Már hátul is hajthat a családi Mini. Vezettük a Clubman ALL4-t
Mini Clubman ALL4 menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Összkerékhajtással is elérhető már a Mini Clubman, azaz hajthat hátul is. Így lett még jobb a különc és már egész nagy kisautó vezetési élménye.
Még egy éve sincs a piacon az új Clubman, de máris itt az új kiadása, az ALL4, ami a képen látható Digital Blue jégkék-metál fényezéssel is bővítette a palettát
[BANNER type="1"]
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4253 | 1800 | 1441 | 2670 | 360-1250 |
Hiába összkerekes a Clubman ALL4, alapáron is 17 colos alukerekeivel terepre nem való, murvás úton is csak óvatosan érdemes vele hajtani
A "sima" Clubman kapcsán is meglepett, hogy mennyire jól vezethető lett, erre dobott még rá az ALL4, ami sem külső, sem belső méreteivel nem különbözik a csak elöl hajtóktól. Nem meglepő módon az ESP jelei alapján elektronikus vezérlésű kuplungcsomag, akár a másodperc törtrésze alatt osztja hátra is a nyomatékot, az viszont meglepetés, hogy az ALL4 elektronikusan önzáró differenciálművet is kap, azaz az egy tengelyen lévő kerekek közötti nyomatékirányításra is képes. A teljes rendszer 60 kilogrammal dobta meg az autó saját tömegét, ami nem vészes.
A megszokott műszerfal az ALL4-ban. Álló autónál semmiképp sem fogjuk kiszúrni, hogy a hátul is hajtóban ülünk
Gyárilag öt, ráadásul független hátsó támlás ülés jár a Clubmanhez, de a 40:20:40 arányú dönthetőség is elárulja, hogy a középső hely csenevész. Négy felnőttnek viszont nem csak stílusos, kényelmes is a Clubman
Összkerékhajtással, azaz ALL4-ként csakis a Clubman erősebb, egységesen 2,0 literes és négyhengeres, TwinPower (azaz kettős megfúvású turbós) verziói választhatók. Benzinesként ez a - teljes nevén - Cooper S Clubmant jelenti, 192 lóerővel és 280, átmeneti túltöltéssel 300 Nm nyomatékkal. A dízel a Cooper SD Clubman, ami alapáron automata váltóval és hozzá 190 lóerővel, valamint 400 Nm nyomatékkal adott.
Az összkerékhajtás a jobb tapadás által a csak elöl hajtó verziókhoz mérten 0,2 másodperccel jobb gyorsulási értékeket ad.
A két ALL4 közül a benzines hajszálnyit fürgébb, automata váltóval 6,9, kézivel 7 másodperc alatt 100 km/órára ér, míg a dízelnek ehhez 7,2 másodperces van szüksége. Viszont a dízel a takarékosabb, nagyobb nyomatékával pedig mindenhol szédítően tol.Csakis legalább 190 lóerős motorokkal kapható a Clubman ALL4, a fotón a benzineshez mérten harmadával nagyobb nyomatékot adó dízel
Cooper S | Cooper SD | |
Emissziós norma | Euro 6 | |
Hengerűrtartalom [cm3] | 1998 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (automata/8) | automata/8 |
Hajtás | összkerékhajtás | |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 192 (5000) | 190 (4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 280 (1250) | 400 (1750-2500) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 7,0 (6,9) | 7,2 |
Végsebesség [km/h] | 225 | 222 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,9-7,0 (6,3-6,4) | 4,8-4,9 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 159-162 (146-149) | 126-129 |
Saját tömeg [kg] | 1450 (1460) | 1465 |
Megengedett össztömeg [kg] | 2030 (2055) | 2055 |
Alapár [Ft] | 8 832 000 (9 480 900) | 9 949 000 |
Clubman-jegy a két oldalra nyíló, de csak 90 fokban kitárható hátsó ajtó, ami mögött az ALL4 esetén is 360 literes a csomagtér. Miniség a hatalmas központi kijelző, ami már nem a sebességmérő, hanem a rádió, vagy akár navigáció és a tolatókamera színes kijelzője
Jár a váltó körüli menetmódválasztó gyűrű, az automaták kormány mögötti váltófüleket is kaphatnak, természetesen itt is kérhető mindaz, ami a Clubmanhez, például head-up display vagy panorámatető, netán az egyebek mellett márkalogós kilépőfényt adó Mini Excitment csomag. Az alapárak természetesen nem szerények, a Cooper S Clubman ALL4 közel 9, a Cooper SD Clubman ALL4 közel 10 millió forintba kerül. Ennyiért viszont elég gazdag ellátmányt, valamint egy egészen használható méretű, ugyanakkor nagyon jól vezethető és immár akár havas, jeges emelkedőkön is biztos előrejutást ígérő prémiumautót kapunk. Hogy a Mini jó úton jár, azt jelzi, hogy minden idők legjobb júniusát zárta idén, első féléves 175 ezer példányos (globális) eladása a növekedési terveinek megfelelő. Itthon persze más a pálya, 76 darab autót adott el az első félévben, ami persze szintén növekedésnek számít a tavalyi évhez képest. Clubmanből tavaly ősz óta világszerte több mint 35 ezer példány fogyott, ami szintén szép eredmény ahhoz képest, hogy a márka igazából most először kínál klasszikus kompakt, bocsánat, prémium kompakt modellt.
csalfarómeó honlapkr.én kedvenc márkája. „Mindent” tud róla, fejlődéstörténetének egyetlen momentuma „sem” ismeretlen előtte. Mégsem ír most nekünk 64 sor értéktelen sz.t ide.
Mondjuk nem baj, a világ boldogabb nélküle.