Nyáron, június 4-én debütál, de már a sarkkör közelében, extrém hideg körülmények közötti teszteket is teljesített az új Opel Corsa
Készül piaci bevezetésre a Corsa hatodik generációja, ahogyan az minden új modellnél megszokott, a tesztelés alatt is a legkeményebb körülmények között kell bizonyítania. Többek között sarkvidéki télben, befagyott tavakon és havas országutakon. Az előszériás autók továbbá a dudenhofeni próbapályáján is köröznek, ha épp nem Rüsselsheim valamelyik laboratóriumában vallatják őket.
Bár kiváló felbontású képeket közölt az Opel, az előszériás tesztautók még olyannyira maszkoltak, hogy leginkább csak egy dolog látszik: minden idők legnagyobb Corsája érkezik
„
A Corsa hatodik nemzedékének fejlesztésekor különös súlyt helyeztünk a hatékonyság fokozására. Az autó jóval könnyebb lett, miáltal nő a vezetési élmény, és csökken a fogyasztás. A futóművet német autópályán és európai országutakon tettük próbára, hogy tökéletes hangolással nyújthassuk át vevőinknek, akik így tökéletes biztonságot, kényelmet és vezetési élményt kapnak az új Corsával“ - mondta Thomas Wanke, a járművek viselkedéséért felelős vezető fejlesztőmérnök, aki már negyedik alkalommal dolgozik a Corsa egy új generációján.
Egyelőre a beltérről sem tudhattunk meg sok infót, június 4-én azonban ott leszünk a leleplezésén
Az értékesítés nyáron indul, a vevők már minden idők leghatékonyabb Corsáját köszönthetik majd. Miként arról
már beszámoltunk, a könnyűszerkezetes építési mód jóvoltából tíz százalékkal sikerült csökkenteni az elődmodellhez képest a Corsa súlyát. A Corsa amúgy az Opel legnépszerűbb sorozata, 1982-es megjelenése óta 13,6 millió példány talált gazdára belőle.
A laboratóriumi méréseknél egyebek mellett elektromágneses sugárzásnak kell ellenállnia minden Opelnek
A hatodik (F) szériás Corsa olyan újdonságokat hoz a kisautók világába, mint például a vakításmentes távfényt adó IntelliLux LED mátrix fényszóró. A futásjellemzőket a duddenhoffeni tesztpályán 140 km/óra fölötti sávváltásokat modellezve tesztelték, a gyári infók szerint az új Corsa ilyen extrém helyzetekben is stabil marad, míg a labortesztek azt is megerősítették, hogy az elektronikai rendszereket semmilyen elektromágneses sugárzás sem tudja megzavarni.
Hirtelen sávváltás 140 km/óránál? A Corsa állítólag bírni fogja
Egy dolgot, az új Corsa végleges formáját ugyanakkor még titkolják a gyáriak. Az erősen maszkolt képekről csak az látszik, hogy tipikus Opel lesz, részletei azonban még váratnak magukra.