Már alapból hibrid! De vajon hol fogyaszt a legjobban?
Fizetett hirdetés
Alaposan próbára tettük az új Suzuki Ignis Hybridet - Suzuki Ignis 5MT AllGrip Hybrid 12V AEB teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Már csakis hibridként, de akár összkerékhajtással is kapható a Suzuki Ignis, ami már egy ideje nem esztergomi autó, hanem a Swifthez hasonlóan japán!
Az ISG a motorindítás után segít a hajtásban is, majd amint levesszük a lábunkat a gázpedálról, generátorüzembe kapcsol, s áramot tölt. Nem csak a motortérben lévő hagyományos, hanem a vezetőülés alá épített lítium-ion technikás, azaz a gyakori lemerítést, feltöltést jobban tűrő lítium-ion akkumulátorba is, ami menet közben szolgálja ki.
Vajon mit hoz ez a rendszer fogyasztásban?
Nos, a gyári WLTP, azaz valós mérési körülmények között mért érték 5,9 l/100 km az Allgrip, azaz összkerékhajtású Ignis esetén. Már ehhez képest is jó, hogy a mi valós, több mint 500 kilométeres és igen alacsony (3-10 Celsius fokos) hőmérséklet mellett adódott tesztátlagunk kijelző és tankolás szerint is 5,5 l/100 km lett. Akár az NEDC szerinti 4,7 l/100 km érték is simán hozható, ha úgy vezetünk, ahogyan az a ciklus meghatározza. Viszont hozzá kell tenni: városban még ennél kedvezőbb érték is adódhat.Árak
Tesztmodell alapára
3 415 000 Ft (2019.12.23.)
Tesztautó ára
4 605 000 Ft (2019.12.23.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Teljesítmény:
66 kW (90 LE)
Nyomaték:
120 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
Végsebesség:
165 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
3700 mm
Szélesség:
1690 mm
Magasság:
1595 mm
Saját tömeg:
920 kg
Össztömeg:
1330 kg
Tengelytáv:
2435 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
204 l
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Hengerűrtartalom:
1242 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális (5 fokozatú) sebességváltó
Nyomaték:
120 Nm
Teljesítmény:
66 kW (90 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
165 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
11,5 s
CO2-kibocsátás:
106 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
5,5 l/100km
Japán, és India közt van pár 1000 km távolság 🙂
A Suzuki alapból mindig is hibrid volt.
A papírt viszi a szél!
Höhö, de humoros… Nagy ész nem kell hozzá, hogy a Suzukik India miatt olyanok, amilyenek. Az ottani piac több, mint fele az övék, nyilván emiatt kitüntetett figyelmet élveznek az ottani viszonyok a fejlesztésnél. A régi Swift, a Maruti robogókat, motorokat volt hivatott kiváltani(ahogy pl. a Tata Nano is), amikkel még mindig komplett családok utaznak ott(négyen, öten is felülnek rá!) és rengetegen meghalnak motorbalesetekben. Az autógyártók pedig, akik komolyabban érdekeltek az indiai piacban, arra törekszenek, hogy az emberek minél többen üljenek autóba, ha nagyon egyszerűbe, kezdetlegesbe is, de AUTÓBA, ami ugye sokkal nagyobb védelmet nyújt, mint egy motor – csökkentve ezzel a balesetben elhunytak számát. Az már más kérdés, hogy Európában masszívabb autókhoz vagyunk szokva, így nálunk ez a filozófia nyilván nem működik, de az itt fejlesztett autók sem tarolják le a világ sok pontját, köztük olyanokat sem, ahol nagy a jólét(pl. É-Amerika, Ausztrália, Japán, D-Korea, Emirátusok)…
Egyet értek. Amúgy a suzi jó autó, különösen a motorjai, de amíg lehet mást veszek.
Ha tehetném valami nagy ami batárral (Lincoln, Cadillac stb.) járnék, biztos van valami fóbiám.