Divatos városi terepjáróba csomagolták az elektromos hajtást, ami a mai trendeket nézve telitalálat, az ára viszont nem sokkal 20 millió forint alá várható
Bizonyos piacokon már előrendelhető a Volvo első teljesen elektromos modellje. A Volvo szerint több tízezren érdeklődnek a modell iránt, megrendelésből pedig már több ezerrel büszkélkedhet az elektromos XC40. A hivatalosan Volvo XC40 Recharge P8 AWD névre hallgató modell csak az első fecske, ugyanis Recharge modellek sora várható, ami a Volvo nevezéktana szerint elektromos vagy külső forrásból tölthető típusokat jelöl. A gyártó szerint most villanymotorral (is) szerelt típusokat igényelnek a vásárlók, ezért az évtized közepén csak elektromos vagy plug-in hibrid modellekkel kalkulál a Volvo.
A Volvo tavalyi eladásainak 20%-át már a hibridek tették ki, ez számokban kifejezve 46 ezer példány, 2025-re 50-50%-os hibrid/tisztán elektromos arányt várnak
A kínálat legkisebb SUV-ja két villanymotor kap, a teljesítmény 402 lóerő, a nyomaték 487 Nm, a százat pedig 4,7 másodperc alatt éri el a kis Volvo. A 78 kWh-ás akkumulátorokkal 400 kilométer lehet a hatótáv WLTP ciklus szerint mérve, a 80%-os töltöttségi szinthez 40 perc is elegendő, ha rendelkezésre áll 150 kW-os gyorstöltő. Az infotainment rendszeren - elsőként a Volvók között - a Google Android rendszere fut, illetve itt is elérhető lesz a Volvo On Call alkalmazás, ami a naptárunkat használva programjainkra is emlékeztet.
Csomagtartóból előre is jutott, a 402 lovas verzió a két villanymotornak hála összkerékhajtású, később olcsóbb/gyengébb verzió érkezése is lehetséges
A korai megrendelőknek egy kicsit még türelmesnek kell lenniük, mivel még a gyártás sem kezdődött el, a Volvo ígérete szerint a kiszállítások idén mindenképpen elkezdődnek. Hivatalos árakat még nem közölt a Volvo, a foglalásokat 1000 dollár befizetése után fogadja a Volvo, ami persze visszajár, ha meggondolnánk magunkat. Az Egyesült Államokban 60 ezer dollár 18 millió forint) köré várják az alapárat.
Ezer dollár ellenében több ezren foglalták le a kis Volvót, pedig a gyártás még el sem kezdődött
Elektromos furgon. Hátsó üléseket kidobálod, még jó is valamire 🙂 Igaz, ennyi pénzért rendes haszonjárművek is kaphatók! 🙂
Az az első táskatartó „büntet”…
Most tényleg ez kell majd 20 milláért?
Mindenki hülye, csak én vagyok helikopter! 🙂