Már a Mercedes G-osztály „hűtőmaszkja” is világít!

Nem csak a megjelenése fényűző a villanyos G-osztálynak, a teljesítményen sem spóroltak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Éveket kellett rá várni, de hivatalosan is bemutatkozott az elektromos Mercedes G-osztály, amely nem csak extravagáns külsőt, de sportautókat idéző menetteljesítményt ígér.

Egy több mint 3 tonnás terepjáróval nehéz betörni a villanyautók piacára, a Mercedes viszont ezt tűzte ki célul az elektromos G-osztállyal, amely hivatalosan a G 580 nevet kapta. A szögletes formaterv megmaradt, csakúgy mint az autó jellegzetes részletei, a frontrészen viszont a fényszórókon túl a "hűtőmaszk" körvonala is világít, ilyen pedig korábban egyetlen G-osztályon sem volt.
Hirdetés
Az utastér szinte egy az egyben a belsőégésű motorral hajtott G-osztály megjelenését idézi. Természetesen ebben az esetben is digitális műszeregység kerül a kormány mögé, közvetlenül mellé pedig egy érintésérzékeny multimédiás képernyő. Az MBUX rendszert két egyforma méretű kijelző jeleníti meg, egyaránt 12,3 colosak. A "hagyományos" és a villanyos G-osztály között a lemezek alatt keresendő a leglényegesebb különbség. A hajtásról négy, egymástól függetlenül működtethető villanymotor gondoskodik, amelyek összteljesítménye 579 lóerő (432 kW), ám ennél is figyelemreméltóbb a nyomaték, amely "szerény" 1164 newtonméter. Ennek tükrében nem meglepő, hogy a 0-100 km/óra érték sem hétköznapi: mindössze 4,7 másodperc alatt futja, a végsebességet pedig szoftveresen 180 km/órára korlátozták. A hatótáv esetében a 3 tonnás össztömeg és az óriási erő ellenére is sikerült korrekt adatot összehozni, ugyanis ez a WLTP ciklus szerint 434 és 473 kilométer között alakulhat. A rendszer akár 200 kilowattos gyorstöltést is támogat, megfelelő oszlopon 32 perc alatt tölthető fel teljesen, de ha csak negyedóra áll rendelkezésre, akkor is 170 kilométernyi hatótáv belemegy a G 580-ba. A Mercedes már az előzetes árakat is közzétette: a hagyományos kivitel kicsivel 143 ezer euró (56,1 millió forint) alól indul, míg az Edition One kezdőára 193 ezer euró (76 millió forint).
Hirdetés

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?