Már biztos, nagyon csúnyán csalt az ADAC
Az ADAC manipulálta a közönségszavazás eredményét, most közzétették a valós rangsort
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az átvilágítás feltárta, évekig csaltak az ADAC közönségszavazásának eredményeivel. Közölték a valódi eredményeket, de a szervezet iránti bizalmat ezzel még nem nyerték vissza.
Végre megtudhatjuk, mely autók voltak valójában Németország kedvencei, azaz az ADAC Motorwelt havi megjelenésű klublap olvasóinak kedvencei. Mint korábban megírtuk, a politikai tényezőnek számító, széles körben ismert és elismert, több millió tagot számláló szervezet respektjén nagyon komoly csorba esett. Először a kommunikációs vezető mondott le, beismerve, hogy az utasítására manipulálták a közönségszavazás eredményét, majd az önként vállalt, de ki nem hagyható átvilágítás eredménye előtt lemondott a klub elnöke is. A Deloitte vizsgálata alapján most külön kommentár nélkül közölték a valós és a korábban publikált, durván módosított eredményeket.
Az ADAC Németország kedvence szavazás valós és manipulált eredményei
Zárójleben a helyezés változása a valós eredményhez képest
Valódi eredmény | A közölt, manipulált eredmény |
2013 | |
1. Mercedes-Benz A-osztály | 1. Mercedes-Benz A-osztály |
2. Volkswagen Golf | 2. Volkswagen Golf |
3. BMW 3-as sorozat | 3. BMW 3-as sorozat |
4. Audi A3 | 4. Audi A3 |
5. Mercedes-Benz SL | 5. Mercedes-Benz SL |
2012 | |
1. Audi Q3 | 1. Audi Q3 |
2. Audi A6 | 2. BMW 1-es sorozat (+2) |
3. Mercedes-Benz SLK | 3. Mercedes-Benz SLK |
4. BMW 1-es sorozat | 4. Audi A6 (-2) |
5. BMW 6-os sorozat | 5. VW Up (+7) |
2011 | |
1. BMW 5-ös sorozat | 1. BMW 5-ös sorozat |
2. Mercedes-Benz CLS | 2. Mercedes-Benz CLS |
3. Mercedes-Benz E-osztály Cabriolet | 3. Audi A1 (+1) |
4. Audi A1 | 4. VW Passat (+2) |
5. BMW X3 | 5. Opel Meriva (+3) |
2010 | |
1. Audi A5 Cabriolet | 1. Mercedes-Benz E-osztály (+3) |
2. VW Polo | 2. VW Polo |
3. Opel Astra | 3. BMW X1 (+3) |
4. Mercedes-Benz E-osztály | 4. Audi A5 Cabriolet (-3) |
5. Mercedes-Benz E-osztály Coupé | 5. Opel Astra (-2) |
2009 | |
1. VW Golf | 1. VW Golf |
2. VW Passat CC | 2. Opel Insignia (+4) |
3. VW Scirocco | 3. Mercedes SLK (+6) |
4. Mercedes-Benz GLK | 4. VW Scirocco (-1) |
5. Audi A3 Cabriolet | 5. VW Passat CC (-3) |
Zárójleben a helyezés változása a valós eredményhez képest
2005 és 2008 között is kozmetikázták a leadott szavaztok számát, nyilván kellemetlen volt számukra a kiírt közönségszavazás iránti relatíve gyér érdeklődés. A Deloitte a rendelkezésre álló adatok hiányossága miatt csak az ezen időszak utáni eredmények kialakulását tudta tételesen átvizsgálni. A fenti táblázatból is látható, hogy eljárásuk még a korábbinál is inkorrektebb volt. Előfordult az is, hogy 2009-ben a Mercedes-Benz kisebb, SLK roadsterét hat hellyel feljebb rakták a listán, így a harmadik helyet adták a sváb sportkocsinak. Ugyanebben az évben az Opel Insignia is csak úgy kerülhetett a dobogó második fokára, hogy négy hellyel előrébb tolták. 2012-ben volt a legdurvább pozíciómanipuláció; a Volkswagen up! miniautónak semmi helye nem volt ezen a szimpátialistán, de az ADAC a tizenkettedik helyről felhozta az ötödikre, hogy a VW is kapjon helyet a német prémiummárkák mellett.
A probléma ezzel az, hogy sokan autóvásárláskor döntő érvnek tekintették a hibastatisztikák mellett ezt az eredményt is. Hogy mi jöhet még ezután? Az autógyártók, mint a BMW, a VW és a Mercedes köszönik, visszaadták a kapott díjakat, és elhatárolódtak a szervezettől. Lehetne még ennél is rosszabb, ha a még mindig folyó vizsgálat további eredményeiben kimutatnák, hogy a hibastatisztikákba, vagy a gumitesztekbe is belepiszkítottak. Ezt nem kívánnánk az ADAC-nak. Sem a sajtónak, sem a vásárlóknak nem jönne ez jól, akik a januári botrány előtt hittek a szervezetnek.
Csak annyit megjegyeznék a hozzászólásoddal kapcsolatban,hogy nekem van Toyotám(Hilux) is és Bmwém(535d) is,de semmivel sem szervizigényesebb,vagy drágább a fenntartása,mint a Toyotának!Pedig tolom neki(nekik) rendesen…arról nem is beszélve,hogy a commonrail rendszeren kívűl semmi bonyolult rendszer,vagy elektronika nincs a Toyotában ,ami azért a Bmwről már nem mondható el és mégis minden tökéletesen működik.Az a lényeg,hogy normálisan és időben el legyen végezve a szerviz,jó minőségű olajokkal és szükséges alkatrészekkel!
Nyilván:D
Szerencsére van aki tudja, hogy autót úgy választunk ,hogy felhívjuk a típus szervizét olajcserére bejelentkezve…Franciák 2 hét, német sem különb. Akármelyik japán: mikor akarja hozni? Jah..nincs munka???
A Citroen Németországban a garanciás beszállítást saját autószállító trélerrel végezte, megtiltva a tulajoknak az ADAC hívását, ellenkező esetben fizetős volt néhány dolog! Elsők is lettek pár éve :)))
Azért díszletnek felhúztak pár szerelő műhelyt az egész világon, ott soha nincs autó csak kártyázó melósok tiszta ruhában.
Tisztelt AMV! A Nissan, Toyota és egyéb japó márkák kedvelőieleve nem nézik az ADAC hibastatisztikáit,mert szerintem azt sem tudják, mi az, hogy hiba!
Hát nem ezt pofázom évek óta? Csalnak-hazudnak, fö, hogy dübörögjön a német ipar! Csak marketing az egész meg porhintés! Vajon miért mindig a Continental nyer a gumiteszteken? Olyan klassz lenne, ha nem hagynánk megvezetni magunkat, emberek! A német marketing-manager kitalálja, hogy az AUDI mostantól „prémiummárka”, ezt közzéteszi néhány újságban és a világ másnap elhiszi, hogy így van! Ébredjetek emberek! A bömöst-audit-mernyót szervízbe kö hordani, a japánt meg nem. Nem tünik fel? Ahogy ElBundy írja: szerintetek ha egy Nissan vagy Toyota (ne adj Isten az ösellenség Renault) kerülne a valódi listára, azt közzétenné az ADAC? Még aznap lefejeznék az ADAC sajtófönökét!
Leginkább azért, mert ti sosem saját kútfőből dolgoztatok, hanem mások cikkeit olvasgatva összeollóztatok ezt- azt…
Az autógyártók köszönik, visszaadták a díjakat….
Mintha nem is tudtak volna semmiről ?!?
Én meg itt mindjárt elhiszem, hogy az ADAC csak úgy saját jószántából sorolt előrébb nem annyira kedvenceket.
Azt a k…a mindenit ez aztán a lista.Ne mondja nekem senki,hogy nincs egy olyan hülye teuton akinek pl. a Nissan GTR vagy egy nyavalyás Volvó nem jön be?Szvsz a baltával tervezett golfnál egy Lancia Delta csak szebb lehet.Ezek után a kutya sem hisz már nekik.
Mondjuk a Deloitte nevét gondolom ismered. Az sem szentírás persze, de talán aki könyvvizsgál…bár a franc tudja?
Álljunk csak meg? Ez szimpátia lista, nem pedig a sokak által annyira „várt” meghibásodási lista. Nekik ez most szar hír.
Bár kíváncsi vagyok rá, hogy abban milyen trükkök voltak?