A négyhengeres motorokkal kicsit mellélőtt a Porsche, de azért szép karriert futottak be a 718-asok
Könnyes búcsút kell venni a Porsche 718-as modellsorozattól: a sportautópáros már nem rendelhető Európában. Eddig is tudtuk, hogy hamarosan érkezik az új generáció, ami villanyhajtást kap, de mint ahogy a Macan esetében, itt is lehetett volna egyszerre árulni mindkét generációt. A 718-asnál erre már nem lesz lehetőség, de csak Európában: a hirtelen búcsú oka az EU kiberbiztonsági követelményei, amelyek idén júliusban lépnek hatályba.
A Cayman GT4 RS még rendelhető marad, már ha a Porsche ad rá allokációt
Igen, már az autóknak is kiberbiztonságosnak kell lenniük, nehogy esetleg zombiautókká váljanak, mint a Halálos iramban 8 című filmben - vagy inkább valami életszerűbb okból kifolyólag, például hogy az autó által rólunk tárolt adatok ne kerülhessenek illetéktelenek kezébe. Ez nem egy egyszerű szoftverfrissítés kérdése: a Motor1.com kérdésére a Porsche szóvivője, Oliver Hilger megerősítette, hogy a két modellre Európában már nem vesznek fel megrendelést, az új szabályozásnak való megfeleltetésük egy vadonatúj modell fejlesztési költségének felét tenné ki a vállalatnál. Az elektronikai rendszerük már nem mai darab, hiszen a kifutó 718-asok 2016-ban mutatkoztak be.
A csúcs-Boxster is a kínálatban marad, de ahhoz sem olyan könnyű hozzájutni
Ha valaki még a benzines 718-asokból szeretne vásárolni, két lehetősége van: minél gyorsabban érdeklődni a márkakereskedésnél, maradt-e még készleten, mert azokat júliusig még el lehet adni. A másik opció, hogy a Cayman GT4 RS-re vagy a Boxster RS Spyderre adunk le megrendelést, mert azok limitált szériája mentességet kap a kiberbiztonsági előírások alól - bár épp a ritkaságuk miatt azokra szintén nem könnyű allokációt szerezni. 2025-ben egyébként a tervek szerint már elérhető lesz a 718-asok következő generációja kizárólag elektromos meghajtással, tehát azt is meg lehet várni, ha elfogadható a villanymotor.
Ez az eddigi leghülyébb szöveg. Másnak nem jelent gondot 5-10 éves autókat tovább gyártani.
Szánalmas hogy az EU-ra próbálja kenni a Porsche a vevők lehúzását, pedig csak arról van szó hogy nem akarják ennyire olcsón adni ha a vevők sokkal több pénzt is kiadnak érte…