Már a lengyelek is Lambót másolnak?

Ferrari-gyilkos Arrinera, a lengyel szupersportautó

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lee Noble neve jól cseng a sportautós körökben, és a brit guru most lengyel építőkkel hozta tető alá az Arrinera szupergépet, amely simán megszorongat egy Ferrarit.


Magyar, lengyel két jó barát, együtt harcol, s issza borát. Ugye, mindenki ismeri. És így? Lengyel, angol két jó barát, együtt harcol, s építi az Arrinerát. A nemzetek közötti barátságot szimbolizáló szólás átirata tényleg megállja a helyét, ugyanis nem kisebb személyiség, mint Lee Noble közreműködésével állt össze azon szupersportkocsi, amely büszkén viseli a Made in Poland feliratot. Hogy harcról lesz-e szó, kvázi, hadat üzen-e a lengyel manufaktúra a Ferrarinak és társainak, azt nem tudni, mindenesetre az Arrinera képességein nem múlik semmi. Lee Noble, a Noble Automotive alapítója komoly sikereket ért el az általa tervezett könnyű, gyors sportkocsikkal, például az M600-assal, és most új cége, a Fenix Automotive a lengyel Arrinera Automotive S.A. társasággal karöltve képez vegyesvállalatot.

A kissé drámai hatású, de mind részleteivel, mind összképével félreérthetetlenül a Lamborghini típusaira (Murciélago és Aventador) hajazó karosszéria tervét Pavlo Burkatskyy jegyzi, míg a műszaki alapokat személyesen Lee Noble tervezte. A nagy szilárdságú acélvázra kívánságra szénszálas felépítmény kerül, amely drága ugyan, ellenben rendkívül könnyű, és a sportkocsiknál minden a súlycsökkentés körül forog. A belsőtérben leginkább bőrrel dolgoztak a kárpitosok, a kialakítás nem éppen lenyűgöző, és manapság már kissé szokatlan, hogy nincsenek légzsákok egy új autóban, viszont nem teljesen kőkorszaki a technika - az opciós listán például éjjellátó berendezés is szerepel.

Az 1 300 kilogrammos Arrinera mozgatásáról 6,2 literes, 650 lóerős V8-as benzinmotor gondoskodik, amelynek maximális forgatónyomatéka 820 Nm. A lengyelek szerint az autó könnyedén képes elbánni egy Ferrari 458 Italiával: 0-100 km/órára 3,2 másodperc alatt gyorsul, 8,9 alatt megvan a kétszáz is, míg a vége 340 km/óránál van - ezeket a paramétereket valóban nem képes hozni az olasz ikon. Köszönhetően az elől 380, hátul 350 milliméteres féktárcsákat használó, hat-, illetve négydugattyús fékrendszernek, 200 km/órás tempóról csupán 133 méter a fékút, és megdöbbentően rövid, szám szerint 14,3 másodperces a 0-200-0 km/órás teszt ideje.

Jelenleg még a prototípus tesztelése folyik, a munkálatok várhatóan egy évet vesznek igénybe, és utána kezdődhet az igények kielégítése. Jelen állás szerint kb. 160 ezer dolláros (33,6 millió forintos) alapáron lesz elérhető az Arrinera, és úgy tűnik, a fejlesztéssel nem állnak le a lengyelek: már tervbe van véve egy kisebb és olcsóbb, kb. 110 ezer dolláros, 200-300 lóerős motorral hajtott, egy- vagy kétszemélyes, 500 kg körüli önsúllyal rendelkező roadster.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?