Újabb SUV-kupé a piacon, ezúttal a Renault-tól
Nem akar kimaradni a Renault sem a SUV-őrületből ezért ott a palettáján a
Kadjar, a Koleos és a
Captur is, amelyekhez a furcsa divathóbortot követve egy kupésra faragott crossover csatlakozik. A 2720 milliméteres tengelytávú Arkanát sportos modellnek szánták, ez az R.S. Line kivitelben domborodik ki a legjobban. A SUV-kupét sportosnak szánták, a 4568 mm hosszú és 1571 mm magas karosszérián ezt főleg az R.S. Line modelleken hangsúlyozzák a legjobban. Ez a harmadik típus egyébként amelyik választható ezzel a felszereltséggel, eddig csak a Clio, a Captur és a Megane esetében volt elérhető. Összesen hét szín közül választhatnak a vásárlók, ezek közül a narancs kizárólag az R.S. Line-hoz elérhető. Az élénkebb színek mellett egyébként hangsúlyosabbak a fekete és szürke díszbetétek. Például az első lökhárítóban az F1-es autók szárnyára emlékeztető elem. De említhető hátul is a diffúzor imitáció, valamint a két krómosan csillogó kipufogóvég. Persze választható olyan csomag is, amelyben a díszbetéteket a karosszéria színére fényezik.
Az R.S. Line a versenyautók világából merít
Az utastér is az R.S. Line változatban az izgalmasabb. Ebben megjelennek a karbonhatású díszek, illetve egy piros díszcsík a műszerfalon, valamint a piros varrás többfelé az utastérben, valamint a fekete tetőkárpit. Nem hiányzik az R.S. logós, bőr sportkormány sem, ahogy az alumínium pedálok is a sportosságot hirdetik. A korszellemnek megfelelően digitális műszeregységről olvashatja le az adatokat a vezető, ez lehet 4,2, hét vagy 10,2 colos is. Az infotainment érintőképernyős kijelzője pedig 7, vagy 9,3 colos lehet. Előbbi fekvő, utóbbi álló kialakítású, természetesen mindegyik kompatibilis a telefonos alkalmazásokkal. Az utastér mérete a gyáriak szerint kategórialeső, a csomagtér mérete alaphelyzetben 513 literes, bár az E-Hybrid esetén csak 480 liter.
Sportkormány, karbon díszek és vörös varrás a sportosabb változatban
Már magától értetődik, hogy hibrid hajtáslánc nélkül lehetetlen boldogulni Európában. Az Arkanába a
Captur és a
Megane E-TECH verzióiból ismert 1,6 literes benzinmotor és két villanymotor párosából álló, öntöltő hibrid rendszer került. Ennek rendszerteljesítménye 145 lóerő, akksija 1,2 kilowattórás, a gyári fogyasztási adata pedig 4,9 l/100 km. Ráadásul az ígéretek szerint 75 kilométer/órás tempóig képes csak a villanyhajtásra hagyatkozni.
A hibrid csomagtere kicsit kisebb
Az öntöltő hibrid mellett még két másik lehetőség található a motorpalettán. A Renault ezeket a hangzatos mikro hibridnek nevezi, mi maradunk most a lágy hibrid megjelölésnél. Ezek lényegében a négyhengeres, 1,3 literes, turbós benzinmotorok 140, illetve 160 lóerővel, 12 voltos rásegítéssel. A motorkínálatnál jóval gazdagabb a vezetői asszisztensek listája. Ezek között minden megtalálható, ami manapság ebben a kategóriában segítheti a vezető dolgát menet közben, avagy parkoláskor, bár a 360 fokos kamera még nem elérhető, csak később érkezik. Ahogy a hazai árak is, mert erről még nincs információ.
Az árakról még nincs infó
Ez nem egy új modell, már 2018-ban bemutatták Oroszországban. Eddig Európában nem volt kapható, amikor az oroszoknál elkezdték árulni, csodálkoztam is, hogy máshol nem vezették be a piacra. De úgy látszik ennek is eljött az ideje. Gyakorlatilag méretben a Kadjarhoz áll legközelebb, a hossza és a tengelytávja még kicsit nagyobb is. Lehet, hogy ha tavaly bevezetik, akkor egy ilyet vettünk volna a Captur helyett.
Ráadásul, 150 Le benzin, automata, 4×4, full kb. 7,5 MFt-nak megfelelő rubel. Ennyiért itt is vinnék, mint a cukrot.
Megnéztem én is, még talán olcsóbb is. 1 rubel 4,14 Ft. Az 1,33-as 150 LE 4×4 CVT jelenleg 1.728.000 rubel, az kb. 7,153 millió Ft. Az első kerekes – azonos felszereltséggel – pedig 6,8 m Ft körül van. És ez a Pulse azaz tényleg a fullos felszereltség.
Kíváncsi leszek, nálunk mennyiért adják majd.