A Toyota RAV4 újra bajnok lett a hibrid és elektromos modellek közt Amerikában
Az amerikai Kelley Blue Book autóipari elemző cég legfrissebb Brand Watch jelentése szerint az elektromos és hibrid járművek vásárlása stabilizálódott az Egyesült Államokban, az új autót keresők közül minden negyedik vásárló gondolkozik hibridben. Ezen a kategórián belül azonban egyértelműen a hibridek népszerűbbek: kétszer annyian vennének vegyes hajtású autót, mint kizárólag tisztán elektromost. Ennek számos oka lehet, többek között az elektromos járművek hibridekhez képest magasabb ára, a rövid hatótávolság miatti aggodalmak és a korlátozott töltési infrastruktúra. A Kelley Blue Book Brand Watch jelentés egyébként egy fogyasztói felmérés, amely a vásárlói véleményeket vizsgálja annak meghatározására, hogy egy márka vagy modell hogyan áll a szegmensbéli versenytársaihoz képest a fogyasztók vásárlási döntésének számos tényezője alapján.
2022 utolsó negyedévében a legtöbbet vásárolt hibrid és elektromos járművek 10-es amerikai toplistáját a Toyota vezette, mégpedig kizárólag hibrid modellekkel. Természetesen a világ legnépszerűbb szabadidő-autója, a RAV4 végzett ezen a listán is az első helyen, őt követte a Highlander a harmadik, a Camry a hatodik, a Lexus RX a kilencedik és a Toyota Prius a tizedik helyen. Csak három tisztán elektromos jármű került az említett listára: a negyedik helyen álló Chevrolet Bolt, amely tavaly ősszel egy árcsökkentésnek köszönhetően növelte az eladásait, a hetedik helyen álló Tesla Model 3 és a nyolcadik helyen álló Ford F-150 Lightning, ami Amerika legnagyobb darabszámban eladott autójának elektromos változata. A teljes top 10-es lista alább látható.
Íme a 10 legnépszerűbb hibrid vagy elektromos modell az USA-ban (Fotó: Kelley Blue Book)
Forrás: Smarter Média
Ennyire gáz marketingdumát. Sajnos a marketing az egyetlen részleg a Toyotánál ami erőn felül teljesít.