Már ismerhettük, de most bele is ülhettünk. Tágas a Nissan Note

Olcsó, de hasznos sofőrsegédekkel ősszel érkezik az új Nissan Note

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Genfi Autószalonon - sok egyéb mellett - debütált a Nissan Note új, második generációja. Tágas, okos, praktikus, segíti sofőrjét.

Már három hete ismerhetjük a Nissan Note második generációjának európai kiadását, most pedig bele is ülhettünk. A legkisebb egyterűek mezőnyéből, a korábbihoz hasonló, de azért személyautósabb fizimiskával a klasszikus kisautók szegmensébe igazol az új Note. Méretei közül hossza a korábbival teljesen egyező, 4100 mm, s 1695 mm-es szélessége is változatlan, magassága azonban úgy csökkent 15 mm-rel (1535 mm-re), hogy közben a sofőr csak 9 mm-rel került közelebb a földhöz, az utasülés pedig a korábbinál is magasabbra pozicionált. Utóbbiakkal, valamint meredek farával és tologatható hátsó ülésével a Note tehát továbbra is többet ad, mint a klasszikus kisautók. Kényelmes beszállás, tágra nyíló ajtók jellemzik, hátsó lábterét a márka emberei a hetes BMW-éhez hasonlítják. A tologatható hátsó üléssel a térdhely valóban lehet akkora, a csomagtér pedig változtatható padlómagasságú, legkisebbként 280, de akár 437 literes is lehet, úgy persze már nem hetes bmw-s a hátsó lábtér...
Sofőrsegédekből is sokat ad a Note, a kisautók körében, azaz a B-szegmensben elsőként kínál négy kamerája által 360 fokos, parkoláskor sokat segítő madártávlati képet. Az első kamerával az orr lekoccantásától, a tükörházakba telepített egy-egy kamerával a felnihorzsolástól is óv, a tolatókamera pedig nem csak mutatja, hogy mi van az autó mögött, hanem arra is figyelmeztethet, ha esetleg ott mozgó tárgyra kell számítani. A kamerarendszernek azonban nem ez a legnagyobb különlegessége, hanem az, hogy szoftveres kiegészítéssel a tolatókamera a sávelhagyásra és a holtterekben lévő autókra is figyelmeztethet. Már amennyiben tiszta - mondhatják sokan, ám a Note tolatókamerája mindig tiszta lesz, úgy is, hogy nincs menet közben eltakarva (mint például a már Év Autója címmel is büszkélkedő Golf VII esetében (és általában a mai Volkswageneknél), hanem mindig aktív, s amennyiben a rendszer úgy érzi, hogy a kamera nem ad kellően éles képet, akkor nagynyomású levegővel és némi vízpermettel megtisztítja.
Hirdetés

Az új Note továbbá - ha megfizetik - megadja az okostelefonról is tervezhető, majd a központi, 14,7 centiméteres érintőképernyőn követhető, Google-alapú navigációs rendszert, alapból 6 légzsákot és ESP-t is ígér. Magyarországon ősszel várhatjuk piacra, 1,2 literes, 80 lóerős benzines alapmotorral, DIG-S néven kompresszoros 98 lóerővel és apasztott (4,7 helyett 4,3 l/100 km) fogyasztással, valamint 99 g/km CO2 emisszióval. A legtakarékosabb persze az 1.5 dCi dízel lesz, mely 95 g/km-re tolja le kilométerenkénti CO2 grammok értékét, 3,6-ra a 100 kilométerenkénti - gyári vegyes norma szerint - elégetendő gázolaj mennyiségét.
A nyártól gyártásba kerülő Note állítólag olyan autó lesz, amilyenre elsőre még a Nissan fejlesztői is azt mondták, hogy lehetetlen megvalósítani: kompakt méretű, utasterével mégis tágas, jól variálható és állítólag élvezetesen vezethető is. Kipróbáltuk: az utastér helykínálata tényleg nem rossz, műanyagjai kemények. A forma szintén kedves, a sportos, az utastérbe is módosított üléseket, kívülre eltérő lökhárítókat, felniket, küszöbspoilereket is adó optikai csomaggal még egészen vagány is. Hogy vezetni milyen lesz, azt ősszel majd biztosan meg tudjuk már mondani. Addig pedig kíváncsian várjuk, hogy mennyire lesz életképes a valóban frappáns, a parkolást segítő kamerákon alapuló sofőrsegéd-rendszerrel szerelt új Note.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?