésről pedig olajban futó szíj gondoskodik. Alapáron 6 fokozatú kézi váltó jár, felárért szintén 6 fokozatú automata is kérhető. Míg a turbós EcoBoost benzinmotorok kettős tömegű lendkerékkel szereltek, itt az olcsóbb, egytömegű lendkerékre esett a választás.
Mindhárom karosszériatípushoz kapható az 1,5-ös szívómotor
A modell listaára 6,085 millió forint, ami 100 ezer forinttal olcsóbb, mint az 1 literes EcoBoost motor (125 LE), amely eddig a belépő szintet képviselte. Ezért az árért az ötajtós és a sedan közül választhatunk, a kombi felára 200 ezer forint. Az alapfelszereltség sem szegényes, többek között olyan tételek találhatóak meg a listán mint a sávtartó, ütközésmegelőző (Active City Stop), visszagurulásgátló, első-, oldalsó- és függönylégzsák, alufelni, elektromos kézifék, fűthető tükör, 8 colos érintőképernyős infotainment 6 hangszóróval és manuális légkondi. Az 1,5 PFI motorral szerelt Focusok a Használtautó.hu-n is megjelentek szalonautóként, a legolcsóbb új példányokért 5,3 millió forintot kérnek a kereskedők.
Hiába kapjuk vissza a szívó motort, ha már megint egy csonkolt 3 hengeres kávédarálóval van dolgunk. A konkurencia képes 4 hengeres szívót gyártani a megfelelő környezetvédelmi normáknak megfelelően. Például Hyundai / Kia 1.4 literes 100 lovas rendes 4 hengeres motor. A Fordnál a költségcsökkentés az eladhatóság rovására ment. A 4. henger elvételével csak maguk alatt vágják a fát. Mellesleg ez is lekapcsolja a 3. hengert is részterheléskor? Vagyis 2 hengeres módba kapcsol?
Amennyiben igen, akkor egyszerre kapunk egy Wartburg és egy Trabant motort is csomagban 5.3 milláért… Ez fantasztikus….
Pontosan így van, ha meghagyták volna a bevált megbízható négyhengeres 1.6 ti-vct motort, sokkal jobban vennék az új focust. A háromhengeres motort nem szereti senki, pláne turbóban nem. Ez a sima háromhengeres meg milyen lehet? Bakkecskézik-kihagyták a kettős tömegűt-, plusz még nem is megy? Kellene egy teszt róla, hogy valójában milyen. Most azt lehet látni, hogy tele az ország új focusokkal, de nem nagyon veszik, a kia/hyundai „learatja” a piacot.
A legtöbb hozzászólás szavazza a 3 hengeres motorokat, de gyanítom, hogy érdemi tapasztalat nélkül. Gyerekkoromban jó néhány évig volt a családi autó Wartburg 353 W. Ezen a típuson tanultam vezetni (kormányváltó, szabadon futó stb.). A mai 3 hengeres motorok hangjából is ki lehet hallani az ominózus Wartburg hangot, de nekem még tetszik is. Egyébként volt Ford Focusom 1.6 ti-vct motorral 115 és 125 le változatban. Meg volt 1.0 125 le ecoboost is ,amit csak azért adtam el 4 év és 79.000 km használat után, mert 5 ajtós és kellett a kombi. Egy kiegyenlítő tartály vízcső szivárgáson kívül, amit garancia keretében cserélték semmi baj nem volt vele. Fogyasztása 1-1,5 literrel volt kevesebb 100 km-en, mint a ti-vct motornak. Jelenleg 1.5 ecoboost 150 le kombinált járok „Wartburg” 3 hengeres hanggal, de jó hangja és baromi jó.
„olajban futó szíj” szerintem lánc lesz az.
A durva az, hogy nem. Continental fejlesztés, már néhány éve mutogatták ezt az olajban futó szíjat.
Szíj az, és nem is újdonság, évek óta megy már az Ecoboostnál…
Akkor most tele az orszag uj Focusokkal, vagy nem nagyon veszik?
Az 1.6 Ti-vct motor minden, csak nem tartos.
Az uj motorrol pedig olvashatsz tartalmas teszteket es leirasokat, elotted az internet.
Úgy értettem, hogy a kereskedések vannak tele eladó focusokkal, de ahogy hallottam a háromhengeres motorok miatt nem annyira kelendő, mint a hármas focus. Nem tudom, Neked van-e konkrét tapasztalatod, hogy nem tartós az 1.6 ti-vct. Gyanítom, hogy nincs. Nekem volt kettes focusom, 240e km-nél adtam el ezzel a motorral, 180e-nél a benzinpumpa adta fel, más baja nem volt. A mostani hármas focusomban is ilyen motor van, jelenleg 140e van benne, hibamentes. Erre sztem lehet mondani, hogy megbízható, főleg a mai motorok közül. Az új 1.5 pfi motorra természetesen kerestem tesztet, de én sehol nem találtam, bár előttem az internet. Ha találsz ilyet, kérek egy linket. Köszi.
Nem fogják ezt se vinni, hiába vették le a turbót meg a közv.bef.-t, a 3hengerrel lesz itt -is- a baj.
Pont ma vezettem egy új Ceed-et, alap 1.4 szívó, kulturált, rezzenésmentes motor, alapjáraton (mélygarázsba) nem hallani/érezni hogy jár, kipörgetve is tök jó, kicsit morogni kezd és még egy kis ereje is lesz a közepe-vége felé, az a motor meg már évek óta megvan a Kiának-hiba nélkül… gondolkodás nélkül azt venném ha beugró motoros autó lenne a cél. És szűk 1M-val olcsóbb egy alap Ceed, ebben a kategóriában azért az nem kevés pénz.
Annyi hogy hátul egy picit szűkös, kár volt katalógusadatra játszani és csomagtartóra gyúrni, simán elvehettek volna onnan egy pár centit és a hátsó üléssornak adni.