Éles vonalakkal, alapáron is sportosságot sugárzóan érkezik a harmadik generációs Peugeot 308. Jó vezethetőséget és kedvező fogyasztást ígér. A Peugeot még mindig hangoztatja, hogy van élet a SUV szegmensen túl is, bár az eladások felét náluk is a 3008/5008 páros adja
Míg 2007-ben a 307-es erősen modernizált változataként, de alapvetően annak alapjain érkezett az első 308-as, első ízben deklaráltan a prémiumvilág felé kacsintva, a 2013-ban bemutatott és a 2014-es Év Autója díjat is elnyert második generáció már az EMP2 platformra épült és szakított a korábbi kissé egyterűs jelleggel, hagyományos kompakt lett. Az idén kihozott harmadik generáció is ezt a vonalat viszi tovább, még mindig az EMP2 platformon, de annak már V3-as verzióján, ami azért azt jelenti, hogy az alapok fele is nagyjából új.
Elöl-hátul LED lámpákat hord,a hátul látható olív zöld felármentesen kérhető
A külföldön már vezetett újdonságról korábbi
menetpróbánk által már rengeteg infót elmondtunk, a legfontosabb talán az, hogy ezen debütál a márka új logója, továbbá ez lesz a Peugeot első modellje, ami
teljes szabadságot hirdet a hajtásláncok választhatósága kapcsán.
Már a kezdetekkor is rendelhető lesz kétféle (180 és 225 lóerős) plug-in hybrid változat a kétféle (110 és 130 lóerős) 1.2 Puretech benzines és az 1.5 BlueHDi (130 LE) turbódízel mellett, a váltók a belső égésű motorosoknál alapból 6 fokozatú kézi egységek, opcióként 8 fokozatú automaták, a plug-in hybrid pedig alapból utóbbit kapja egy 110 lóerős villanymotorral együtt. 2023-ban teljesen elektromos verzió is érkezik, most pedig úgy néz ki, hogy bár az előrendelhetőség gyakorlatilag elindult, az első ügyfél- és tesztautók egyaránt csak március környékén futnak majd be az országba. Jövő év végén az 1,2-es Puretech motorok lágy hibrid rendszert kapnak majd fogyasztásuk tovább apasztása érdekében.
A már-már megszokott i-Cockpit legújabb kiadása, friss, immár fűtést is kínáló kormánykerékkel, a középkonzoli kijelző alatt pedig egy programozható − i-Toggle − gombsorral
A tengelytáv 5,5 centivel nőtt, így a hosszanti helykínálat is gyarapodott, ülésekből akár AGR tanúsítványosak is elérhetők, a jobb verziók, mint a képen láthat GT line ilyet kap
A végleges ár kapcsán - a forint árfolyam labilitása miatt - továbbra sincs pontos információ, a 7 millió forint alatti alapmodell helyett már inkább 7 millió forint környéki alapárat említ csak a forgalmazó, ez az egyik fő konkurens Volkswagen Golfhoz, meg persze ahhoz is még mindig kedvező, hogy a hazai alapverzió nem is az alap, hanem a második, Active Pack szint lesz. A Peugeot azon hagyománya is folytatódik, hogy az autó egyik kommunikációs színe, az amúgy nagyon szép olív zöld felármentesen választható lesz az elődjénél 11 centivel hosszabb, 2 centivel alacsonyabb és 5,5 centivel nagyobb tengelytávolságú, valóban sokkal vonzóbb, 4,37 méter hosszú ötajtóshoz, amit már a jövő év első felében kiegészít a 4,64 méter hosszú kombi, ami a jelenlegi hazai piaci adatok szerint (azaz a flottatúlsúly) miatt az eladások felét adhatja majd, 548 literes alapméretű csomagterével családi autónak is remeknek ígérkezik persze.
A műszerblokk természetesen változtatható képű, a központi kijelző a korábbinál gyorsabb, személyre szabhatóbb, okostelefonos menürendszert ígér
A teljesen új 308-as bár továbbviszi az immár teljesen digitális és változtatható képű i-Cockpit műszerfalat, de a személyre szabhatóságot leginkább az emeli új szintre, hogy a középkonzolra i-Toggle nevű programozható gombok kerültek. Az infotainment is teljesen új, csempés dizájnjával és menürendszerével az okostelefonok világát idézi, természetesen az online kapcsolat és a telefonok vezeték nélküli csatlakoztathatósága, valamint tölthetősége sem hiányzik. A komfort kapcsán AGR ülések, Focal hifi is említhető, alapáron járnak a mindössze 7 centiméter magas, LED-es fényszórók, a sofőrsegédek csokrát Drive Assist 2.0 elnevezés alatt adják, az új 308 a távolságtartós tempomaton túl már akár félautomata sávváltásra, a sebességhatárokhoz igazodásra és a kanyarok előtti automatikus fékezésre is képes lehet már, e-call vészhívórendszere pedig az ülések foglaltságáról és még pontosabb elhelyezkedéséről is információt ad egy esetleges baleset esetén. Többször lesz hasznos, hogy a tolatókamera jobb felbontással és fényerővel dolgozik, a hátsó optika mosót kapott, a 360 fokos felülnézeti képet pedig immár 4 kamerával, valódi képet adva rakja össze a rendszer.
A kombi 350 ezer forintos felárral, már április magasságában befut a piacra, a hazai eladások nagyjából felét adja majd
Bár a modellnév most sem változott, hiszen a Peugeot 2008 óta nem újraszámozza, hanem továbbviszi meglévő elnevezéseit, a harmadik generációs 308 üdítően új, ráadásul ismét benne van az
Év Autója döntős listájában, és kombi (SW) változatával indul az Év Magyar Autója üzleti autók kategóriájában is, hiszen valóban egy elég kellemes cégautónak ígérkezik. Hazai vezetésére jövő évig várnunk kell, de a külföldi menetpróba
ide kattintva olvasható.
Az új 308 az első modell, amire felkerül a márka új emblémája, utána a most futó szériák is megkapják majd
Diesellel nem nagyon érdemes venni, mégpedig egy ok miatt: AdBlue tartály. Nálam 4 évet sem bírt ki, garanciában „csak” 45e forintba került a cseréje, 75ekm környékén történt a művelet most ősszel, szerencsére hamar kaptam időpontot és 2-3 óra alatt megvan a művelet.
Magáról az adblueról: soha nem hagytam kifogyni, soha nem hagytam benne túl sokáig rohadni, mindig friss anyag került bele, megbízható helyről vásárolva, mégis kijött a „környezetvédelmi hiba” meg a check engine, miután bekrepált a szivattyú (1100km-t lehet ilyenkor menni, utána letiltja a motorindítást, ha kiütőd, akkor persze újrakezdi, de eléggé idegesítő módon jelzi, hogy baj van)
Kollégámnak egy évvel idősebb a 308SW-je, nála már nem játszott a garancia (import autó volt), neki ki kellett fizetnie a teljes összeget a cseréért, 400párezer forintot. Nem volt őszinte a mosolya.
Mind ilyen (még nem, vagy már cserélték), aki nem hiszi, járjon utána.
Na ja. A megbízható helyről beszerzett AdBlue-ról annyit, hogy megnézettük egy laborkísérletben 6 neves forgalmazó, köztük a legnagyobb kúthálózat adalékait, sajnos 3 nem felelt meg, ebből kettőben nem volt jól beállítva a koncentráció, a harmadik szennyezett volt. Kamionoknál ez nem gond, mert nagyobb keresztmetszetű a rendszer, de személyautónál pont elég, hogy tönkretegye a szivattyút vagy valamelyik érzékelőt. Tanulság nincs, talán annyi, hogy nem mindig az autó / gyártó a hibás! Esetleg gyárit kell venni, az biztos jó drága, de legalább a garanciális ügyintézéskor lehet lobogtani a számlákat. A jó hír, hogy ráállt már erre a kisipar is, tudják javítani külön a szivattyút és az elektronikát, így olcsóbban megúszható a javítás.
Amikor megvettem az autót, direkt írtam egy levelet a MolLub-nak, mi a helyzet az általuk forgalmazott folyadékkal, jó lesz az nekem vagy vegyem a „gyárit” (PSA nem gyárt saját magának, hanem gyártat ugyanúgy, mint mindenki más)
Mivel az adott ISO szerint megfelel a minőség, ezért elvileg jónak kell(ene) lennie minden sarzsnak, amit csomagolnak, erre találták ki a minőségbiztosítást.
A mért eredmények alapján nálatok tömény vagy híg volt az karbamid-oldat? Arra gyanakszom, hogy tömény, mivel a rendszer nem teljesen zárt, ezért idővel a folyadék elpárolog és annyira tömény lehet, hogy egyszerűen beindul a kristályosodás, ezek a mikrokristályok tömhetik el a szivattyút (nálam konkrétan olyan vákuum volt a tartályban, hogy nem bírtam lecsavarni a kupakot)