Már be is mutatták a kiszivárgott kettes egyterűt a bajorok

Ilyen lesz a következő BMW 2 Active Tourer, megérkeztek a hivatalos infók

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Alig pár napja szivárgott ki egy kész reklámfotó az új Active Tourerről, már ebből is sejthető volt, hogy hamarosan a nyilvánosság elé tárják az új modellt. A bajorok új egyterűje ma meg is érkezett: modernebb és sportosabb, mint az elődje.

Hiába hódit annyira a SUV láz, hogy a legtöbb gyártó az egyterűjét is crossoveresíti, a prémium szegmensre úgy tűnik, hogy nem hat a varázs: nem csak a Mercedes, a BMW is hozott új generációt a prémium egyterűjéből. A nemrég lebukott "Active Tourer" kettes a sportosabb formaterv, a nagyobb vesék és a több praktikum mellett a BMW új, ívelt képernyős műszerfaldizájnját is megkapta, ahogy vártuk.
Hirdetés
A sportosságot a nagyobb vesékkel és keskeny - opcionálisan mátrix technológiás - LED fényszórókkal díszített orr mellett a modern kilincsek és a lejjebb elhelyezett tükrök járulnak hozzá leginkább a sportosabb külsőhöz. Az új Active Tourer esetében is a konfigurációtól függ majd, hogy mennyire lesz elegáns a végeredmény: a mutatós, de kényelmetlen 19-es felnikhez képest aprócskának hat majd az alapáras, ballonos, de kényelmes 16 colos szett. Bent az iDrive 8 és az iX dizájnvilága fogadja majd az utasokat egy 10,25 colos digitális műszeregységet és egy 10,7 colos infotainment érintőképernyőt kombinálva. A kezelőszervek helyét nem a középkonzol, hanem a kartámasz meghosszabbításával érték el a bajor dizájnerek: egy aprócska irányváltó, elektromos kézifék és sok-sok kezelőgomb kapott helyet rajta, alatta pedig az lesz, amit te szeretnél, ott ugyanis remek tárolóhely szabadult fel a megoldásnak hála. És ha már tárolóhelyek, az egyterű legfontosabb eleme a praktikum, minden eddigi másodlagos ehhez képest. Szerencsére ez a tervezésnél is így volt: ha szükség van a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléssorra, de el kell vinni a nagyobb csomagot is, akkor 13 centivel előbbre húzható a hátsó pad, ráadásul a támla is állítható. Majdnem 1000 litert lehet nyerni a kombinálhatósággal: 470-ről 1455 literesre bővíthető a mindenképp automatikus, tehát láblendítésre is nyíló ajtóval ellátott csomagtartó. Alapfelszereltség továbbá a kétzónás digitklíma is, a panoráma napfénytetőért, a Harman Kardon hifiért és a gombnyomásra előbújó vonóhorogért viszont fizetni kell.
Hirdetés
A motorválaszték a 218i-vel kezdődik: 136 lovas, 1,5 literes, háromhengeres és benzines, pont mint a Mini Cooperben. A következő lépcső ugyanez a motor 170 lovasként 220i néven, így a negyedik henger a 218 lovas 223i-nél jelenik meg, ami mindössze 7 másodperc alatt éri el a százat állórajtból, és 241 km/h a vége. Természetesen a dízel is megmarad, a 218d névre keresztelt alap-olajkályhát még életben tartják a bajorok, természetesen lágyhibridként. Elsőkerékhajtással és automataváltóval. Mindez már jövő februártól elérhető lesz, az xDrive és a konnektoros hibrid változatokra viszont még várniuk kell az érdeklődőknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?