Már hátul is hajthat a családi Mini. Vezettük a Clubman ALL4-t
Mini Clubman ALL4 menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összkerékhajtással is elérhető már a Mini Clubman, azaz hajthat hátul is. Így lett még jobb a különc és már egész nagy kisautó vezetési élménye.
Mini Clubman ALL4 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4253 | 1800 | 1441 | 2670 | 360-1250 |
A "sima" Clubman kapcsán is meglepett, hogy mennyire jól vezethető lett, erre dobott még rá az ALL4, ami sem külső, sem belső méreteivel nem különbözik a csak elöl hajtóktól. Nem meglepő módon az ESP jelei alapján elektronikus vezérlésű kuplungcsomag, akár a másodperc törtrésze alatt osztja hátra is a nyomatékot, az viszont meglepetés, hogy az ALL4 elektronikusan önzáró differenciálművet is kap, azaz az egy tengelyen lévő kerekek közötti nyomatékirányításra is képes. A teljes rendszer 60 kilogrammal dobta meg az autó saját tömegét, ami nem vészes.
Összkerékhajtással, azaz ALL4-ként csakis a Clubman erősebb, egységesen 2,0 literes és négyhengeres, TwinPower (azaz kettős megfúvású turbós) verziói választhatók. Benzinesként ez a - teljes nevén - Cooper S Clubmant jelenti, 192 lóerővel és 280, átmeneti túltöltéssel 300 Nm nyomatékkal. A dízel a Cooper SD Clubman, ami alapáron automata váltóval és hozzá 190 lóerővel, valamint 400 Nm nyomatékkal adott.
Az összkerékhajtás a jobb tapadás által a csak elöl hajtó verziókhoz mérten 0,2 másodperccel jobb gyorsulási értékeket ad.
A két ALL4 közül a benzines hajszálnyit fürgébb, automata váltóval 6,9, kézivel 7 másodperc alatt 100 km/órára ér, míg a dízelnek ehhez 7,2 másodperces van szüksége. Viszont a dízel a takarékosabb, nagyobb nyomatékával pedig mindenhol szédítően tol.Mini Clubman ALL4 - adatok, árak
Cooper S | Cooper SD | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/8) | automata/8 |
Hajtás | összkerékhajtás | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 192 (5000) | 190 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 280 (1250) | 400 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,0 (6,9) | 7,2 |
Végsebesség [km/h] | 225 | 222 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,9-7,0 (6,3-6,4) | 4,8-4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 159-162 (146-149) | 126-129 |
Saját tömeg [kg] | 1450 (1460) | 1465 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2030 (2055) | 2055 |
Alapár [Ft] | 8 832 000 (9 480 900) | 9 949 000 |
Jár a váltó körüli menetmódválasztó gyűrű, az automaták kormány mögötti váltófüleket is kaphatnak, természetesen itt is kérhető mindaz, ami a Clubmanhez, például head-up display vagy panorámatető, netán az egyebek mellett márkalogós kilépőfényt adó Mini Excitment csomag. Az alapárak természetesen nem szerények, a Cooper S Clubman ALL4 közel 9, a Cooper SD Clubman ALL4 közel 10 millió forintba kerül. Ennyiért viszont elég gazdag ellátmányt, valamint egy egészen használható méretű, ugyanakkor nagyon jól vezethető és immár akár havas, jeges emelkedőkön is biztos előrejutást ígérő prémiumautót kapunk. Hogy a Mini jó úton jár, azt jelzi, hogy minden idők legjobb júniusát zárta idén, első féléves 175 ezer példányos (globális) eladása a növekedési terveinek megfelelő. Itthon persze más a pálya, 76 darab autót adott el az első félévben, ami persze szintén növekedésnek számít a tavalyi évhez képest. Clubmanből tavaly ősz óta világszerte több mint 35 ezer példány fogyott, ami szintén szép eredmény ahhoz képest, hogy a márka igazából most először kínál klasszikus kompakt, bocsánat, prémium kompakt modellt.
csalfarómeó honlapkr.én kedvenc márkája. “Mindent” tud róla, fejlődéstörténetének egyetlen momentuma “sem” ismeretlen előtte. Mégsem ír most nekünk 64 sor értéktelen sz.t ide.
Mondjuk nem baj, a világ boldogabb nélküle.