A Peugeot-nak már nem lesz szégyenkezni valója, nekik is lesz kupé crossoverjük (Fotó: Automedia)
Óriás a tolongás a szabadidő-autók és crossoverek piacán, ezért a gyártók rendre egy újabb bőr lehúzásával próbálnak kiemelkedni a konkurensek közül. A siker kulcsát most a lecsapott hátú szabadidő-autókban látják, ami sokáig csak a prémiumok játszóterének számított. Az ilyen modellek előnye, hogy nem a nulláról kell őket megtervezni, elég a már futó modelleket módosítani, így tett a Peugeot is.
Várhatóan 4,5 méter körül alakul a hossz, amivel a kompaktok mezőnyét fogja gyarapítani a 4008 (Fotó: Automedia)
A 4008 (ha valóban ezen a néven jön) a 308 műszaki megoldásait használja, így itt is az EMP2 padlólemezre épül a modell, pont úgy mint a DS 4 vagy az
Opel Astra L. A hajtásláncokat még titkolják, de különösebb meglepetés nem várható. Az 1,6 literes turbós benzinesre lehet számítani, ami többféle teljesítménnyel és elektromos segítséggel kerülhet az 4008-ba. A gyengébb verziók egy, az erősebbek két villanymotort kaphatnak, így az összkerékhajtás is megvalósul.
Emelkedő övvonal és lecsapott far, ez manapság a divatos forma (Fotó: Automedia)
A Peugeot az újdonságot áthidaló modellnek szánja, ami a 308 és a 3008 közötti űrt lesz hivatott betölteni. A kompakt modellnél tágasabbnak és sportosabbnak ígérik a 4008-at, de biztosan találnak még valamilyen eszközt (ár, tér, belső minőség), amivel távol tartható a 2017-es Év Autója díjat bezsebelő 3008-tól. A modellnek már most jó pár konkurense akad, országon belül a
Citroën C4 és C5 X, a DS 4 és a
Renault Arkana is ebben a ligában játszik.