A tervek szerint 2023-ban már 1,3 millió villanyautó gördülhet le a Volkswagen gyártósorairól
A Volkswagen nemrég ismertette a hosszútávú terveit egy konferencián, ezen kiemelték, hogy szeretnék, ha 2030-ra a konszern által eladott autók legalább 50 százaléka kizárólag villanyhajtású lenne. Ezen törekvéseket bizonyítandó egy óriási,
7,1 milliárd dolláros fejlesztésbe kezdett a német márka az amerikai kontinensen, hogy a gyárait felkészítse az elektromos autók gyártására.
Egyre nagyobb szükség lesz az akkumulátorokra a VW gyáraiban
A jelenlegi tervek szerint idén 800 ezer villanyautó gördülhet le a wolfsburgiak gyártósorairól, de ezzel még a Tesla 2021-es számait sem tudnák felülmúlni. Elon Musk cége a tavalyi évben 930 ezer autót gyártott le, és közel 940 ezer megrendelést teljesített. Ami az idei évet illeti, 2022 első negyedévében a Tesla több mint 305 ezer autót gyártott le, és a cégvezér jóslatai szerint ez a szám nagyjából másfél milliónál állhat meg az év végére. Herbert Diess, a Volkswagen vezérigazgatója maga is elmondta, hogy nem lesz egyszerű a Teslát letaszítani a trónról, de meglátásai szerint a német márka hosszabb távon versenyképesebb lehet a piacon, hiszen több szegmenseben kínálnak autókat, mint a Tesla, és a gyárak fejlesztésével a kapacitásuk is egyre nő, míg az amerikai vállalat nem fog tudni ilyen gyors ütemben fejlődni.
A „több szegmensben kínálnak autót” miért is fontos? Miután a Tesla 4 modellel lassan ott van globális eladások terén, mint a BMW, Merci, Audi trió a megszámlálhatatlanul sok modell-, motor- és karosszéria-variánsukkal? Ha innen nézzük, a németek iszonyat mennyiségű pénzt égetnek el, Musk meg jót röhög rajtuk…