Nem csak utasterét illetően, hanem meghajtásban is számos változatot kínál a Multivan
Nagy a mozgolódás a Volkswagennél haszonjárművek terén. Nemrég mutatkozott be a legendás Bulli 21. századi, újjászületett változata, az
ID. Buzz, de a hagyományosabb formavilágú Multivan is tavaly lépett új generációjába. Akkor benzines és konnektoros hibrid meghajtással debütált a T7 kódú kisbusz, most viszont egy dízel erőforrás is megjelent a palettán. Ez újabb bizonyíték arra is, hogy bár hosszabb távon - sok más autógyártóhóz hasonlóan - a Volkswagen is felhagy a belső égésű motorok gyártásával, a jelenlegi infrastruktúra ezt még nem teszi lehetővé, és bizony van még értelme gázolajas motorokkal is foglalkozni.
A Multivan egyelőre egyféle TDI blokkal rendelhető, egy kétliteres, közvetlen befecskendezéses négyhengeressel. 1600 és 2750 fordulat/perc tartományban érhető el a maximális, 360 Nm-es forgatónyomaték, lóerőből 150-et szolgáltat a sofőr talpa alá. Természetesen a TDI is elsőkerék-hajtású, csakúgy, mint a
már tesztelt benzines vagy a hibrid változat, és azokhoz hasonlóan itt is alapfelszereltség a duplakuplungos automata (DSG) sebességváltó, sőt, még a LED-es főfényszórók is.
A dízelhez is alapáron jár a DSG váltó
A Volkswagen mindent bevet, hogy - dízel léte ellenére - környezetbarát legyen az erőforrás - vagy azért, mert nem tehet mást a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt, vagy mert meg kell mutatnia, hogy ez a VW dízel már nem az a "botrányos" VW dízel. Akárhogy is, a lényeg, hogy nem fukarkodtak az SCR katalitikus átalakítóval, rögtön kettőt pakoltak az erőforráshoz, sőt: AdBlue-ból is dupla mennyiség befecskendezését tették lehetővé (vagy kötelezővé). Mindennek meg is van az eredménye, a fogyasztás 5,5 liter alatt alakul 100 km-en, a széndioxid-kibocsátás értéke pedig 140 g/km. Jól jön még az alapvetően szögletes forma relatív aerodinamikussága, a légellenállási együttható értéke 0,30. Az Euro-6D szabványnak is megfelelő erőforrás persze nem a fenti adatokat produkálja majd, ha maximálisan le van terhelve, ami több mint 800 kg-nyi csomagot a fedélzeten, vagy 2 tonnás vontatható tömeget jelent. Ha viszont ezt nem használjuk ki, üresen az alacsony fogyasztás mellett a hatalmas hatótáv szól a Multivan mellett, az opcionálisan nagyobb üzemanyag-tartállyal akár 1000 km is megtehető. Mindehhez öt, hat vagy hét ülés, fejlett infotainment-rendszer, illetve vezetéssegítő extrák is járhatnak. A Multivan TDI alapára itthon bruttó 15.825.850 Ft.