Attól nem kell tartani, hogy ez a fenyegető tekintet megjelenik a belső sávban, mivel nem kaphat rendszámot a GTX
A
KTM X-Bow első nemzedéke - nem meglepő módon - inkább hasonlított egy motorkerékpárra sem mint autóra. Az akkori modell mellőzött olyan elhanyagolható apróságokat mint a tető vagy a szélvédő, ennek ellenére közúton is lehetett használni. Az X-Bow GTX tervezésekor már nem a kétkerekűekre gondoltak a tervezők, ennek hála teljesen autószerű lett a végeredmény. A forma szupersportkocsikhoz illő módon lapos, széles és fenyegető. A szélcsatornában töltött órák jól látszanak a karosszérián, minden egyes pontján tetten érhető az aerodinamikáért és a leszorítóerőért folytatott küzdelem.
Az 530 lóerő 1048 kilóval társul, egy lóerő kevesebb mint két kilót mozgat
Ilyen kis darabszámban készülő autó esetén nem rentábilis saját motor fejlesztésébe fogni, sokkal célszerűbb más gyártó erőforrását használni. Ahogy az első X-Bow esetében, úgy most is az Audi szállítja a blokkot. A kabin mögé beépített motor egy 2,5 literes öthengeres TFSI motor, csakhogy itt jóval erősebb, mint a négykarikás modellekben, egészen pontosan 530 lóerősre (650 Nm) húzták fel. A szoftveres tuning mellett növelték a turbónyomást, mások a befecskendezők, új a szívóoldal és a kipufogórendszer.
Belül sem kellett semmi kompromisszumot kötni, innen már csak egy kis lépés a Forma-1-es autók kabinja
A lóerők száma persze rengeteg, de azért úszkál ennél több nagyobb hal is az autóipar tengerében. A KTM viszont nagyon komolyan vette a súly kérdését. Az karosszériaelemek mellett a váz is karbonból készült, ennek eredményeképp az X-Bow GTX csak 1048 kiló, ami egy
hibrid Toyota Yaris súlyával egyezik meg. Az új modell viszont semmi esetben sem kaphat rendszámot, így csak versenypályán vezethető. Aki egy GTX-re vágyik, annak a trélerezés költsége mellett még az autó vételárával is számolnia kell, ami 230 ezer euró, ami átszámítva 82 millió forint.
Az elődből 1300 példány fogyott, ami puritánsága ellenére nem rossz, viszont az előd kétségtelen előnye, hogy közúton is lehet használni