A Brabus az elsők között van az elektromos autók tuningolása terén
Az elektromos autózás alapjaiban változtatja meg a járműipart, aminek több, elsőre kevésbé egyértelmű következménye is van. Például, hogy mi lesz a tuningcégek szerepe az akkumulátoros kocsik világában. Az eladási számokat tekintve a műhelyeknek nincs túl nagy szerepük a globális felmelegedésben, ettől viszont még ők is áttérhetnek az alternatív meghajtásokra, főleg akkor, ha már nem marad sok belsőégésű motoros autó, amin lehetne dolgozni. A Brabus sem utasítja el a környezetbarát autózás gondolatát, tavaly bemutattak már egy smart EQ-alapú tanulmányautót, most pedig a Mercedes-Benz első elektromos autóját vették kezelésbe. Bár egyelőre még ez is koncepció, a márkánál már lehet érdeklődni az átalakító csomaggal kapcsolatban, így valószínűleg megvalósul az elektromos Brabus.
Később bővül a dizájncsomag, egyelőre nagy felniket, egyedi fényezést és hátsó szárnyat tartalmaz
Eget rengető változásokra azért ne számítsunk, az elektromos motor teljesítményét az E-PowerXtra nevű csomaggal 400-ról 415 lóerőre növelték, a forgatónyomaték pedig 760 helyett 830 Nm lett. A Brabus szerint ez sokkal jobb vezetési élményt biztosít, de a gyorsulás nem javult sokat, 5,1 mp-ről 4,9-re csökkent 0 és 100 km/h között - persze azt sem szabad elfelejteni, hogy az EQC egy elég nehéz autó a maga 2 és fél tonnájával. A végsebesség változatlan, továbbra is 180 km/h-ra korlátozott. A kevesebb alkatrész miatt nyilván kevesebb tuningolnivaló akad az elektromos autók hajtásláncában, de valahol el kell kezdeni, a Brabus pedig az elsők között kezdett villanymotoros kocsikkal is foglalkozni.
Ízléses árnyalatokat és finom anyagokat kapott az utastér
Optikai tuning terén persze könnyeb dolguk van a németeknek, hiszen ebben már sokéves tapasztalatuk van. Ennek ellenére a külső átalakítás még nem végleges, egyelőre csak 20 vagy 21 colos felnikből, vonalakkal dekorált matt fekete festésből és egy hátsó légterelőből áll a csomag, később azonban további aerodinamikai elemek is elérhetők lesznek. A belteret viszont már felszerelték a Brabus saját, finom bőrborításával, az ülések egy diszkrét sötétkék árnyalatot kaptak, aminek narancs, illetve rézszínű betétek adnak kontrasztot a középkonzolon és a szellőzőnyílásokon. A küszöbléc Brabus felirattal világít, valamint a menetpedált és a fékpedált is a márka logójával látták el, csakúgy, mint a zárszerkezet ajtókra szerelt kis gombjait. Kíváncsian várjuk, hova fejlődik majd a jövőben az elektromos autók tuningolása, a Brabus mindenesetre már korán elkezdte a munkát.
A német precizitás az elektromos autók tuningolására is vonatkozik