Ezzel az autóval tesztelték az új rendszert, amely először a kínai, majd a nemzetközi piacon is debütál
Maga a Honda Sensing már nem újdonság, a rendszerrel eladott járművek száma elérte a 14 millió darabot. Ezt követte a Honda Sensing 360, ami már képes felismerni a vezetőt és a járművet érintő rendellenes helyzeteket, ezáltal tovább mérséklődik a vezető terhelése, valamint a balesetek kockázata. A rendszer a holtterek megfigyelésével, illetve szükség esetén a balesetek elkerülésével minden irányból védelmet nyújt, innen ered a neve is. Ennek a legújabb generációja készült most el, amellyel bizonyos helyzetekben már a kormányt is elengedhetjük:
a legnagyobb dobás az aktív sávtartás és sávváltás kormányfogás nélkül.
Ezekkel a funkciókkal a gáz- és a fékpedál, valamint a kormánykerék kezelését magára vállalja az autó, ráadásul mindezt olyan biztosan, hogy nem is kell nyaggatnia, ha elengeded a kormánykereket. Ezt ráadásul nem is csak üres úton, akadályok nélkül, vagy azok követésével tudja: amennyiben a vezérlőegység úgy érzékeli, hogy a követett autó lassan halad, figyelmezteti a vezetőt, majd végrehajtja a sávváltást, az előzést és a visszatérést az eredeti sávba. Ha mégis beavatkozást kér a rendszer, és ezt nem kapja meg, akkor a Vészhelyzeti vezetőtámogató rendszer lép életbe, amely a sofőr figyelmeztetése után automatikusan lassításba kezd, majd megállítja az autót. Ütközésveszély esetén, ha a rendszer úgy ítéli meg, hogy a jármű által használt sávban még van elegendő hely a baleset elkerülésére, akkor természetesen magától meg is fog állni, ám akkor sem kell félni, ha nincs elég hely: az elektronika a kormányzásba, kikerülésbe is be tud segíteni.
Holttérfigyelője kiszálláskor is véd, ráadásul a keskenyebb járművektől is
Ezen felül érkezik a Honda Sensing Elite következő generációja is, lényegében az eddig ismertetett csomag feláras, több funkciós változata. A kisebb csomag esetén ugyanis főként az autópályás használatkor segít az automatika, a kiterjesztett változat azonban azon kívül is nyújt kéz nélküli megoldásokat. Ilyen például az autópályára fel-, illetve az autópályáról lehajtás, a torlódásokban és városi főútvonalakon közlekedés, vagy a parkolás, illetve a garázs- és kapubeállók abszolválása. Mindemellett - bár ez még csak terv - a jövőben a Honda szeretné megvalósítani az
„Automatikus parkolófiú” funkciót is, tehát az autó vezető beavatkozás nélkül is képes lenne eljutni a közeli, kijelölt parkolóhelyére, miután a sofőr kiszállt az autóból a bejáratnál. Ez utóbbi funkció még a jövő zenéje, ám minden más más még idén valósággá válik, a Honda SENSING 360 legújabb generációja várhatóan 2022-ben a kínai piacon forgalmazott Honda modelleknél jelenik meg elsőként, globális bevezetése pedig 2024-ben kezdődik. A gyártó tervei szerint ráadásul a főbb piacokon 2030 után már nem kerülhet úgy új Honda modell a palettára, hogy ne kapná meg a Honda Sensing 360 rendszert.
A Honda Sensing Elite következő generációjával már az autópályán kívül is elengedhető lesz a kormány bizonyos helyzetekben