Már csak Toyota modellek népszerűbbek a Tesla Model Y-nál

Csak a Toyota tudta megelőzni a Teslát a legnépszerűbb modellek versenyében

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Tavaly a dobogó első két fokát is megszerezte a Toyota a legnépszerűbb modell versenyében, a harmadik helyen viszont egy Tesla végzett. A Top tízben további három Toyota kapott helyet, többek között egy Ford és egy Honda mellett.

Kevesebb autó fogyott a tavalyi évben mint 2021-ben, legalábbis ez derül ki a JATO Dynamics elemzéséből. Globálisan az elmúlt esztendőben 79.4 millió járművet értékesítettek, ami két százalékos csökkenést jelent a 2021-es 80.7 millió egységhez képest. Ezt a csökkenést ráadásul úgy produkálta a piac, hogy a fejlődő országokban 24 százalékkal nőttek az eladások, ellenben Észak-Amerikában, Kínában és Európában jelentősen csökkentek. Utóbbi esetében az ukrán háború egyértelműen kimutatható csökkenést hozott, hiszen az orosz piac 59 százalékot esett vissza, amely nagyjából csaknem 1 millió járművet jelent. A nyugati márkák kivonulása után a kínaiak igyekezték betölteni az űrt, nem véletlenül, hiszen Oroszország a 21. legjelentősebb piacnak tekinthető globálisan. Ezzel szemben a tavalyi évben a világ legnépesebb országává előlépő Indiában rekordot jelentő, 4.37 millió jármű fogyott, amivel Japánt megelőzve világszinten a harmadik legjelentősebb piaccá léptek elő. A hatalmas népességszám viszont a számokon is meglátszik: minden 1000 emberre mindössze 3.1 autó jut, ez pedig a huszonötös mezőnyben a legalacsonyabb szám.
Hirdetés
Jelentős változás történt az elektromos autók piacán is. A BEV (battery electric vehicles - akkumulátoros elektromos autók) modellekből 2022-ben 66 százalékkal több fogyott mint az azt megelőző évben. Ez a gyakorlatban annyit tesz, hogy tavaly 7.37 millió ilyen jármű fogyott, míg 2021-ben csupán 2.9 millió. Ez a teljes piaci részesedés 9.3 százaléka szemben a korábbi 5.5-tel, ha pedig csak az európai piacot nézzük, akkor az eladások 12.2 százaléka volt BEV modell, ami Kína után a második legtöbb.
Hirdetés
A legnépszerűbb modellek tekintetében továbbra is a Toyota a csúcstartó. A legkelendőbb modell a tavalyi évben a RAV4 volt, szorosan mögötte a Corolla szedán változata. A dobogó alsó fokára felfért a Tesla is a Model Y-nal, a legjobb tízbe pedig még egy Musk-féle villanyautó, a Model 3 is bekerült, igaz csak a tizedik helyen. A Toyoták közül népszerűnek bizonyult még a Camry, a Hilux, valamint a Corolla Cross is. A Ford, a Honda és a Nissan is adott egy-egy modellt a legnépszerűbben közé, legalábbis ami a személygépjárműveket illeti.
Modell neve eladott darabszám (ezer darab) 2021-hez képest
1. Toyota RAV4 1016 -10%
2. Toyota Corolla szedán 992 -10%
3. Tesla Model Y 747 +91%
4. Honda CR-V 733 -18%
5. Toyota Camry 673 -1%
6. Toyota Hilux 632 +13%
7. Nissan Sentra 566 -18%
8. Toyota Corolla Cross 530 +221%
9. Ford F-150 525 -5%
10. Tesla Model 3 482 -3%
Hirdetés

Ahogyan a fenti lista alapján egyértelmű, úgy a számok is alátámasztják, továbbra is tombol a SUV-mánia. Tavaly összesen 32.8 millió városi terepjárót adtak el, ami 2.3 százalékos növekedés a 2021-es 39.7 százalékhoz képest. Régiókra lebontva Észak-Amerika vezet, utána jön csak Európa, de természetesen Kína is ott van a legnagyobb SUV fogyasztók között.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.05.13. at 22:31
    Permalink

    Szerintem az eddigi gyakorlat alapján nyugodtan egybe lehetne mosni a Corolla szedán és a Corolla Cross számait, a “Corolla” típusnév a lényeg, mindegy, milyen “toldalék” követi. Az Európa-felsz*pók remélem, látják, hogy jórészt olyan autók vannak a Top 10-ben, amik errefelé nem sok vizet zavarnak, aztán valahogy mégis odaértek… 😀 Érthetetlen, hogy a VW-nél nem játszották meg a “Golf Cross” kártyát, sőt, ehelyett a Golf teljes megszűnéséről pletykálnak… Németek, na 😀

Vélemény, hozzászólás?