Már csak a Chevy nem mutatta meg a magáét

Új Dodge, Ford és Toyota NASCAR versenyautók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A Dodge után a Ford és a Toyota is leleplezte 2013-as NASCAR-autóját, a versenygépek ennyire tán még sosem hasonlítottak az utcaiakra.


Miközben február óta gőzerővel dúl a szezon, a Dodge még március vége felé megmutatta a következő NASCAR-versenyautójának héját, a Ford és a Toyota viszont csak a minap leplezte le a 2013-as Fusion (vagy ha úgy tetszik, Mondeo) és Camry szörnyetegeket. A Chargerrel közös vonásuk, hogy - legalábbis frontrészükkel - ennyire tán még sosem hasonlítottak az utcai bázismodellekre, azaz jobban megfelelnek a Stock Car terminológiának, s közelítik a nálunk ismerős túraautós lényeget: elhitetni a nézők millióival, hogy a (jellemzően ovál)pályán olyan kocsik száguldoznak, mint amilyennek apa vagy anya furikázik a hétköznapokban.
Hirdetés
Aki egyelőre adós új autójának premierével, az a Chevrolet - a nálunk a WTCC-ben uralkodó csokornyakkendősök az Államokban az Impala helyett az új SS limuzinból építenek versenygépet.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

2 thoughts on “Már csak a Chevy nem mutatta meg a magáét

  • 2017.10.30. at 22:36
    Permalink

    Annyit hozzáfűznék, hogy az idézem: „Chargerek közt: ilyen negatív kerékdőlést mifelénk nem igen látni”-c. képaláírásban, az nem negatív, hanem pozitív kerékdőlés, mivel a kerék kifelé dől.
    Negatív kerékdőlésnél befelé a karosszéria irányába dől a kerék.
    Nascar sorozatban alkalmazzák ezt, mivel csak balra kanyarodnak bal kerék pozitív kerékdőlésű, a jobbos pedig enyhén negatívos, mivel így stabilabb az autó, nagy sebességű döntött kanyarban a futóműgeometria annyira megváltozik, hogy bal oldalon ilyen extrém kerékdőlésnél is a gumi közepét koptatja el.

Vélemény, hozzászólás?