Divatos crossover a Peugeot 208 alapjain, ez a Peugeot 2008,
hossza 4,16, szélessége 1,74 méter, nem lesz gond vele a parkolás
A szabadidő-autók népszerűsödése nem állt meg, ám a szegmens kisebb autói lesznek mind kelendőbbek, az óriás SUV-k pedig egyre inkább háttérbe szorulnak. Ennek jeleként az Opel egyelőre még mindig a ma már kissé koros
Antarát kínálja, s annak friss kiadása helyett inkább vadonatúj, kisebb modellt gördített ki a
Mokkával tavaly. A szegmens kelendőségét a Nissan Juke, még a magyar piacon is 711 példányos
eredménye is jól jelzi: ha terepjárónak vennénk, a csak egy kategóriával nagyobb, mégis olcsóbb Dacia Duster, illetve az utóbbival konkuráló Nissan Qashqai előzné, de még a kisautók körében is a nyolcadik legnépszerűbb.
Praktikus városi autónak ígérkezik, de szabadidő-autónak álcázza magát
Nem titok, hogy az összkerékhajtást csak opcióként kínáló modellek zömét fronthajtással adják el, így aztán nem is meglepő, hogy a tavaly ősszel még
koncepcióként mutatott, idén tavasszal, a Genfi Autószalonon már minden bizonnyal élőben, részleteivel is látható, fotókon most kiszivárogtatott Peugeot 2008 mini-SUV kapcsán egyelőre nincs gyári információ az összkerékhajtásról. Sokkal inkább arról, hogy a szabadidő-autós crossover modell szokatlanul alacsony fogyasztási és (99 g/km értékről startoló) emissziós értékekkel jön, a 208-asból megismert 1,2 literes, háromhengeres turbómotorral és természetesen e-HDi turbódízellel, önindítóként is a generátort használó stop-start elektronikával. Pletyka persze van 4x4-es verzióról, az pedig vélhetően ugyanúgy hibrid lesz, mint a
3008 vagy az
508 RXH esetében, minden bizonnyal nem a 2,0 literes, hanem az 1,6 literes HDi motorral, valamint a hátsó kerekeket forgató villanymotorral. Utóbbin túl várható benzines csúcsverzió is, szintén 1,6 literes turbómotorral, 155 lóerővel.
Krómkeretes oldalüvegek, kecses dizájnrészletek, opcióként 17 colos felnik jellemzik az összkerékhajtást talán majd hibridként hozó 2008-ast
A 208 alapjaira épülő, nem csak karosszériájával, hasmagasságával is magasabb 2008 padlóburkolatokat, fényezetlen és ezüst színű, fémes hatású műanyagelemeket felvonultató lökhárítókat kap, fényezetlen plasztik küszöbeire, krómozott pedig ajtóira, alulra és az ablaküvegek köré is jut. A 2008 opcióként 17 colos alufelniket hord majd, gyártója szerint stílusos, praktikus és remek vezethetőségű lesz, mely tulajdonságaival nem csak az európai, hanem az ázsiai és a dél-amerikai vevőket is el kívánja kápráztatni. Piacra lépése nem sokkal a genfi debütálás után, tavasz végén, talán nyár elejére átcsúszva várható.