Elképesztő erővel és az árcédulához méltó külsővel mutatkozott be az új Mercedes
Egy több mint 3 tonnás terepjáróval nehéz betörni a villanyautók piacára, a Mercedes viszont ezt tűzte ki célul az elektromos G-osztállyal, amely hivatalosan a G 580 nevet kapta. A szögletes formaterv megmaradt, csakúgy mint az autó jellegzetes részletei, a frontrészen viszont a fényszórókon túl a "hűtőmaszk" körvonala is világít, ilyen pedig korábban egyetlen G-osztályon sem volt.
Megtartotta a klasszikus formatervét, persze néhány helyen módosítottak rajta a jobb légellenállás érdekében
4,62 méter hosszú, 1,93 méter széles, 1,99 méter magas, a tengelytávja pedig 2,89 méter
18 colos felnik kerülnek rá
Hivatalosan a G 580 nevet viseli
A piacra vezetés apropóján máris megérkezett hozzá az első különleges kivitel
Ez már 20 colos felniket kap
Az utastér szinte egy az egyben a belsőégésű motorral hajtott G-osztály megjelenését idézi. Természetesen ebben az esetben is digitális műszeregység kerül a kormány mögé, közvetlenül mellé pedig egy érintésérzékeny multimédiás képernyő. Az MBUX rendszert két egyforma méretű kijelző jeleníti meg, egyaránt 12,3 colosak.
Az utastér a belsőégésű motorral hajtott G-osztályt idézi
Akár hátra is kerülhetnek képernyők. Viszont ha második üléssorra nincs szükség, akkor 1990 literig bővíthető az 555 literes csomagtér
Az Edition One kivitelen a csomagtérajtóra kerül a töltőkábel tárolója
A G 580-ban egy 116 kilowattórás akkumulátor található
A "hagyományos" és a villanyos G-osztály között a lemezek alatt keresendő a leglényegesebb különbség. A hajtásról négy, egymástól függetlenül működtethető villanymotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye 579 lóerő (432 kW), ám ennél is figyelemreméltóbb a nyomaték, amely "szerény" 1164 newtonméter. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a 0-100 km/óra érték sem hétköznapi: mindössze 4,7 másodperc alatt futja, a végsebességet pedig szoftveresen 180 km/órára korlátozták. A hatótáv esetében a 3 tonnás össztömeg és az óriási erő ellenére is sikerült korrekt adatot összehozni, ugyanis ez a WLTP ciklus szerint 434 és 473 kilométer között alakulhat. A rendszer akár 200 kilowattos gyorstöltést is támogat, megfelelő oszlopon 32 perc alatt tölthető fel teljesen, de ha csak negyedóra áll rendelkezésre, akkor is 170 kilométernyi hatótáv belemegy a G 580-ba. A Mercedes már az előzetes árakat is közzétette: a hagyományos kivitel kicsivel 143 ezer euró (56,1 millió forint) alól indul, míg az Edition One kezdőára 193 ezer euró (76 millió forint).
Németországban 56 millió forintnak megfelelő euróról indul a vételára