A BYD ATTO 3-ból 721-et regisztráltak Svédországban július hónapban
A skandináv országok már jó pár éve élen járnak a villanyautók elterjesztésében, ezt mutatja az is, hogy néhány északi országban már több elektromos hajtású autó fogy, mint belsőégésű. Korábban a Tesla monopol helyzetben volt, de a kínai gyártók piacra lépésével nem várt konkurenciát kapott Elon Musk cége.
Csak az ötödik legtöbb villanyautót adja el a Tesla Svédországban
A Kínában hatalmas piaci részesedéssel rendelkező BYD úgy tűnik, lassan Európa útjain is megszokott lesz, de a svédeknél mindenképp. Júliusban ugyanis a BYD ATTO 3 bizonyult a legnépszerűbb modellnek a komplett svéd piacon villanyautók között, de az abszolút listán is csak a Volvo XC60 tudta megelőzni. A skandináv országban 6785 elektromos autót regisztráltak a múlt hónapban, ebből 724 az említett ATTO 3-as volt. A svédeknél szintén népszerű választásnak számít a Volkswagen ID.4, a BMW i4, a Skoda Enyaq, de még a Tesla Model Y is befért a legjobb ötbe a júliusi eladásokat figyelembe véve.
Hiába terjeszkednek a villanyautók sosem látott mértékben a svéd piacon is, még mindig az XC60 vezeti a modellek rangsorát
Hiába az ATTO 3 előretörése, még mindig a Volkswagen értékesíti a legtöbb villanyautót az országban. Összesen 1133 elektromos Volkswagent regisztráltak júliusban a svédeknél, csupán a német márka után jön a BYD a maga 843 járművével. A képzeletbeli dobogó alsó fokára a Kia fért fel kicsivel több mint 600 értékesített autóval. Ebben az összevetésben a Tesla csupán az ötödik, míg a helyi kötődésű Volvo csak a tizedik.
Ez valami nagyon speciális helyzetben történhetett (most töltik fel a tesztautó-flottát?), mert eddig ÖSSZESEN 700 autót adott el a BYD Svédországban, amivel egy statisztikailag irreleváns 29. helyre „katapultálta” magát, a 30. Suzuki elé de a Lynk and co mögé.
„még mindig a Volkswagen értékesíti a legtöbb villanyautót az országban.”
Ez is meglep, mert a Tesla Y előnye június végén kb behozhatatlan volt.
Ami durván meredek, az egykori pártlimó Honqi lelépte a Jaguárt, de sokat elárul hogy a Lamborghini (!!!) is 🙁
Pont most nyilatkozott a Jaguar vezére hogy elXurták elBaxták mert a Jaguart eredetileg is a luxus szegmensbe kellett volna fejleszteni indítani ahova való nem a xaros prémiumba ahol a trágya németek után a japán meg koreai meg a most meg a kínaiak vernek oda nekik a volvotól tanult karosszériaépítési technikából tanulva.
Áshatja a saját sírját az európai autóipar mert a kínai minőségben ugyanott, árban meg aláver szépen lassan.
Mint az elektronikai iparból tanulva lopva ahogy a mobiltelóknál is odavert Kína itt is az lehet, hamar.
A Jaguar vezetője rengeteg marhaságit beszél és még többet csinál.
A fölfelé pozicionáláshoz magasabb szintű modellek is kellenek. Volt egy teljes körű prémium palettájuk (prémiumközép és nagy limuzin és SUV) két nem túl sikeres luxustermékkel (XK, XJ), amivel nyugodtan ringbe szállhattak volna a német /japán/svéd prémiumgyártókkal.
Persze a brexit nem segítette őket (bár az ebből eredő árfolyamromlás igen), de egy versenyképes árazással szerintem lehetett volna bővíteni az eladásokat.
Az a baj hogy pont a luxustermékeket vezették ki. Úgy nem lehet „fölfelé” pozícionálni hogy még meg is irtják a luxusváltozatokat.
A mostani januári árajánlatok alapján úgy tűnik, a Jaguar inkább csak szeretné drágábban eladni ugyanazt. Viszont az európai prémiumpiac nagyon kompetitív, ez nem fog menni. Csökkenő eladásoknál pedig nem lesz pénzük új modelleket fejleszteni.