Már Budapesten is vehetsz Bentley-t

Nem is gondolnád, mekkora szükség volt itthon az első Bentley kereskedésre

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig egy maroknyi ember vehet itthon évente Bentley-t, de ők meg is veszik. A budapesti Bentley szalonmegnyitón jártunk, ahol elsőként láthattuk az új Continental kabriót is.


Miért volt szükség itthon Bentley szalonra? - Nem csak neked, nekünk is ez volt az első gondolatunk, amikor tavaly a Porsche Inter Auto bejelentette, hogy megépül az első hivatalos hazai Bentley kereskedés. Akiknek rémlik, hogy a '90-es években is volt hazai képviselet, ők nem tévednek, ám értékesítési joguk nekik sem volt. Egészen mostanáig csak úgy lehetett itthon új Bentley-hez kerülni, ha külföldön, legközelebb Bécsben rendelték meg a vásárlók, ebben persze a Porsche Inter Auto eddig is segített az ügyfeleknek, ám mostantól erre nincs szükség.

A Porsche Centrum Budapest kiegészítéseként épült 180 négyzetméteres bemutatóteremben mostantól összekonfigurálható és megrendelhető az álom Bentley.


Érdekes kérdés, hogy hányan vesznek mégis itthon 100 millió környéki árcédulával ellátott luxusautót. Egészen könnyen behatárolható, ugyanis évente 15-en, legalábbis ennyi a minimum és a maximum darabszáma a hazai Bentley kereskedésnek, amit évente el kell, és el lehet adniuk. Az érdeklődést és a kereskedés létjogosultságát elég jól behatárolja az a tény, hogy az idei darabszám már a kereskedés megépülése előtt elkelt, a 2019-re tervezett 15 darab felére pedig már megvan a szerződés. Az értékesítés így nagyjából úgy néz ki, hogy

minden ügyfélre jut majdnem egy hónap, vagyis kényelmesen összeválogathatják maguknak a megfelelő darabot.

Egyébként 3-6 hónap alatt képesek is leszállítani a kész modellt, melyet kézzel szereltek össze Crewe-ban, az Egyesült Királyságban.
A környező országokban már évek óta működik Bentley kereskedés, Belgrád, Bukarest, Bécs után pedig Budapest igazán hiánypótló lesz. Főleg, amikor csatlakozik a szervizhálózathoz is, mely 2019-ben meg is fog történni a tervek szerint. Ez nem csak a hazai ügyfélkör számára jó, ugyanis bár Romániának is van saját képviselete, Erdélyből jobban megéri inkább Budapestet megcélozni úti célként. A hazai vásárlók zöme az új Continental kupét, vagy a Bentaygát választotta, és bár a WLTP miatt a dízelmotoros verzióról le kellett mondania a hazai vásárlóknak, erre túl nagy igény nem is volt a Porsche Inter Auto szerint. Jövőre elkel az első itthon értékesített Mulsanne luxuslimuzin is, melyből egy példányt a kereskedésben is kiállítottak. A hatalmas limuzin hosszított karosszériájával, olyan süppedős szőnyegeivel, amibe bokáig süllyed a lábfejünk és

6,75 literes polírozott motorjával nagyjából 160 millió forint értéket képvisel.

A hatalmas blokkot kézzel polírozzák, ám ez az extra az autó értékéhez képest is annyira drága, hogy az eddigi tapasztalatok szerint 2000 ügyfélből csak egy rendeli meg, így a kiállított modell már csak ezért is érdekes, ez persze a reprezentációs célok miatt készült el így.
Hirdetés

A hazai megnyitó viszont több szempontból is fontos pillanat volt, alig pár napja mutatkozott be a Continental GTC, ám a fenséges kabrió egyelőre két létező bemutatópéldányának egyikét sikerült elhozniuk.

Itt látható először Európában a Continental GTC élőben,

így a holnap érkező potenciális ügyfélkör megtiszteltetésben részesül és garantáltan kinyit majd néhány pénztárcát a látvány. A GTC élőben lenyűgöző, a hatalmas kabrió bordó utastere a végletekig kidolgozott, a krómozott kapcsolók és tekerők élőben kevésbé tűnnek fényűzőnek, mint a fotókon. A kedvenc részletem viszont az eltüntethető multimédiás kijelző, mely elforgatható és akár egyszerű fabetétet is nézhetünk helyette, így igazán letisztult lehet a kép. Dupla rétegű üvegezését akár tweed gyapjúból készült sokszorosan hangszigetelt vászonteteje egészítheti ki a külvilágtól való teljes elszigeteltség érdekében.
Eltekintve a bordó multikormány kapcsolóitól, feltűnően nem hasonlít más ponton egyetlen Volkswagen termékre sem, azok, akik egy ilyenre befizetnek, rendkívül exkluzív autóban ülhetnek. Nem mellesleg pedig gyorsban, a GTC hatalmas gépteteje alatt ugyanis egy W12-es motor dolgozik, teljesítménye 635 lóerő és 900 Nm nyomaték, gyorsulása pedig 3,8 másodperc 100 km/h-ra, miközben súlya meghaladja a 2,4 tonnát. A jelenlegi Bentley ügyfélkör meglehetősen színes, a forgalmazó szerint valamivel 30 év fölötti az átlagéletkor és ugyanúgy érkeznek a fővárosból, mint vidékről az érdeklődők. Van átfedés a Porsche ügyfeleivel is, de többjük eddigi legelső Bentley-jét vásárolja meg Budapesten. Legnagyobb érdeklődés viszont a szerviz iránt érkezik, ami mint említettem, jövőre már megvalósul. A hazai Bentley szalon megnyitását egészen tudatosan úgy időzítették, hogy a vevőkörnek legyen miből válogatnia, hiszen egészen sok modellt kínál jelenleg a gyártó, de talán mindennél fontosabb, hogy a jelenleg elég nagy divatnak örvendő SUV is szinte korlátozás nélkül elérhető.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?