Üres iX1 karosszérián zajlik a finomhangolás, a 33 ezer négyzetméteren napi 720 autót fényeznek
Csupán néhány hónapot kell várni az első “Made in Hungary” feliratú BMW-re, az előszériás gyártás még az idén elindul. Ezzel a bajoroké az ötödik autógyár itthon, a Suzuki és az Opel (Stellantis) mellett mindhárom nagy német luxusmárka is jelen lesz idehaza, ami még világviszonylatban sem olyan gyakori.
Jelenleg már a felkészülési fázisban van az üzem, az első komplett autók még idén kigördülnek a gyár udvarára
A BMW a festőüzemet indítja el elsőként, ami egyben a gyár legmagasabb pontja is, a csarnok 26 méter magasra nyúlik. A debreceni komplexum teljes mértékben megfelel az BMW iFactory koncepciónak, amely szerint az autógyártás jövője zöld és digitális. Az új gyáregység nem használ földgázt, ezzel jelentősen csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás. A fosszilis energiahordozó helyett áramot használnak, amelyet megújuló forrásból szereznek be, többek között a napelemek által előállított energiával fűtik a festőcsarnokot. A próbagyártás során elektromos iX1 modelleken tesztelik a berendezéseket, a jelenlegi kapacitással óránként 30 autót lehet lefesteni, ám ez később bővíthető.
A fel nem használt, levegőbe kerülő festéket víz helyett mészkőporral kötik meg, ami a cementgyártáshoz később felhasználható. Így nem kell állandóan cserélni a levegőt, ezért a fűtés és a párásítás költségén sokat lehet spórolni