Íme, most már hivatalos, hogy jön, sőt, azt is tudni, hogy mikortól
A gyári fotókon a már ismert kék autó mellett egy fehér példányt is láthatunk, a különböző szín és felszereltségi szint teljesen mást emel ki a praktikus vonalakból
Hiába hódit annyira a SUV láz, hogy a legtöbb gyártó az egyterűjét is crossoveresíti, a prémium szegmensre úgy tűnik, hogy nem hat a varázs: nem csak a Mercedes, a BMW is hozott új generációt a prémium egyterűjéből. A
nemrég lebukott "Active Tourer" kettes a sportosabb formaterv, a nagyobb vesék és a több praktikum mellett a BMW új, ívelt képernyős műszerfaldizájnját is megkapta, ahogy vártuk.
3,2 centivel hosszabb és 2,4 centivel szélesebb, de a tengelytáv azonos maradt
Nem csak elöl, hátul is jól sikerült a modernizálás a keskeny lámpákkal és a kipufogószerű lökhárítódíszekkel
A sportosságot a nagyobb vesékkel és keskeny - opcionálisan mátrix technológiás - LED fényszórókkal díszített orr mellett a modern kilincsek és a lejjebb elhelyezett tükrök járulnak hozzá leginkább a sportosabb külsőhöz. Az új Active Tourer esetében is a konfigurációtól függ majd, hogy mennyire lesz elegáns a végeredmény: a mutatós, de kényelmetlen 19-es felnikhez képest aprócskának hat majd az alapáras, ballonos, de kényelmes 16 colos szett.
A műszerfal: vajon ilyesmire számíthatunk a többi új BMW-ben is?
Praktikus apró részletek mindenütt, mégis modern és élhető köntösben. Vajon a célközönséget is megnyeri majd a crossoverláz kellős közepén?
Bent az iDrive 8 és az iX dizájnvilága fogadja majd az utasokat egy 10,25 colos digitális műszeregységet és egy 10,7 colos infotainment érintőképernyőt kombinálva. A kezelőszervek helyét nem a középkonzol, hanem a kartámasz meghosszabbításával érték el a bajor dizájnerek: egy aprócska irányváltó, elektromos kézifék és sok-sok kezelőgomb kapott helyet rajta, alatta pedig az lesz, amit te szeretnél, ott ugyanis remek tárolóhely szabadult fel a megoldásnak hála. És ha már tárolóhelyek, az egyterű legfontosabb eleme a praktikum, minden eddigi másodlagos ehhez képest. Szerencsére ez a tervezésnél is így volt: ha szükség van a 40:20:40 arányban dönthető hátsó üléssorra, de el kell vinni a nagyobb csomagot is, akkor 13 centivel előbbre húzható a hátsó pad, ráadásul a támla is állítható. Majdnem 1000 litert lehet nyerni a kombinálhatósággal: 470-ről 1455 literesre bővíthető a mindenképp automatikus, tehát láblendítésre is nyíló ajtóval ellátott csomagtartó. Alapfelszereltség továbbá a kétzónás digitklíma is, a panoráma napfénytetőért, a Harman Kardon hifiért és a gombnyomásra előbújó vonóhorogért viszont fizetni kell.
Praktikusan kombinálható, korrekt méretű csomagtartót kap az új bajor egyterű...
...de ha mégsem elég a hely a cuccnak, akkor a hátsó utasok kényelmét feláldozva könnyen akadhat megoldás
A motorválaszték a 218i-vel kezdődik: 136 lovas, 1,5 literes, háromhengeres és benzines, pont mint a Mini Cooperben. A következő lépcső ugyanez a motor 170 lovasként 220i néven, így a negyedik henger a 218 lovas 223i-nél jelenik meg, ami mindössze 7 másodperc alatt éri el a százat állórajtból, és 241 km/h a vége. Természetesen a dízel is megmarad, a 218d névre keresztelt alap-olajkályhát még életben tartják a bajorok, természetesen lágyhibridként. Elsőkerékhajtással és automataváltóval. Mindez már jövő februártól elérhető lesz, az xDrive és a konnektoros hibrid változatokra viszont még várniuk kell az érdeklődőknek.
Már februártól elérhető lesz az új BMW 2 Active Tourer