Habár a neve Vitara, más közös nincs az Esztergomban gyártott névrokonával, még csak a platform sem ugyanaz. Ugyanis az eVitara a Toyotával közös fejlesztés, és névleg a B-szegmensbe tartozik, jóval nagyobb egy szokásos B-SUV-nál. Teljes hossza 4,28 méter, tengelytávja 2,7 méter, szélessége 1,8 méter, magassága pedig 1,64 méter. A dizájn is teljesen más mint az eddig megszokottak, de látványos az egyszer biztos. A harcsabajuszra emlékeztető első lökhárító fényezetlen és ez a terepjárós stílusjegy folytatódik az autó oldalán, aztán hátul, hogy az eVitara teljesen körbe legyen burkolva, hiszen az offroad képességekről sem mondtak le a villanyosításról.
Látványosak a kerékjárati ívek izmos domborításai is, illetve korunk divatjának megfelelően a hátul teljes szélességben végigfutó fénycsík is. Bent sem szállt el a fantázia, hiszen kétküllő kormánykerék, többtónusú műszerfal és ajtóburkolatok vártak a magas felszereltségű bemutatóautóban. A vezető előtt10,25 colos képernyő egy egységet alkot a 10,1 colos infotainment kijelzővel, amelyre egyedi háttérképek is feltölthetők okostelefonos alkalmazáson keresztül. A kardánalagút helyén a zongoralakk borítású "lebegő konzolon" kapott helyet az irányváltó és néhány funkciógomb, alatta pedig hatalmas tárolóhely. Az anyaghasználat a kategóriának megfelelő, többnyire kemény, kopogós műanyagokkal ,de néhol azért kellemesebb tapintású felületek oldják az olcsóhatást. Kell is, mert villanymotorral valószínűleg jóval drágább lesz a Vitara, ám pontos számokat még nem árultak el.
Az ülések kényelmesek, hátul felnőttek is elférnek, ráadásul a hátsó sor tologatható előre-hátra, ha nagyobb csomagtérre volna szükség.
Háromféle hajtásláncot kínálnak az eVitarához. A belépő szint a fronthajtású, 49 kilowattórás akkumulátorral és 144 lóerős, 189 Nm forgatónyomatékkal felvértezett változat, amely 350 km hatótávot tud. Szintán fronthajtással, de 61 kilowattórás akkumulátorral már 430 kilométert tud és 174 lóerőt, ugyanúgy 189 Nm nyomaték mellett. A csúcson az összkerékhajtású található ugyanezzel az akksival, de hátul is villanymotorral, így az összteljesítmény 184 lóerő, a hatótáv pedig kb. 380 km. Mindegyik 18 centis hasmagasságú és 1,7-18 tonna közötti tömegű, amely avillanyautók között "pehelysúlynak" számít. Tölteni 11 kilowattal lehet őket, a villámtöltés pontos adatáról még nincs információ.
Több modellt is megneveztek a konkurencia soraiból, ott a listán a Kia EV3 és a BYD Atto 2 is, előbbi egészen sikeres a bevezetése óta, utóbbi pedig a szegmens egyik legkedvezőbb áron kínált autója, ezért arra számítunk, hogy az eVitara ára is ezek környékén mozog majd, de ha igazán jó eladási számokat szeretnének, akkor mindenképp ezek alá kell majd belőni az alapárat. Tehát 12 millió forint alatt kellene maradni. Kíváncsian várjuk a hivatalos számokat, amelyeknek hamarosan érkezniük kell, hiszen májusban indul a gyártás Indiában, nyáron pedig már rendelhető is az autó.