Már Frankfurtban ott lehet a full elektromos 3-as BMW
400 kilométeres hatótávot adhat a villanyos BMW 3-as
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Méreteinél fogva a Tesla Model 3 ellen indulna harcba, ám annál nagyobb hatótávot ígérne a tisztán elektromos BMW 3-as sorozat.
Jelenleg jóval szerteágazóbb hibridflottával rendelkezik a BMW, mint tisztán elektromossal. Az i3 egyenuralma azonban végre megtörhet a prémiumgyár palettáján, legalábbis a német Handelsblatt értesülései szerint. Szerintük a 3-as BMW-ből készülhet a következő villany-bajor, a Tesla Model 3 ellenfeleként, mi több, már a Frankfurti Autószalonon debütálhat szeptemberben. Részletekbe belemenni korai lenne, a hírben azonban már most megemlítik a 400 kilométeres tervezett hatótávot, ami jobb lenne a Model 3-hoz ígért 344 kilométernél. Persze ezen a ponton azt sem tudni, hogy valóban egy gyártáskész modell vagy csak egy koncepció tűnik fel Európa egyik legnagyobb autószalonján, de az már szinte biztos, hogy a következő generációs 3-as sorozatból készülhet. Az új 3-as generáció egyébként a mostani hírek szerint 6 centivel lesz hosszabb és 40 kilóval könnyebb elődjénél - köszönhetően az új könnyített váznak, és várható egy legalább 50 km emissziómentes hatótávú, tehát zöldrendszámra jogosult plug-in hibrid változat is.
A benzin motort lehet hívni robbanó motornak : …” Amikor a dugattyú a felső holtponttól visszaszámított 2 mm-t eléri (itt keletkezik a megfelelő levegő-benzin keverék), a gyújtógyertya elektródái között villamos szikra ugrik át. Ez a szikra meggyújtja az égéstérben összesűrített benzin-levegő keveréket, ami[i] robbanásszerűen elég[/i].
A terjeszkedő gázok óriási nyomása a dugattyút fentről lefelé löki, ezt nevezzük terjeszkedésnek (expanziónak). A dugattyú a hajtórúdon keresztül fél fordulattal elfordítja a forgattyútengelyt, amely fél fordulat gyakorlatilag a motor hasznos munkája. (A további fordulatok csak a működés járulékos veszteségeként foghatók fel.)[i] A robbanás nyomán [/i]keletkező égésterméket el kell távolítani a hengerből. Ez már a negyedik ütem alatt zajlik le…. “.
Kifejezetten belső égésű motor a diesel motor : … ” A dízelmotor tiszta levegőt szív be, és azt sűríti össze. A nagy nyomás miatt a levegő felmelegszik. Ebbe a forró levegőbe az adagolószivattyú dízelolajat fecskendez be, amely magas hőmérsékleten [i]külön gyújtóberendezés (gyertya) nélkül meggyullad, elég[/i]…” .
Egyébként a robbanás nem feltétlenül jár roncsolással (sem a fizikai, sem a kémiai fogalommeghatározásban nincs benne a roncsolás), 100 m/s terjedési sebességig gyors égésről beszélünk, felette robbanásról (1500 m/s felett már detonációról beszélünk). A belső égésű motorokban bizony ez zajlik le, de ha téged zavar hívd belső égésű motornak.
Nem találom a “robbanás” kifejezést a link alatt. Robbanásnak a magyar nyelvben olyan heves reakciót nevezünk, amely roncsolással jár. Belsőégésű motorban ez. max. a kopogásos égés, ami szétveri a hajtórudat és a blokkot, de nem a normál üzemállapot.
Pedig így van. [url]https://hu.wikipedia.org/wiki/Bels%C5%91_%C3%A9g%C3%A9s%C5%B1_motor[/url]
Nincs olyan, hogy robbanómotor. Szépen is nézne ki, ha minden munkaütemnél felrobbanna.
Robbanómotoros autókat drágábban lehet előállítani mint a vele teljesítményben azonos és kb 400-500 km es hatótávval rendelkező ugyanolyan kaszniba szerelt elektromos autókat . És ezeket a jelenlegi drága akkumulátor árak mellett tudják az elektromos autók . Mégis az elektromos autó drágább mint a robbanómotoros társa.
Miért is lehet ez ?
A válasz egyszerű : Az elektromos autóba nem kell olaj és nincsenek benne drágám javítható tervezett elavulással rendelkező alkatrészek ” egr,turbó , nagynyomású szivattyúk ,befecskendezők , stb . ” .
Szerény kalkulációim szerint egy elektromos 3as BMW simán bele fog karcolni a 20 milliós árcédulába … tekintve hogy az I3 ami 150 km es hatótávval bír és elég rondán néz ki 13 millió … BMW3 ami azért jól szokott sikerülni ” kinézetre gondolok nem megbízhatóságra és szervizigényre ” 400 km es hatótávval 4 személy szállítására alkalmasabb mint az I3 nem lehet 15 millió . Már csak azért se mert nem veszi meg senki az I3-at ekkora csekély különbséggel és biztos vagyok benne hogy nem az I3-as árát fogják csökkenteni hogy az elektromos BMW 3 beleférjen 15 millióba :DDD
Úgy tűnik a Tesla beindította a többi autógyár villanyautó projektjét (ezért nagy respect nekik). Kíváncsi leszek az árra, bár úgy hogy meglévő (robbanó motoros) platformra építik a villanyautót hátha kedvezőbb árat tudnak elérni mint a teljesen önálló i modellek esetén. Egy negyvenpárezer eurós induló árral nagyon versenyképesek lennének (bár valszeg 50ezer felett lesz jócskán)