A Vitara után immár az S-Cross is elérhető hibrid hajtáslánccal, viszont annyival drágább lett, hogy ahogyan arra korábban felhívtuk a figyelmet: jobban járt, aki még a turbós lágy hibridet vette, ha automata váltót áhított
A tavaly év végén debütált, az Év Magyar Autója közönségdíját is bezsebelő, valamint arra rímelve az idei újautó-eladásokat is vezető Suzuki S-Cross kapcsán tudtuk, hogy ugyanaz vár rá, mint amit esztergomi tesója, a Vitara már elszenvedett. Immár az S-Cross is csak az új, hibrid hajtáslánccal lehet automata váltós, így aki a kuplungpedál mellőzésére vágyik, az kénytelen lemondani a 130 lóerős, 235 Nm nyomatékú, lágy hibrid rendszeres 1,4-es turbómotorról, helyette pedig a Vitarából már ismert hajtásláncot kapja: 1,5 literes (a Jimnyből eredő) szívó benzinmotort, 102 lóerővel és 138 Nm nyomatékkal, valamint egy 33 lóerős, 60 Nm nyomatékú villanymotorral és 6 fokozatú robotizált váltóval. Az S-Cross korábbi, a jelenleginél jóval elérhetőbb automata váltós verzióját többször is teszteltük: az
első teszt után egy
hollandiai utazásra és a
Dacia Duster társaságában tereppályára is elvittük. A hibrid Vitara csúcsverziójának tesztje pedig
itt olvasható - ahogyan az S-Cross lágy hibridje, az új hajtáslánc is bizonyította, hogy be lehet vele menni a WLTP fogyasztás alá is.
Automata váltós már az S-Cross is csak hibridként, szívómotorral lehet
Az összkerékhajtás mindkét motorhoz, a kézi váltós lágy hibridhez és az
automata robotizált váltós hibridhez is elérhető, utóbbival még egy hajszálnyit takarékosabb is, WLTP szerint 6,06 l/100 km fogyasztású a hibrid, de csupán fronthajtással 5,45 l/100 km értékével nem tud aszkétább lenni a kézi váltósnál, ellenben lomhább: 9,5 helyett csak 12,7 másodperc alatt ér 100 km/órára, végsebessége 195 helyett csak 175 km/óra. Mindezek ellenére a zömében városban autózóknak a kuplungpedál nélküli kényelem és az elektromos mozgási képesség miatt mégis javasolható a hibrid, aminek a felára nagyon nem szerény: 2,5 millió forint. Ennyiért kaphatjuk meg a kuplungmentes kényelmet és az elektromos haladás képességét az S-Crosshoz, ami nem mellesleg tetemesen drágább, mint megjelenésekor.
Összkerékhajtással a hibrid, míg fronthajtással a kézi váltós lágy hibrid a takarékosabb a katalógusadatok szerint
Ma az S-Cross alapára tavaly november végi debütálásakor 6,09 millió forint volt, most pedig kapaszkodjon meg mindenki: ma 7,5 millió forint. Az alapverzió azonban csakis kézi váltós lehet, így a hibridhez a következő felszereltségi szintre kell lépni, a GL+ már 7,95 millió forintos, az ugyanilyen ellátmányú, fronthajtású hibrid pedig 10,45 millió forintba kerül. Míg tavaly még nem létezett S-Cross (akciós áron) 10 millió forint felett, ma az összkerékhajtású és legerősebb felszereltségű (GLX Panoráma) szint 12,24 millió forintba kerül. Ez nem csupán az új hibrid hozadéka, az új autók piacán - is - szinte általános a 20% körüli, akár azt meghaladó áremelkedés.
Ennyiért már autót is lehet venni!
De már nem sokáig!
Ez már az autógyártás zsákutcája, minek vennél gyengébb autót ami ráadásul sokkal többe kerül?
Ehhez az áremeléshez minimum 200 lóerős változatot kellene bemutatni.