Minden fontos részlet megvan az Enyaq Coupé RS iV-ről, csak a csapott far nincs: már ilyen is akad a csehek kínálatában
Két villanymotorral és 220 kilowattos, azaz közel 300 lóerős teljesítménnyel bővül a csehek népszerű elektromos modelljének számító Enyaq iV kínálata a kupéváltozat már ismert RS verzióját adaptálva. Az összkerékmeghajtással érkező modell a kínálat legtetejére érkezik, ez lesz a villany-SUV csúcsváltozata, egyben a kupéval együtt a csehek valaha volt legerősebb sorozatgyártott autója. A 82 kWh kapacitású akkucsomaggal és a 0,265-ös alaktényezővel akár 500 kilométer feletti hatótávolságra is képes lehet egyetlen töltéssel a WLTP mérési ciklus szerint.
A világító hűtőrács és a hatalmas felnik jól állnak ezzel a fenékkel is
Kívül a fekete részletek uralkodnak a hűtőrács és az ablakok keretein, de a tükörházak, a feliratok és a diffúzor is ezt a színt kapták. Alapáras a 131 LED fényforrással világító Crystal Face hűtőrács és a Mátrix-LED fényszórók, valamint a teljesen LED-es hátsó lámpatestek is. Mindezt 20 vagy 21 colos felnik és látványosan elhelyezett RS plakettek egészítik ki.
A műszerfalon és a beltér egyéb részein is megjelennek a sportos részletek
A különleges sportülések mellé remek térérzet is jár
A beltér is sportos dizájnt kap a karbonhatású dekorokkal és az alumínium pedálborításokkal, az extra hangulatvilágítással és a fekete, Suedia mikroszálas kárpitokkal, amelyeket a bőrhatású műszerfalhoz hasonlóan kontrasztos neonzöld varrás díszít. Felárért azonban ettől eltérő színösszeállításban is kérhetőek a vagány és kényelmes sportülések, a kontrasztos varrás és a remek tartás ekkor is megmarad. A praktikum és kényelem nevében alapáras az 585 literes csomagtartó elektromos nyitása és a vezeték nélküli telefontöltő is, ahogy az ülésfűtés és a szintén fűtött bőrkormány sem marad le a listáról. Ugyanide tartozik a tágas térérzet is, ami már majdhogynem feleslegesnek hat mindössze öt főre.
Hátulról látszik igazán a különbség
Ám mivel ez egy sportos modell, a teljesítményadatokat is érdemes megnézni, korrekt számokat hoztak ugyanis ki a csehek a Volkswagen-csoport MEB platformjából. A 299 lóerőhöz állandóan elérhető 460 newtonméteres nyomaték tartozik, így a 0-100 gyorsulást mindösszesen 6,5 másodperc alatt tudja le ez az Enyaq. Az RS csomaghoz alapáras sportfutóművel az autó még feszesebb és precízebben irányítható lesz, ám még mindig megvan a kényelmes suhanás érzete, amit egy villanyautótól elvárunk. Mindezek mellé, ha mégsem lenne elég az akár 500 kilométeres hatótáv, akkor a 135 kilowattos villámtöltéssel mindösszesen 36 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra az autó egy erre alkalmas villámtöltőn. Ehhez a Škoda nem csak otthoni töltőmegoldások sorát biztosítja, hanem egy Powerpass töltőkártyát is, ami Európa-szerte használható.
Ez a típus a Škoda eddigi legtágasabb és legerősebb autója egyben, lényegében a csehek csúcsmodellje