Itthon először a Schiller Autó Családnál találkozhattunk az új, negyedik generációs Skoda Fabiával. A 110 lóerős tesztautó már megtekinthető, tesztvezethető
Idén 35 éves a Favorit, ami az immár negyedik generációjával is megérkezett Fabia szellemi elődje. Köztük volt persze a Felicia, ami már részint VW-háttérrel készült, de a Skoda első Volkswagen-konszernes kisautója a Fabia volt. 1999-ben meglehetősen nagyot gurított, s most a negyedik kiadás is mérföldkő. A Fabia minden eddiginél nagyobb lett, s míg az Octavia ma már cégvezetői modell, a Fabia már-már megteszi családi autónak. Az elődjénél 11,1 centivel hosszabb új Fabia túlnő a Golf III-on, tengelytávja egy Golf IV-nél is nagyobb 5 centivel, logikusan az első (új) Octaviánál is. Ma a Fabia 4,1 méter hosszú, 1,78 széles, de csak 1,46 magas. Méretei csalókák, kívülről egy tisztességes kisautónak, belülről viszont valóban egy méreteiben belépő, anyagminőségével a jó átlagot hozó kompaktnak tűnik. Érdemes beleülni és megtapogatni, mert ez a Skoda is túlnőtt magán. A tavalyi
nemzetközi menetpróba után itthon először a
Schiller Autó Család új, IV. kerületi központjában található
Skoda Schillernél találkozhattunk vele, épp szintúgy egy 110 lóerős, kézi váltós, tisztességesen felszerelt, de nem annyira rogyásig extrázott verzióval, mint amit tavaly Lengyelországban vezethettünk is.
Az aktuális Skoda dizájn, éles vonalakkal, hátul embléma helyett márkafelirattal és a leszorítóerőt növelő légterelővel. A képen látható 110 lóerős tesztautó 9,7 másodperc alatt ér 100 km/órára, végsebessége 205 km/óra
Már ez a fényszóró is LED-es, automata reflektor nem egész 50 ezer forintért, adaptív full LED fényszóró 326 ezer forintért kapható, koccanásgátló mindenképp jár, opcióként távolságtartós tempomat is elérhető, ami automata váltóval araszolófunkciós
A negyedik generációs Fabia alapját ugyanúgy az MQB-A0 platform adja, ahogyan az aktuális Volkswagen Polóét és a Skoda Scaláét is. Utóbbi is mutatja, hogy túlnőtt a kisautókon, olyannyira, hogy 380 literes csomagtere pont akkora, mint az aktuális Volkswagen Golfé. Dizájnja házon belüli: leginkább az Octaviához hasonló, de vannak azért újítások is benne. A csomagtérajtóra a leszorítóerőt növelő szárny került, az alaktényező az utastér tágasságához hasonlóan kategóriabajnok, a légellenállási együttható 0,28 értékű, ehhez nem csak szélcsatornában, hanem numerikus áramlástani szimulációkkal kísérleteztek. Elöl-hátul akár teljesen LED-esek a fényszórók, a tető lehet a karosszéria színétől eltérően fekete vagy szürke is, így igazán vagány kombinációk állíthatók össze a mindenképp éles vonalakkal rajzolt karosszériához.
A Skoda Schiller - már a Schiller TV Tesztre készen adásában is bemutatott - tesztautója Főnix narancs színe mellé fekete tetőt kapott, így csak a fényezése 300 ezer forintos tétel. Még a csúcs Style felszereltséghez is józanul 16 colos, de kellően vagány alufelnik járnak alapból, továbbá sok más mellett vezeték nélküli telefontükrözős központi kijelzőt, digitális műszerblokkot és kulcs nélküli nyitást-indítást is kapott, hiszen ezek is mind elérhetők a Citigo kifutásával már belépő modellnek számító Skodához. Apropó Citigo, a Skoda Schillernél még akad importból szerzett, de vadonatúj iV, ami bár nem olyan olcsó, mint volt itthon állami támogatással, de legalább van, s a piacon még mindig korrekt ajánlat.
A felnik 15-18 colosak lehetnek, a tesztautóra is rakott 16 colos méretben már csinos, mégis ballonos abroncsos példányok is választhatók
De vissza a Fabiához, pontosabban a Fabiába! Mert akármennyire is vagány kívülről, még érdekesebb, hogy milyen belülről, márpedig ott is egy kicsinyített Octaviát kapunk, ami óriási szó! Főként a műszerfal és a kétküllős kormány hasonló, utóbbi ránézésre azonos. Az akár digitális műszerblokk két oldalára került is egy-egy Fabia felirat, hogy tudjuk, miben is ülünk. A műszerfalon választható színű, széltében végigfutó díszcsík hangsúlyozza a tényleg parádés belső szélességet, meg persze szépen varrott textilbetét az igényességet. Textil és fényes műanyag az ajtókra is jutott, de talán még fontosabb, hogy a műanyagrész is elég finom, húzott/szálas mintázatú. Pakolóhely bőséggel kínálkozik: az ajtózsebek nagyok, az első ülések közötti dupla pohártartó első fele gumírozott aljú, hogy az ásványvizes palack megtapadjon ott, s a tetejét csavarva nyithassuk is könnyedén. De az egész blokk akár ki is vehető, a kesztyűtartó viszonylag nagy, az első ülések háttámlája pedig nem csupán újságtartós, még telefonrekesz is jutott rájuk, sőt dupla USB-C csatlakozós hátsó légbeömlő is kerülhet az első ülések közé, ahogyan ennél a tesztautónál is.
Minőségi, egy méretosztállyal nagyobb autókat idéző a beltér. A szélességet hangsúlyozó díszcsík felár nélkül kérhető színesebben is
Jó tartású üléseket kapunk, a VW-konszernre jellemzően széles tartományú állíthatósággal. A Style csúcsverziónál az ülések színes (bordó) betétje is felármentes opció
Nem vitás, hogy Simply Clever részletek bőséggel kerültek a Fabiába is. Már itt is kaphatunk a sofőrajtóba esernyőt, a csomagtartóba pedig az alapáras szatyorakasztókon túl megfordítható, alsó felével vízálló padló, a lökhárítóra hajtható védőtakaró, a hatalmas panorámatetőhöz pedig felpatentozható árnyékoló is kapható. A jégkaparó pedig alapáron kerül a tanksapkába itt is! Ha már tankolás: kérhető 50 literes tartály, így a Fabia 5 motorvariánsából 4 egység 900 kilométer feletti hatótávra képes. A belépő 1,0 literes szívó hozzánk csakis 80 lóerővel érkezik, erre kell várni a legtöbbet, 72-74 hetet, azaz 1,5 évet. A többi verzió nagyjából 1 év alatt megkapható. Az 1,0 literes TSI 95 és 110 lóerővel választható, míg a hengerlekapcsolással is spóroló 1.5 TSI 150 lóerővel.
Az ajtókárpit, a kilincs és a behúzó is kisautóktól megszokottnál komolyabb
Remek felbontású és gyors a vezeték nélküli telefontükrözésre is képes infotainment kijelző
Fabia felirat a tesztautónál is digitális műszerblokk tetején, dupla USB-C csatlakozó a hátsó légbeömlőnél
Ma már a jobb felszereltségű Fabiák esetén is jár az egykor a Superbben megjelent ajtóba rejtett (Rolls-Royce-t idéző) esernyő, de a legalább olyan praktikus, a tanksapkához tett jégkaparó is
380 literes méretével az aktuális Volkswagen Golféval azonos méretű a praktikus részleteket, például szatyorakasztókat bőséggel adó csomagtér
Mindegyik motor Evo, a Skodánál ez jelöli a fogyasztáscsökkentő trükköket, amelyekből van ám bőséggel. A szívó alapmotor Atkinson ciklusú (szívószelepeit kipufogáskor is nyitó), míg a turbósok Miller-ciklussal és a hengerfalak plazmabevonatával fokozzák hatékonyságukat. Ügyesen, hiszen a 110 lóerős, kézi váltós tesztautó katalógusértéke is 4,9 l/100 km, ugyanakkor ezzel már 10 másodperc alatti a 100-ra gyorsulás, 200 km/óra feletti a végsebesség.
Kézi váltóval 5,0 liter alatti WLTP fogyasztást ígér a 110 lóerős TSI Evo benzinmotor. Dízel nincs, hibrid hajtással sem variál a Skoda, ilyenek nem is várhatók a Fabiához, hiszen benzineseivel is takarékos
A negyedik generációs Fabia minden téren meglepően sokat tud, érdemes kipróbálni, akár összekonfigurálni egyet, hiszen már 4,498 millió forintról startol, rögtön egy korrekt ellátmányú, "jóárasított" kivitellel, de az árak persze el is szaladhatnak, a kézi váltós, igaz 110 lóerős, tehát az 1,0 literesek közül a legizmosabb tesztautó például listaáron 7,8 millió forintos. Persze jegyezzük meg azt is, hogy a listaárból már a konfigurátorban is levonható 300 ezer forint, a márka finanszírozásával és cascójával 500 ezer forint, az orvosok, ügyvédek és mérnök kamarai tagok pedig ugyanúgy flottakedvezménnyel is számolhatnak, ahogyan a nagyobb cégek is.
Az első ajtók alsó háromszöge a cseh zászlót hivatott megidézni
A vételárnál még hidegebb zuhany lehet a mintegy 1 éves várakozási idő, amire a
Schiller Autó Család persze tud frappáns ellenszert: egyrészt nem kell messzire menni az Opel és a Toyota szalonig, de másik telephelyről tudnak ajánlani Daciát, Fiatot és Renault-t is. Másrészt, a Fabia mellett döntve is a lehető legnagyobb biztonságot élvezhetik a magánvásárlók a
Skoda Schiller egyedi ajánlata által: ha bármilyen ok miatt mégsem szeretnék az érkező autót, indoklás nélkül és anyagi veszteség nélkül elállhatnak a megrendeléstől.
"Ezzel a rugalmassággal tesszük ezt a bizonytalan helyzetet kényelmessé és biztonságossá ügyfeleink számára" - mondta el Schiller Márk, a Schiller Autó Család schtratégiai és marketing igazgatója, azaz a családi vállalkozás harmadik generációs vezetője.
Kétségtelenül vagány és kívánatos lett a Fabia, akár a kompakt modellek vevőit is meghódíthatja. Bár árával és szállítási idejével is többet kíván, mint a korábbi, de kedvezmények és a Skoda Schillernél rizikómentes rendelhetőség is vonzóbbá teszik
Hát a 65 lovas Dacia Sandero Comfort 4600000- es árához képest ez az alap ajándék!!!
Feltéve, hogy akár csak megközelítőleg olyan a felszereltség (nem erről híres a márka), másfél év esetén van argarancia (vélhetően nincs) és az is bizonyos, hogy a belső anyagok alapszinten a hipos dobozzal vetekednek, ez szintén divat náluk. Innen nézve a létező és a nemlétező között azért van különbség, pláne hogy a Dacia kpre is annyiba kerül.
Egy 1,5-ös, 150 lovas automatát tudnék szeretni 🙂
drágább, mint a nagyobb márkatárs
Kamiq 4 hengeres kezdőára 7 839 620 Ft
Fabia 4 hengeres kezdőára 8 210 460 Ft
Igazmondó konszern csomagér méreten ismét jót röhögtem, keskeny, rövid és felfelé jelentősen szűkül. Nem néz ki jelentősen hosszabbnak, mint az előző, az alul 720mm volt, dobok között meg 920.
Ránézésre amúgy fele akkora, mint a Mazda5-é volt, az 410 😀