A Bridgestone 200 garnitúrát már le is gyártott az új típusú gumiabroncsokból, amelyek 37%-ban újrahasznosított, 38%-ban pedig megújuló anyagokból készültek. Most a tesztelés következik, amelynek a során az új összetétel használhatóságát vizsgálják.
A terv az, hogy később 90%-ban fenntartható forrásból származó anyagokból próbálnak autógumit készíteni, sőt, 2050-ig elérhetőnek tartják a 100%-os arányt is.
A gumigyártás egyik régi problémája, hogy maga a gumi vulkanizálás után már nem hasznosítható újra, de úgy néz ki, hogy a gyártás más alapanyagait legalább részben már képesek újrahasznosított anyagokkal kiváltani. Így az abroncsváz készülhet újrahasznosított alapanyagú acélszövetből, és a gumi töltőanyagait, például a kormot nyerhetik magukból az elhasznált abroncsokból. A szilika és a nyers gumi egy része pedig természetes forrásból származhat, ami szintén hozzájárul a fenntarthatósághoz, ha a korábban felgyülemlett szemét eltüntetéséhez nem is.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az így készített gumiabroncsok milyen tulajdonságokkal rendelkeznek majd, különösen a korábbi fejlesztésű abroncsokhoz képest, amelyeket még csak funkcionális szempontok alapján terveztek. Ám nyilván ennek megállapítása a Bridgestone tesztjének egyik fontos célja.