Azt a bóját bizony nem a szél lökte fel, ennek ellenére közel sem katasztrófa a Taycan "kombi" viselkedése (Fotó: Youtube.com/km77.com)
Ha felteszem a kérdést, hogy miért teljesít rosszul egy 2,4 tonnás autó a jávorszarvas-teszten, akkor valószínűleg mindenki, aki látott már fizika tankönyvet, rávágja, hogy a tömege miatt. Akik tanultak is az említett könyvből, azok már talán a tehetetlenség törvényét is felhozzák. Akik viszont az autókat is szeretik (és nem csavarta el teljesen a fejüket a SUV-láz) azok talán a másik fontos tényezőre is rájönnek: A
Taycan Cross Turismo tömegközéppontja magasabban van, mint a sima Taycané.
Nem csak egy elmélet, hogy a magasság a másik ok, a mindösszesen 25 kilóval könnyebb Taycan Turbo ugyanis meg tudta csinálni a tesztet az elvárt 77 km/h feletti sebességgel is, míg a Cross Turismo 74 km/h felett minden alkalommal bóját talált. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a két autón a gumi sem egyezett. A Cross Turismo az építés jellegéből adódó hátránya ellenére is stabil tudott maradni a nagyobb sebességeknél, és mindig kiszámítható volt, aminek hála veszélyesnek titulálni túlzás lenne, de egyszerűen nem fért el akkora helyen, amekkorán a többi autót is tesztelni szokták.
Legalább annyian kötnek bele a jávorszarvas tesztbe, mint ahányan a szabadidő-autók nagyobb biztonságát is hirdetik. De felmerül a kérdés: melyik a biztonságosabb, ha egy balesetben az ütközés során jobbak a túlélési esélyeid, vagy ha el tudod kerülni magát a balesetet? A Taycan Cross Turismo eredménye tipikus példája annak, hogy akár minimális súly- és/vagy magasságkülönbség is eredményezhet rosszabb kezelhetőséget a hirtelen kanyarokban.