Már átlagautóban is van kiterjesztett valóságos head-up display
A Volkswagen ID.3 és ID.4 is rendelhető lesz ezzel az eddig csak prémiumautókban lévő funkcióval
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Szélvédőre vetített navigációt láttunk már, de olyat, ami valós időben mutatja a haladási irányt a kereszteződés fölött lebegő nyilakkal, még nem sokszor - a prémium kategóriánál olcsóbb szegmensben pedig még sosem.
A hagyományos head-up displayekhez hasonlóan itt is egy projektort helyeznek a kormány és a műszerblokk mögé, ami a szélvédőre vetít különböző információkat. A nagy dobás az ID.3 esetében az, hogy a navigáció, a kamerák és a többi szenzor segítségével betájolja, hol van az utca vagy a sáv, amerre tartanunk kellene, és valós időben nyilakat vetít rá. A jeleket szépen lassan pont úgy mozgatja a kivetítő, hogy azok továbbra is úgy tűnjenek, mintha ugyanott lebegnének a kereszteződés fölött, miközben a jármű egyre közelebb ér hozzá. Az már csak hab a tortán, hogy még el is halványulnak az ábrák, nehogy zavarjanak a kilátásban. Ezen kívül a sávtartó asszisztens is hasonló módon kommunikál a sofőrrel, a két oldalon lévő sáv zölden jelenik meg a szélvédőn keresztül, ám pirossá változik, ha szabálytalanul vagy véletlenül közeledünk a szélek felé. Sőt, az adaptív tempomat is pirosra színezi az előttünk haladó járművet, ha túl közel vagyunk hozzá. A jelek, bár néhány centiméterre vannak a vezető szemétől, úgy tűnnek, mintha 10 méterrel az autó előtt, az úton lebegnének. A hagyományos head-up display funkciók, mint a sebesség vagy az aktuális sebességkorlát a navigáció nyilai alatt jelennek meg, statikusan, érzésre három méterre előre. Valóban hasznosnak tűnik ez a technológia, bár a gyakorlati kivitelezés a kritikus pont, mindenesetre igazi sci-fi hangulatot áraszt, amivel akár ismerőseinket is le tudjuk nyűgözni, ha nem túl szkeptikusak az ilyen kütyükkel szemben.