A gyengébb verzió 507, az erősebb 416 kilométeres hatótávval bír, bár a Dodge szerint egy izomautó esetében ez pont senkit sem érdekel
Koncepció formájában már két évvel ezelőtt bemutatkozott az elektromos Charger Daytona (utóbbi név a villanyhajtásra utal), így volt idő felkészülni az újabb mérföldkőre. A típus első nemzedéke 1966-ban lépett piacra, az 517 centis kupé a nagybetűs izomautók közé érkezett. Pont azt nyújtotta, amire akkor az amerikaiak vágytak: 5,2 és 7 liter közötti V8, hátsókerékhajtás, divatos kasztni és egy jó adag gumifüst. A marketingesek nagy örömére még a
Hazárd megye lordajai autós főszerepét is megkapta, ezzel kétségkívül bekerült a legendás amerikai típusok közé.
A 0-100 4,7 és 3,3 szekundum, a rendszerfeszültség 400 volt, tölteni maximum 183 kW-tal lehet
Generációról generációra ugyanazt a receptet követték, majd jött az olajválság és vele a vállalhatatlan ötödik nemzedék. A négyhengeres motorokkal szerelt csúnyácska kisautó olyannyira leamortizálta a típus nevét, hogy a Dodge kénytelen volt 20 évre jegelni a Chargert. A visszatérésre 2006-ig kellett várni, ekkor egy négyajtós szedánra került a típusnév, ami egészen 2023-ig gyártásában maradt, noha közben generációt is váltottak, a lényeg változatlan maradt.
A súlyelosztás 50-50% a tengelyek között, a kerekek 20 colosak, a tengelytáv 307 centi
A nyolcadik generáció sok-sok év után visszatért a kupé karosszériához, de lesz mellette négyajtós verzió is. A forma múltidézően modern, végre úgy bántak a típussal, ahogy azt megérdemli, a Dodge ezen képességét már megcsillogtatta a
Challenger esetében is.
Az 5,2 méteres hosszúság túlnő a BMW X7 és a Mercedes S-osztály méretein, a tömeg 2648 kiló.
Az elektromos változat egyelőre kétféle teljesítménnyel érkezik. Mindkettő kétmotoros és összkerekes, az akku kapacitása 100,5 kWh. Az R/T változat 456, a Scat Pack pedig 630 lóerős, de gombnyomásra plusz 40 lóerőt kapunk 15 másodperc erejéig, az átmeneti 670 paripával 3,3 másodperc a 0-100.
A tervezők a versenypályás használatra is gondoltak, ezért az akku előre lehűthető, hogy jobban bírja az igénybevételt
A Charger Daytona csak az első fecske, az ígéretek szerint készül benzinmotoros változat is. A Charger Sixpack várhatóan háromliteres sorhatos blokkot kap, a kupéban 550, a négyajtósban 420 lóerővel. Az óriási V8-asokról elhíresült típus villamosítása kényes kérdés, a Ford az állócsillagnak számító F-150 esetében
szaladt bele a pofonba, szerencséjükre ők sem kaszálták el a dugattyús motorokat.
Az első hajtás lecsatlakoztatható, amivel ugyan lehet spórolni, de talán fontosabb, hogy így értelmet nyer a Drift és Donut mód, utóbbival fánkokat lehet rajzolni az aszfaltra