Már gyártják a nyolcas Golfot
Még nem mutatták be, de a wolfsburgi szalagokról már nyolcas Golfok gördülnek le
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Október 24-én tartja hivatalos premierjét a nyolcadik generációba lépő Volkswagen Golf, ám a raktárkészletek felötlése már megkezdődött.
Újabb fejezettel bővül a Volkswagen Golf történelme, a 45 éve futó típusból a legfrissebb generáció érkezéséig már három hét sincs hátra. A Volkswagen wolfsburgi gyárában már megkezdte a nyolcadik generáció termelését, mivel a német gyártó rohamra számít, így már feltöltött raktárakkal várják az első rendeléseket. Az eredeti tervek szerint egyébként az idén szeptemberben rendezett Frankfurti Autószalonon leplezte volna le a típust a Volkswagen, ám a német gyártó inkább az elektromos autókat helyezte előtérbe az idei év egyik legnagyobb autós eseményén. A VW Golf érkezésével megnyitja az új kompaktok sorát a Volkswagen-csoport, ugyanis november 11 szintén egy igen fontos dátum lesz, hiszen ekkor érkezik az új Skoda Octavia. A modelldömping pedig jövőre is folytatódik, ugyanis jön az új SEAT Leon és az Audi A3 legújabb generációja.
Külső tekintetében sok újdonságot már nem hoz a modell október végi leleplezése, ugyanis már szinte álcázás nélkül is látható volt a típus, továbbá a nyolcas Golf a 2018-ban bemutatott hatodik generációs VW Polóval is mutat némi hasonlóságot. A Golf motorpalettáján mindenképp ott lesz az 1.5 TSI hengerlekapcsolásos funkcióval, a belépő szinthez pedig vélhetően az egyliteres TSI motor társul majd. Az európai kínálatban továbbra is maradnak a gázolajosok, a vevők az 1,6 és a 2 literes TDI motorok közül választhatnak. A hírek szerint az 1.5 TSI és a 2.0 TDI 48 voltos könnyű hibrid hajtással jön, de persze sportváltozatokról sem feledkeztek meg: a Golf GTI várhatóan 2 literes TSI motort kap 255 lóerővel, de jöhet a GTI TCR nevű variáns is 290 lóval, a csúcsváltozat pedig a Golf R lehet. A sportos Golfokkal egyetemben 2020-ban debütál a kombi karosszéria is, a tisztán elektromos Golf érkezése viszont még kérdéses, elképzelhető, hogy az elektromos modelleket ezentúl az I.D. márkanév alatt kell keresni. A Golf a mai napig hihetetlen népszerűségnek örvend, a SUV láz és a kifutó széria ellenére magabiztosan vezeti a típus az európai eladásokat, vélhetően a friss generáció is megőrzi az előkelő helyezést.